По посока на мечтите

„Обичам да създавам собствен артистичен свят на магия и фантазия,  пълен с мечтатели, които не приемат „не“ за отговор“, казва канадско-американският фотограф Дейвид Дребин за DIVA

Закъснели сме за киното, влизаме, когато светлините са угасени, а филмът вече е започнал. Критиците често обясняват приблизително така работата на канадско-американския фотограф Дейвид Дребин. Фотографът хвърля стръвта във въображението на зрителите, а после ги оставя сами да довършат историята. Големият пробив на 51-годишния днес Дейвид Дребин идва с негова изложба в галерия FaheyKlein в Лос Анджелис през 2004 г. Тогава Елтън Джон купува негова творба, а след това става и негов колекционер. Отзвукът от събитието превръща фотографа в редовен гост на световните галерии.

След шест книги с издателство teNeues сега от печат излиза последната и най-луксозна – DavidDrebin’sCollectorsEdition. В нея попадат петдесет от най-известните му и иконични творби в размер XXL в лимитирана серия от само петстотин прономеровани и подписани копия с цена 250 евро. Текстовете са на английски, френски и немски. Фотографиите са участвали в международни арт панаири и са били копирани в съвсем ограничен тираж, като повечето копия са били разпродадени. Фотографът е създал свой собствен стил, който гарантира, че снимките му винаги може незабавно да бъдат разпознавани като Drebins. Подобно на легендарните обувки на испанския дизайнер Маноло Бланик, прочули се като Manolos.

„Не следвам други артисти, моята визия идва от собственото ми въображение и необходимостта да извадя изображенията от съзнанието си и да ги преведа в снимки. И все пак влиянията в началото на кариерата ми през 90-те години идват от класиците: Ги Бурден и майсторството му да разказва истории, Ричард Аведон заради подхода му към фотографията изобщо и Хелмут Нютън за решителността му винаги да отстоява себе си“, казва Дейвид Дребин за DIVA.

Дребин използва най-вече пейзажа на града и красивите съблазнителни жени, живеещи в него. За декор му служат панорамните гледки на Париж, Рио де Жанейро, Хонконг, Барселона, Ню Йорк. Серия от най-любимите мегаполиси са превърнати в почти кинематографичен мизансцен. На този въздействащ фон от наситени цветове и светлини героините „разказват“ драматични истории, пълни с любови, страсти и раздели. Интимността във всеки сценарий е загатната от жестовете им в застинали кадри – подобно на кино. Фотографът умишлено провокира воайорски интерес у зрителите. Според него това са все емоции, които много вероятно всеки е  изпитвал в определен момент от живота си. Както и ситуации, в които някога сме попадали.

Дейвид Дребин потвърждава личната си оптимистична философия, която присъства включително и в на пръв поглед „по-криминалните“ му пейзажи: „Обичам да създавам собствен артистичен свят на магия и фантазия, пълен с мечтатели, които не приемат „не“ за отговор.“

визитка

Дейвид Дребин завършва Parson’sSchoolofDesign в Ню Йорк през 1996 г. Започва кариерата си в рекламната фотография, като снима филмови звезди, спортисти и артисти. Автор е на рекламни кампании за Sony, Mercedes, MTV. Снимал е за GQ, „Венити феър“, „Ню Йорк таймс“, „Ролинг стоун“. Първата му изложба в САЩ привлича вниманието и на водещата галерия CameraWork в Берлин, където излага от 2005-а насам. През последното десетилетие негови изложби са показвани в Амстердам, Брюксел, Париж и Истанбул.

Spread the love
Tags from the story
Written By
More from admin
Димана Йорданова: Не искам да предам детето, което бях
Мъжът и жената са два отделни свята и който го отрича, не...
Read More
0 replies on “По посока на мечтите”