Тя е най-голямата внучка на Симеон Сакскобургготски и европейска музикална сензация. На 25 изгря на корица на испанския Vogue, а дизайнерът Майкъл Корс обожава да я кани за дефилетата си. Запознайте се с Мафалда Сакскобургготска, дъщерята на княз Кирил
Аристократичният й профил е любим на всеки моден фотограф. Нежният й глас е балсам за всеки музикален фен. Красива, мила, умна и талантлива –Мафалда Сакскобургготска е пример за съвършената принцеса. С една малка подробност – не мечтае да се види с корона.
Мафалда е най-голямата внучка в българската кралска династия. Родена е на 27 юли 1994 година и за своя 25-и рожден ден получи още едно признание – модната библия Vogue я сложи на корица на своето испанско издание. Съвсем логичен избор, защото младата жена вече е истинска знаменитост в международната развлекателна индустрия. Пред обективите на модната библия тя е ситуирана като същинска „Мис Енигма“ – така, както се полага на всяка аристократка, която държи на мита за кастовата си ненакърнимост. Фриволност има само на един от фотосите – затворената до врата рокля разкрива лявото бедро на Мафалда. При това – доста високо, почти до невидимите бикини. Контрастът като послание, естествено, е изпипан до визуално и модно съвършенство. Дори по-строго настроените членове на многобройната фамилия надали са смутени, а е сигурно, че останалите 10 внуци на Симеон Сакскобургготски и доня Маргарита Гомес Асебо са във възторг. Мафалда стои естествено пред обектива – просто е свикнала с камерите и фотографите по рождение и това не е новина. Въпреки че преди години родителите й – Кирил Сакскобургготски и Росарио Надал, бяха забранили всякакви снимки извън тези, които пресагентите на династията разпространяваха официално след конкретни празници.
Разбира се, няма сила на света, която може да озапти папараците. Именно те заковаха Росарио Надал на онази вечеря с Хю Грант, след която в публичното пространство активно започна да се тиражира версията за края на брака между красавицата от Майорка и българския княз. Първородната им дъщеря обаче все по-често грее в светските и арт хрониките и заради собствени постижения. Като успешното развитие на певческата си кариера например. Тя вече е търсен изпълнител по елитните клубове в Мадрид, Лондон и Ню Йорк. Неотдавна баба й Маргарита я слуша и гледа за първи път в тузарския „Сироко“ в испанската столица. С нея бяха синът й Кубрат, две от снахите й и няколко от внуците й. „Беше невероятно изживяване – видях с очите си как хората купуват билети, за да ме чуят. Реагираха страхотно – много по-убедително, отколкото очаквах. Оказа се, че по-добре се изразявам чрез песните си“, коментира тогава младата певица. Най-горещият съмишленик на Мафалда е братовчед й Белтрам – по-малкият син на покойния й чичо Кардам и Мириам де Унгрия. Момчето е изключително музикално, свири перфектно на пиано и макар че завърши Европейския колеж в Австрия, му предричат блестяща кариера като човек на изкуството. Именно той е сред първите слушатели на Мафалда. Между тях безусловно е и Марк Абуслайнмен – ливанецът, роден в Лондон, с когото са заедно от почти петилетка.
Напоследък хубавата жена най-често живее в Манхатън, за да бъде по-близо до избраника си, който овладява медицинските науки в Харвард. Идеалният семеен модел за Мафалда е този на дядо й Симеон и баба й Маргарита, които са заедно от 60 години и продължават да бъдат неразделни. 25-годишната красавица обаче уважава и собствените си родители за това, че не позволиха раздялата да се отрази негативно върху тримата им наследници, които тогава, през 2012-а, все още са тийнейджъри. Мафалда и всички деца във фамилията са възпитани в дух на стабилна патриархалност, на взаимна подкрепа и съчувствие. Тя е благодарна на майка си, която въпреки душевните перипетии около развода я убеждава, че трябва да следва мечтите си и да кандидатства в „Бъркли“ в Бостън – един от най-престижните музикални колежи в света. Защото момичето е едва на 14, когато започва да твори авторски партитури. Пред журито в „Бъркли“ се явява с една от тях. И става отличничка, а през 2015-а издава първия си сингъл – Don’t Let Go. „Тя винаги е знаела, че сцената е нейното място – от дете я влече изкуството“, твърдят в семейството.