От малка аптека в Гинза до световноизвестна марка, Shiseido чертае бъдещето на грижата за кожата вече 150 години, смесвайки научно превъзходство със сензорно
За да може един продукт за грижа за кожата да издържи изпитанието на времето, той трябва да е подкрепен от наистина брилянтна наука. Марката, която прави това отново и отново, е Shiseido. Иска ми се да споделя с вас наследството на четвъртата по големина компания в света и уникалния ѝ подход, ориентиран към резултати и базиран на иновации за един по-добър свят, и защо има специално място в сърцето ми. Както и да ви накарам да се потопите в омотенаши, уникална японска естетика за наслада на сетивата чрез цвят, аромат, текстура и усещане. И не на последно място да ви разведа виртуално из впечатляващата алея на славата. Преди това нека ви попитам какво е за вас красотата?
Красотата идва от живота
Най-честото тълкуване е от гледна точка на външния вид. Фокусирайки се върху есенцията на нещата, често невидими за другите, Shiseido предприема пътуване за изследване механизмите, свързващи жизнената енергия с красотата. Именно това са ядрото и подписът на марката, материализиращи се в разработване на формули от 1872 г. насам. Красотата отвътре ви дава надежда, смелост и вдъхновение, особено във време на несигурност, кара ви да бъдете уверени в себе си, да вярвате, че може да постигнете всичко, и да се чувствате истински живи, празнувайки живота (sorry за тавтологията). По случай юбилея Shiseido пусна късометражния филм From life comes beauty, където 150 души от различни култури, пол, възраст, цвят на кожата и социален статус разсъждават за красотата. Някои я определят като семейство, разнообразие и любов. Други я намират във всичко. При възможност гледайте филма. Фабулата му е повече от интересна: пълна с нюанси и безкрайно завладяваща, красотата оживява, когато душата е в хармония и баланс с външното ви Аз.
Три срички
Shi-sei-do или ресурси-живот-дом. Между другото двата последни йероглифа са взети от конфуцианската класика „Книга на промените”. Трите срички днес повече от всякога са валидни за компанията, основана от Аринобу Фукухара преди 150 години. Съобразителен и напредничав, визионерът комбинира най-доброто от източната философия, западната наука и американските бизнес практики. Акцентът върху грижата за кожата, а не върху грима е уникален за времето си модел. От откриването на първата аптека в западен стил в модерния район Гинза в Токио през първата паста за зъби в Япония до създаването на 8 центъра за научноизследователска дейност в света, Shiseido винаги демонстрира нетрадиционно мислене, превръщайки противоположностите и дуалността в своя силна страна. Философията, известна като „динамична хармония”, почива върху 5 фундаментални ценности, диаметрални и допълващи се: интериор и екстериор, функционалност и качество, наука и креативност, лукс и устойчивост, индивидуалност и универсалност.
Само нужното, нищо повече
Характерна черта на японците е да се опитват да гледат в бъдещето и да тълкуват предизвикателствата на настоящето чрез холистичен подход. Обединяващ наука, психо-физическо благополучие и уважение към околната среда, той почива на 3 стълба: хармония, емпатия и мотайнай. И ако с първите два всичко е ясно, какво означава последният? Обяснението се крие отново в историята на Япония и „умното” използване на дърво, хартия, текстил, порцелан… Възклицанието mottainai (може да се преведе като „какво разхищение!”) означава да не изхвърляте отпадъци, а да им дадете втори шанс, рециклирайки ги. Вграден в ДНК-то на марката, устойчивият подход бележи начало още от създаването на опаковки за многократна употреба през 1926 г. Целта е до 2025г. те да са 100%. Философията се вписва в една по-глобална отдаденост с инициативи като Shiseido Blue за почистване на плажове, партньорства (Chef Thierry Marx) и използване на растителна вода от производството на храна, която обикновено се изхвърля. Проектът вече е реализиран в серията Waso.
Днес с мисъл за утре
Надграждайки експертния си опит за век и половина, Shiseido разширява границите. Факт, който поставя марката в челните редици. Кожата не се разглежда като самостоятелна част от тялото, а по-скоро като свързващо звено между него и външния свят. Неслучайно красивите умове в течение на 20-25 години изучават взаимодействието на кожата с трите най-важни за нея системи. Резултат от проучванията на защитните клетки на имунната система е технологията ImuGeneration, част от емблематичния серум Ultimune. Интересът към нервната система води до ReNeura Technology+. Усилваща сензорните сигнали на кожните рецептори, тя е включена в повечето антиейдж продукти. Обещаващо поле за изследвания е и кръвоносната система. Влошената микроциркулация води до загуба на еластичност. Целта на технологията Lifeblood е трайно да поддържа добро качество на потока на хранителни вещества за здрава и жизнена кожа.
Коректив в дерматологията
През 1985 г. Shiseido е първата японска компания, произвела биотехнологична хиалуронова киселина в голям мащаб за козметични цели. 10 години по-късно бял свят вижда супербиохиалуронова киселина с два пъти повече капацитет за абсорбиране на вода и оптимален афинитет към кожата. Линията Essential Energy включва 3 вида за максимална хидратация. Стабилизирането на чист ретинол в серията Vital Perfection постави нов световен рекорд по научни иновации – цели 29 на брой. Не по-малко оригинална е слънцезащитата. Технологията Synchro Shield заздравява защитния филм при контакт с вода и топлина, ограничавайки отмиването му. Sun Dual Care пък трансформира част от UV лъчите в полезна за кожата светлина. Революцията тази година е технологията MolecuShift, вдъхновена от естетичните процедури. Дуото серуми Bio-Performance Skin Filler решава проблема с проникването на хиалуронова киселина с високо молекулно тегло в по-дълбоките слоеве на кожата и запазването на хидратиращите и обемните й свойства на макс.