6 професии на бъдещето, които да изберете

Инфлуенсър
От мусака през маратонки до луксозни парфюми. От чанти до памперси и разтворимо кафе – в днешния маркетингов свят един инфлуенсър може да ви предложи всичко. При това в удобството на собствения ви диван, докато небрежно разглеждате нещо на телефона си.

Светът се измени по такъв начин, че животът онлайн стана по-активен от

животът офлайн – или както обичаме да го наричаме „живия живот“. Ако нещо не се е появило онлайн, то значи ли, че се е случило? А щом хората живеят онлайн, защо и да не продават „вещи, които никой не иска, с пари, които никой няма“, както пише Чък Паланюк в едно съвсем различно време в своя „Боен клуб“.

Нуждата от социални медии и самоцелната изява онлайн народи един микросвят, който днес ние наричаме инфлуенсъри. Казано накратко, това са хора, които се снимат за някоя платформа – в началото бяха блоговете, но днес достъпът е по-лесен и това е Instagram по-често и по-рядко Фейсбук, а за онези с висш пилотаж е Tik Tok или пък YouTube.

Независимо коя платформа човек избере да помещава и да събира последователи, които да следят иначе по-скоро скучното му ежедневие, рано или късно стига до продажбата на нещо. В зависимост от своята активност и броя на последователите си инфлуенсърите предлагат стоки за бита до луксозни такива. Така един ден някой може да ви предлага кренвирши от „Била“, а на другия – чанта на Dior.

Инфлуенсърите не само у нас, а и в целия свят правят събирателен образ на модерния човек – пачуърк от преструвки на нещо, което някой иска да бъде, но в същината си не е. И тук има чудесен мегдан, за да развивате талантите си.

Шеф-готвач
Шеф-готвачите са новите рокзвезди. Всичко започна от добрата стара Англия, където безпардонното отношение на Гордън Рамзи му спечели многобройни почитатели. После се пренесе из други точки на Стария континент и стигна чак до Америка. С годините и появата на Гордън Рамзи, Антъни Бурдейн и Джейми Оливър – трима тотално различни шеф-готвачи, които покриват три различни профила на мъж, по който всеки би си паднал – разви нуждата от повече и повече кулинарна телевизия и желаещи да се изявяват в тази област. Благодарение на шеф-готвачите хората спряха да вярват, че яденето е „просто тъпчене на субстанция в устата ни“, както го описва Бурдейн, а приятно преживяване, което може да донесе нови емоции и радост на сетивата.

Хубавата храна стана „новата“ шопинг мания, а с нея в центъра на Вселената се появиха и шеф-готвачите. Готвенето е изкуство и като всяко изкуство изисква специални умения, усет, талант и нюх за тия работи. Появата на шеф-готвачите и кулинарната телевизия – реалити или приключенска, накара всяка домакиня и младеж с умения да направят две поширани яйца, да повярват, че просто са  родени да правят гурме кухня. Но наричането на обикновени манджи със

сложни думи и закичването на всяка втора софра с магданоз и босилек не прави нито човека, сътворил въпросното ядене, шеф-готвач, нито самото ядене – гурме.

 Шеф-готвачите са новите роквезди. А знаем, че всеки иска да е рокзвезда. Уви, малцина са тези, които стават. И все пак не пречи да опитате да се преориентирате, докато е време.

Търсачи на суперхрана
Звучи невероятно, но всяка масова храна, която днес използваме, е била считана за непозната в един етап от живота ни. Картофите и доматите например са отглеждани дълго за цветя, преди да бъде открито, че не са отровни. Киноата – перуанската храна на бедняците, е новата задължителна съставка от менюто ни. Елдата и лимецът – семена на новата ера, нищо че са ги консумирали преди векове…

Усещате ли на къде бия? Да, бъдещето не би било същото без „откривателите“ на новите стари суперхрани. Съзнателно или не, времето, което прекарваме в ровене за онази магическа съставка, която рязко ще удължи живота ни и ще запази младостта и красотата ни поне до 100 години, става все повече. И тук на помощ идват търсачите на суперхрани.

Макар това да звучи като екстремна и дори приключенска дейност, на практика тя може да се извършва, без да напускате дома си. Това е добро условие да бъде сложена в списъка с  професии на бъдещето. Всичко, от което се нуждаете, е достатъчно подробна база данни за нутриентите в различни малко популярни храни.

За сравнение у нас екстрактът от шипки се приема за нещо неособено вълнуващо. Да не говорим, че самите шипки са в изобилие по селски и планински пътеки. Почти никой не ги бере, нищо че са  еко/био/органик, а показателите им са като на годжи бери. Но в страни като Америка, Великобритания и Холандия шипките са суперхрана и цената им е солена. Така  че стига сте се чудили, а веднага изровете някоя магическа родна позабравена билка или растение.

С подходящия маркетингов ход и лободата може да ви направи милионери.

Пластичните хирурзи
Ясно е, че все по-малко от нас харесват това, което виждат сутрин в огледалото. Защо? Просто отвикнахме да виждаме реални лица. За това ни помогна и социалната изолация около ковид 19, но да сме честни – и преди това общувахме повече със снимките в мрежата, отколкото с хората в живия живот.

Филтрите на снимките, уж минималните козметични корекции и филъри, достъпните все повече процедури накараха не само жените, но и мъжете да се замислят за подобрения на външността си. За да не съжаляват след някоя неуспешна интервенция, са им нужни прецизни естетични хирурзи. Да, вярно е, че за подобна специалност се учи много и се инвестира скъпо. За вас може  вече да е късно да се преориентирате към нея, но пък дайте едно рамо на децата или внуците, когато тръгнат да си избират специалност. Ще ви се отблагодарят с безплатни инжекции и вечна младост.

Spread the love
More from divamagazine.bg
В Деня на розата – „Диана с главата надолу“
В Деня на розата, 06.06., в галерия „Прегърни ме“ ще бъде открита...
Read More
0 replies on “6 професии на бъдещето, които да изберете”