Аня Тейлър-Джой: До „Фюриоза“ и обратно

Кой би повярвал, че една от най-популярните и горещи, както е модерно да се казва, актриси в момента не харесва лицето си и дори е убедена, че е леко грозновата.  

В рамките на пет години обаче, когато нейната звезда заблестява все по-ярко и по-ярко (от появата на сериала Queen’s Gambit) Аня Тейлър-Джой претърпява трансформация и натрупва точки по Холивудски, които малко актриси имат в момента. Без да се церемони тя работи активно в телевизията и киното, комбинира комерсиално и нишово изкуство, навсякъде е и същевременно с това е потайна, научава се да говори английски без акцент и дори нейните колеги са във възторг, когато трябва да работят с нея. Режисьорите също. 

Фюриоза: Сага за „Лудия Макс“

Звукът от форсиращи двигатели, туптенето на военни барабани и пръскането на пясък може да значи само едно – завръщаме се към вселената на Лудия Макс на Джордж Милър. Филмът е предисторията на касовият успех „Лудия Макс: Пътят на яростта“  с Том Харди от 2015 г. и разказва откъде идва Фюриоза – отвлечена от Зеленото място на многото майки, тя попада в ръцете на мотористка банда, предвождана от военачалника Дементус. Проправяйки си път през Пустошта, те попадат в Цитаделата, предвождана от Имортан Джо. Докато двамата тирани се борят за доминация, Фюриоза трябва да преживее много изпитания, докато подготвя пътя си обратно към дома.

В крайна сметка важното е, че самият Джордж Милър, който и продуцира филма заедно с Дъг Мичъл чрез тяхната австралийска компания Kennedy Miller Mitchell, се завръща да режисира по сценарий на Нико Латоурис. Завръща се и почти целият екип, работел по монументалния „Пътят на яростта“.

Междувременно, докато вселената Лудия Макс още се „печеше“ Аня дебютира във вселената на „Дюн“ – абсолютния касов хит на годината до момента – и режисьорът Дени Вилньов обеща, че в предстоящата трета част нейното участие ще е важно и от основно значение за сюжета.

Същевременно с това, само тази година, Аня участва в още два филмови проекта. И независимо, че е толкова заета личният ѝ живот не страда особено.

Любовта

Когато публичната ѝ персона набира популярност личният живота на актрисата също става любопитен за хората. По онова време тя има връзка с фотографа Бен Сийд. Определя я като добра и нещо, което я кара да е щастлива. Но признава, че преди е имала токсични отношения с различни мъже, които не са ѝ повлияли добре. Само година след премиерата на Queen’s Gambit двамата се разделят. Малко след това актрисата е хваната от фотографи да се целува с музиканта Малкълм Макрей. Но тъй като не говори за личния си живот сред феновете вървят само слухове. Които прекъсват през април 2022-ра, когато Аня и Малкълм заминават надалеч и тайно се женят. Правят дебют като двойка на Златните глобуси през януари 2023 г., а година по-късно пускат в публичното пространство снимките от сватбата си. Двойката се жени в романтичната Венеция. Сватбата, на която присъстват 150 гости, е определена като интимна в кръг от близки приятели и роднини. Сред гостите, които пристигат в полирани дървени лодки са Майлс Тейлър, Еван Рос, Никълъс Холт и неговата партньорка Браяна Холи. Звездата от Ozark и Inventing Anna Джулия Гарнър и Кара Делевин. А самата сватба се провежда в Palazzo Pisani Moretta – великолепна сграда от 15 век.

От Аржентина до Холивуд

Пътят на Аня започва от Аржентина. Родена в Америка в голямо семейство и с африканско-испански, шотландски и аржентински корени, Аня пораства в Аржентина. Живее там до осемгодишна възраст и се мести в Лондон. Прекалено аржентинка, за да е истинска британка и обратното – с прекалено западно излъчване, за да е истинска аржентинка, Аня търпи подигравки от съучениците си и мечтае да се прибере „вкъщи“. „Исках да се прибера вкъщи и с моя манталитет на 6-7 годишна си мислех, че родителите ми ще трябва да ме върнат обратно, ако не говоря езика.“ Но приоритетите ѝ бързо се променят, когато решава, че иска да бъде актриса. Но тъй като английският ѝ не е особено добър, даже направо е отсъстващ, тя се заема да го шлифова.

Години по-късно Vogue правят любимата си онлайн рубрика „В чантата на“ с нейно участие на испански. „Защото испанският е първият ми език“, както казва актрисата.

С порастването настъпва и втори проблем за Аня – тя не харесва лицето си. И смята, че не е достатъчно красива, за да влезе в каквито и да било холивудски стандарти. Но характерната визия и тялото на лебед я правят най-малкото любопитна за модния свят. Като повечето млади момичета запътили се към големия екран Аня има кратка афера с модата – тя става част от каталога на агенция Storm Model Management. Кариерата ѝ в модния бизнес не трае дълго и прекъсва след година, когато е избрана да влезе в малка роля във фентъзи драмата „Академия за вампири“. Благодарение на този кастинг актрисата печели втора малка роля, този път в британския сериал „Ендевър“ и се случва най-важното събитие за кариерата й – забелязва я режисьорът Робърт Егърс. Още един голям плюс за Аня е фактът, че има фотографска памет и няма нужда да учи реплики наизуст. Тя просто ги прочита и ги запомня.

Характерният ѝ поглед и визия са именно онова, което ѝ печели почитатели и до днес, а неоспоримият ѝ талант да е различна на екран и да дава нужната харизма на персонажите, които играе й печели роли и участие в различни проекти и сериали. От Егърс, през Шамалан, до Дени Вилньов и монолитния „Дюн“, днес Аня Тейлър-Джой е толкова активна, че човек не може да смогне на участията й. Този месец, благодарение на нея и неуморния Джордж Милър, всички вкупом се връщаме към света на „Лудия Макс“.

Роли на успеха

Вещицата

Робърт Егърс веднага харесва Аня Тейлър-Джой за главната роля в дебютния си пълнометражен филм „Вещицата“, базиран на фолклорни поверия от Нова Англия. Историята проследява фанатично религиозно семейство през 1630 година, което се отделя от своята общност, отхвърлено именно заради фанатичните си вярвания. Във времето, което Егърс обхваща в своя филм, митологията и черните поверия са били точно толкова силни и значими, колкото и вярата в Бога. Семейството е застигнато от зла участ – най-малкото им дете изчезва, а най-голямата им дъщеря – в ролята е Тейлър-Джой – е обвинена във вещерство. Нарастващият фанатизъм се прелива плавно в сюжета с митологичния образ на Вещицата. По онова време Аня е само на 18 години и това е първата й главна роля. Диалогът на филма е написан в стара английска реч и базиран на поверия от едно време.

На парчета/Стъкления

След като поема ролята на Каси Кук и в продължението на „На парчета“ – „Стъкления“ е ясно, че Аня е на големия екран, за да остане на него. Ролята във „Вещицата“ я прави звезда на независимото кино, но М. Найт Шамалан е този, който я представя на по-комерсиалните зрители. Това бавно започва да ѝ печели повече роли, като в сериала „Peaky Blinders“  и независимия летен трилър Thoroughbreds, където играе спретната и богата отегчена гимназистка. Така тя е избрана да изиграе ролята на Ема в новата адаптация по романа на Джейн Остин. Въпреки успехите и ролите, които печели с лекота, изборът за първия потенциален британски хит в нейната кариерата – „Ема“,  носи страхове на актрисата. „Буквално получих паник атака, защото си помислих: „Аз ще съм първата грозна Ема в историята на този филм. Не мога да го направя.“

The Queen’s Gambit

Ролята на Бет Хармън в сериала The Queen’s Gambit се появява непосредствено след филма „Ема“. Предложението от създателите на сериала Скот Франк и Алън Скот идва към Аня и тя се заема да прочете книгата, на която е базиран и е убедена за първи път в живота си, че иска тази роля. Явява се на кастинг и ѝ се налага да убеждава Алън и Скот, че именно тя е човекът, който трябва да влезе в обувките на самотната, но гениална Бет. „Почувствах наистина усещането за самота у Бет, както и нейната зависимост от шаха, нейното усещане за света. Историята ѝ е такава, че всеки човек, когото е срещала я е разочаровал или изоставил по някакъв начин. Когато бях дете, определено много от тези неща важаха и за мен.“ В крайна сметка получава ролята.

Последна нощ в Сохо

След  The Queen’s Gambit идват още важни роли в комерсиално успешни филми – „Последна нощ в Сохо“ на британеца с особено чувство за хумор – Едгар Райт, доста особения социален трилър „Менюто“, където си партнира с Никълъс Холт и Рейф Файнс и „Амстердам“ на Дейвид О. Ръсел, където играе млада и активна фашистка. Толкова е многолика, че когато обявяват, че тя ще е младата версия на образа на Шарлийз Терон – Фюриоза в предисторията на „Лудия Макс: Пътят на яростта“, феновете, които вече я обичат, са във възторг.

Spread the love
More from Зорница Аспарухова
Blonde
Филмът „Блондинка“ е история за Мерилин Монро, която съблазни целия свят Филмът...
Read More
0 replies on “Аня Тейлър-Джой: До „Фюриоза“ и обратно”