Световният козметичен гигант L’Oréal разширява портфолиото си от луксозни парфюмни брандове, като финализира придобиването на Byredo, подкрепено от британския фонд Manzanita Capital, собственик на Diptyque и Malin+Goetz. Сделката се оценява на около един милиард евро.
Byredo е основана в Швеция през 2006 г. от Бен Горам, бивш професионален баскетболист. Парфюмът, с който марката става известна, е Bal d’Afrique. Историята на Горам сама по себе си е много интересна – преди да направи кариера в спорта, той учи бизнес, политика, интериорен дизайн и изкуство. Обръща се към парфюмерията като опит да изрази емоциите си и да възкреси спомени за скъпи на сърцето му хора.
През 2013 г. Byredo става собственост на Manzanita Capital и започва да разширява дейността си с предлагане на кожени изделия и очила. През 2020 г. пускат и колекция грим. На този сегмент брандът залага много, тъй като създаването му е поверено на Лучия Пика, бивш творчески директор по грима в Chanel.
Днес Byredo генерира над 30 милиона щатски долара в продажби по цял свят, а Бен Горам казва: „Аз бях доста див, но също така и много конкурентен. Мога да направя едно нещо наистина маниакално добро.“