Любовта на Мария Калас и Аристотел Онасис е толкова драматична, че спокойно може да се нареди до великите древногръцки трагедии. Когато съдбата срещне талантлива свръхемоционална жена и арогантен богат мъж, развитието на сюжета е непредвидимо.
Tempra, o Diva!
Родена в Ню Йорк в семейство на гръцки емигранти, бъдещата оперна дива е трето поред дете на майка, която е разочарована, че отново има дъщеря. Тя обаче забелязва певческия талант на пълничкото момиченце още в ранна възраст и настойчиво започва да я води по конкурси и дори да лъже за възрастта на дъщеря си, за да я приемат в консерваторията. След развода с баща им майката отвежда две от дъщерите си обратно в Гърция и Мария завършва там оперно пеене, но шеметната ѝ кариера стартира в Италия. С изявите в Миланската скала звездата ѝ изгрява ярко и тя поема към най-големите оперни сцени в света – Метрополитън в Ню Йорк и Ковънт гардън в Лондон. Потиснатото от килограмите си момиче отслабва, научава се да се облича добре и се превръща в красив лебед. Светът е в краката на Калас.
Момчето от Смирна
Аристотел Онасис се ражда в днешен Измир и отрано се сблъсква с житейски трудности – загубата на майка си и арестите на мъжете от семейството му. Но и отрано научава, че съдбата обича смелите, и си поставя за цел да забогатее на всяка цена. С харизма, комбинативност и не непременно законни сделки Ари започва да търгува с тютюн, на 23 години вече е спечелил първия си милион, а впоследствие се превръща в корабен магнат и един от най-богатите хора в света.
L’amour est un oiseau rebelle
Някъде по това време гръцките богове изглежда скучаят и решават да съберат оперната прима и безскрупулния милиардер. Нещата се развиват бързо – той я гледа на сцената и като човек, свикнал да притежава всичко красиво, което поиска, веднага я кани на яхтата си. Макар че и двамата към момента са женени, чувствата пламват толкова рязко, че слизайки от яхтата, Мария иска развод от съпруга си. Жената на Онасис също го напуска и вече нищо не стои на пътя на тази любов.
Калас загърбва кариерата си, за да е с Онасис. Тя е обсебена от ниския, смугъл и доста по-възрастен от нея Аристотел. Той обаче, след като в началото е пълнел оперни зали с хиляди рози, за да я спечели, бързо ѝ се насища. Синът му загива в катастрофа и това го променя още повече. След смъртта на Джон Кенеди Аристо посяга към следващата добра партия, която ще освети имиджа му в обществото. Бракът му с Джаки Кенеди е повече взаимна изгода и за двете страни, но напълно съкрушава Мария Калас. Те пак се виждат, без да се крият, но нищо вече не е същото. На смъртното легло на Онасис Мария успява да влезе в болницата и да си вземе сбогом с него. Тя умира само две години по-късно, може би от разбито сърце.
Операта-мюзикъл „Калас и Онасис“
На 13 декември сюжетът на тази любовна история ще се пренесе на сцената на НДК в рамките на Новогодишния музикален фестивал. Операта-мюзикъл „Калас и Онасис“ на Държавна опера Варна направи световната си премиера през лятото, за да отбележи 100-годишнината от рождението на оперната дива. Композиторът Христос Папагеоргиу, който живее и твори в Ню Йорк, комбинира два жанра в този спектакъл. Сюжетът и музиката се развиват на оперната сцена и извън нея, а изпълнителите прекрасно жонглират с оперния и бродуейския стил на пеене и включват дори традиционна гръцка музика. Освен с вокални висоти, Ева Перчемлиева и Мариос Андреу в главните роли впечатляват с поразителна визуална прилика с героите си и в този смисъл са истинско попадение в кастинга на проекта. В хореографията на Анна Пампулова присъстват елементи от танго и сиртаки, а костюмите на Ася Стоименова кореспондират отлично с епохата. Режисьорът Петко Бонев изважда най-дълбокото от образите на героите и споделя, че двете основни роли „наистина са чудовищни“. Диригент-постановчик е маестро Страцимир Павлов, ненадминат в мюзикълното дирижиране и оркестрация. Софийският гастрол на мюзикъла е сред декемврийските музикални събития, които не трябва да се пропускат.