75-тото издание на един от най-бляскавите филмови фестивали приключи с награди, партита, аплодисменти и връщане към нормалния живот.
Независимо дали сте съгласни с наградите, които се дават там или не, фестивалът в Кан и до днес си остава най-престижното, елитно, красиво и въпреки всичко, отнасящо се с почит и достойнство към седмото изкуство, събитие.
Голямата награда получи шведският режисьор Рубен Йостлунд за филма си Triangle of Sadness. Освен него има още няколко заглавия, които направиха своята премиера на фестивала и които със сигурност чакаме нетърпеливо.
Triangle of Sadness
Разбира се, големият победител „Триъгълник на тъгата“ е първи. Кръстен на зоната, която трябва да се образува между веждите на моделите при престореното им свръхсериозно изражение по време на ревюта, филмът разказва историята на катастрофално пътуване с луксозен круизен кораб.
Crimes of the Future
Така наречения body horror – поджанр на ужасите, който умишлено показва гротескни или психологически смущаващи нарушения на човешкото тяло – на скандалния Дейвид Кроненбърг е един от нашите лични фаворити. Филмът накара някои хора да напуснат залата, а други да станат на крака и да аплодират във възторг. Освен Леа Сейду и Виго Мортенсен в главните роли, ще видим и Кристен Стюарт и Скот Спийдман.
Ирма Веп
„Ирма Веп“ е сериал, но пък е базиран на филм, освен това е дело на Оливие Асаяс, който много харесваме. Сериалът е римейк на неговия пълнометражен филм от 1996 година.А Алисия Викандер се завръща към разкошните роли.
Топ Гън: Маверик
Том Круз направи грандиозно завръщане на Лазурния бряг и най-престижния филмов форум в света с изключителна гала премиера на „Топ Гън: Маверик“. Отдаващ почит на предефиниралия екшън жанра оригинал на Тони Скот от 1986 година и заснет с най-новите достижения в кинотехнологиите, „Топ Гън: Маверик“ поразява със спиращи дъха, заснети в реална среда и без намесата на компютърно генерирани ефекти въздушни сцени и каскади. Филмът вече е по кината, няма причина да ви го хвалим повече – просто отидете, вижте и нека ви спре дъха.
Елвис
Музикалните биографични филми в последните години силно доминират филмовите заглавия. Баз Лурман започва да подготвя филмовата биография на Краля на рока още през 2014-а, когато приключва работата си по „Великият Гетсби“, но „Елвис” придоби форма чак през 2019-а, когато Том Ханкс проявява интерес към ролята на емблематичния мениджър на Пресли – полковник Том Паркър. „Елвис” ще изследва живота и музиката на Елвис Пресли, пречупени през призмата на сложните му взаимоотношения с полковник Том Паркър.
Stars at Noon
Филмът на Клер Дени донесе награда на екипа си. Романтична история, която е позиционирана през 1984 година в Никарагуа. Мистериозен английски бизнесмен и упорита американска журналистка започват афера, след като скоро се забъркват в опасен лабиринт от лъжи и конспирации и са принудени да се опитат да избягат от страната. Клер Дени за пореден път изненадва публиката и докосва сърцата ни.
Three Thousand Years of Longing
Новият филм на Джордж Милър, който познавате от поредицата „Лудия Макс“ и който е нещо като спец в футуристичния антиутопичен жанр. Филмът е адаптация на разказа The Djinn in the Nightingale’s Eye на А. С. Байът. Историята разказва за самотен учен, който по време на пътуване до Истанбул открива Джин, който предлага три желания в замяна на свободата си. Обратите в тази модерна приказка са неочаквани, а Тилда Суинтън е както винаги великолепна.