Chopova Lowena: брандът, който съживява българската носия и опазва природата

През декември 2020 г. Chopova Lowena стигна до страниците на американския Vogue. А човекът, облечен в тяхна дреха, е и лицето от корицата – Хари Стайлс. Въпросната пола идеално пасва на амплоато на суперзвездата, както и на локацията. На пръв поглед напомня на тази, традиционна за Шотландия.

Но всъщност карираната плисирана пола на Chopova Lowena е сред все по-рядко срещаните разпознаваеми дизайнерски елементи. Захваната за кожения колан с метални карабини, въпросната дреха е намигване към българската носия. Действително прилича на шотландска, но референциите на дизайнерите стигат до т.нар. fustanella (бива носена от мъже на Балканите и съществува още преди шотландската).

Всичко започва в Central  Saint  Martins

Българо-английското дуо Емма Чопова и Лаура Лоуена създават своята марка, след като завършват Saint Martins в Лондон през 2017 г. Събира ги взаимният интерес към полите, който впоследствие се превръща в лайтмотива на тяхната работа. Техните на пръв поглед несъвместими и разнопосочни интереси – източноевропейското фолклорно облекло при Чопова и спортните дрехи при Лоуена, се срещат в златната среда и създават естетиката на бранда им, който стига дори до погледа на Ана Унитур.

Техният стил носи по малко и от пънкарския дух на Вивиан Уестууд, драмата на Александър Маккуин, креативността на Жан Пол Готие. Творчеството и на тримата изброени е повече от богато през 90-те години – декадата, безкраен източник на вдъхновение за дизайнерите от поколението на Емма и Лаура. Те съчетават всичко това с детайли, типични за Викторианската епоха, както и със спортни елементи, връщайки ни обратно в настоящето.

Това прозира и от новата им пролетно-лятна колекция за 2021 г. Споделят пред Сара Моуер за Vogue, че по-голямата част от нея са заснели с телефоните си. А повечето от моделите във фотосесията са хора, с които са работили по време на създаването на колекцията.

Вярно е, че съществуват не една или две марки, които се вдъхновяват от българската носия. Но ключовият момент е как ще я интерпретират по иновативен и модерен начин. Емма и Лаура ѝ придават бунтарски, пънкарски стил. Новата им колекция напомня и на цветните африкански облекла, които също са богат източник на референции за идния сезон. Момичето на  Chopova Lowena знае как да се облича и какво да заяви с тоалетите си. Не се страхува да съчетава цветни десени, различни материи и стилове.

Chopova Lowena е и устойчив бранд

Нашият бранд е базиран върху използването на традиционни платове за българския фолклор. Също така ние изкупуваме излишъци от материи от различни фабрики и от тях създаваме дрехи. Това споделя Емма пред Джиджи Хадид, която бе част от миналогодишното жури на ежегодния конкурс за дизайнери на модния конгломерат LVMH.

Доста от платовете, с които разполагат, са в ограничени количества. Това прави почти всяка тяхна дреха неповторима, а у клиента създава усещане за уникалност на дрехата. Нещо, което всички сме позабравили вследствие на конвейерното производство на марките за бърза мода.

Spread the love
Tags from the story
Written By
More from admin
Елин Рахнев: романтик, винаги готов да фалира
Правя единствено и само неща, които ме вълнуват. За да е по-честно,...
Read More
0 replies on “Chopova Lowena: брандът, който съживява българската носия и опазва природата”