Или как да смените киселата си физиономия с щастлива
Със сигурност мнозина от вас се отнасят недоверчиво към цитрусовите аромати. В някои случаи скептицизмът се дължи на асоциацията с ароматизатори или продукти на битовата химия. В други – на нетрайността на връхните нотки. В което има резон. Неслучайно ги наричат летящите холандци, тъй като първи се изпаряват. Предлагаме ви да разрушите стереотипите на основата на правилните примери, където доминиращият леко кисел и една идея горчив акорд определя характера на парфюма. Особено ако душата жадува порция позитивизъм в тон със сентенцията: „Ако животът ти поднася лимони, направи си лимонада.“
Как да се опита долче вита на… вкус? Acqua di Parma знае
Представете си, че сте на терасата на средиземноморска вила. От близката цитрусова горичка се носи дъх на зрели плодове. На масата има фреш от киното, чиито плодове приличат на мандарина, макар да е близък роднина на горчивия портокал. След като опитва разхладителната напитка от 50-те, обожавана от италианците, „носът“ Франсоа Демаши й посвещава аромат. Също като своите предшественици от гамата Blu Mediterraneo Chinotto di Liguria черпи вдъхновение от Италия, в случая Лигурия – красив район в северната част, и от местния специалитет. Сензорното deja vu не бива да ви заблуждава. В композицията има нещо неочаквано, което уж знаете, но не знаете, придаващо мистериозност на ярката слънчева светлина. Горчивината на солиращото киното, напомняща за черен шоколад, Демаши омекотява с мандарина. После още веднъж залага на контраста, разреждайки цитрусовия микс с жасмин и мушкато, като не пропуска да го овкуси с клонче розмарин и щипка кардамон. Просто невероятно е как маестрото съумява да стопира пълзящата по небцето сладост с тръпчиви фасети. Какъв по-добър начин да се насладите на чувството за well-being по време на лигурийската си ваканция! И кой знае, докато се разхождате по плажа, „подръпвайки“ през сламката киното, да срещнете някой талантлив мистър Рипли, но без убийствени намерения.
Hermes решава сложно стилистично уравнение
Eau de Citron Noir, новакът в семейството одеколони на марката, e този случай, когато предишните ви отношения с цитрусови аромати нищо не значат. Интерпретацията на класическа парфюмерийна архитектура cologne в постмодерна версия, с която се заема „носът“ на къщата Кристин Нажел, изисква талант и майсторство. На практика черният цитрон, цитиран в името, не е някакъв екзотичен сорт, а свеж лайм, сварен в солена вода и изсушен на слънце до почерняване. Заради уникалния си почти метален аромат подправката, наречена луми, е застъпена широко в източната кухня. Парфюмеристката виртуозно я пресъздава чрез пръски на лимон и лайм, киснати в черен чай и опушени с гаякова дървесина. Неочаквано, но напълно логично решение, което доказва, че простотата може да е многостранна, стига да се открие акцент. Именно в дълбокия и леко сух димен подтекст на цитрусите се крие чарът на аромата. Eau de Citron Noir е толкова самобитен и изящен в лаконичността си, че дори е излишно да пишем повече. Ааа да, парадоксалната, но удивително хармонична композиция хвърля ръкавица на понятието трайност. Само си представете – одеколон, който издържа от пладне до полунощ!
Живей на бързи обороти – призовават Dolce&Gabbana
Не всяка промяна е за добро. При дуото Light Blue Italian Zest обаче е точно така. Сюжетът е кодиран още в името. В превод от английски zest означава пикантност, интерес и кора. Само далтонистите няма да забележат разликата в цвета на флаконите – от светлосин в бледожълт. Причината е, че също като при доброто старо лимончело е използвана кора от италиански цитруси. Вдъхновени от благоуханието им, ароматите призовават да се потопите в атмосферата на веселие, любов и чувственост, характерни за остров Капри. При женския вариант цветно-плодовият оригинал е допълнен с калабрийски лимон, но не какъв да е, а от сорта primofiore. Брани ръчно след първия цъфтеж на дървото, плодовете се ценят заради високото качество и стипчивия вкус. Тъй като кората и пулпата им са чувствителни към топлината, за преработката им се използва студено пресоване. Благодарение на есенцията с гурме нюанси връхните нотки (сицилиански кедър и ябълка „грени смит“) са още по-сочни. Розата и жасминът в сърцето също са по-сияйни от всякога. Шлейфът с амбра и мускус намеква, че притежателката му тайно си похапва лимонови резенки. Мъжкият вариант като всеки италианец знае как да направи правилно впечатление. Експлозията от бергамот е подсилена от цитрусова ария в началото (грейпфрут и мандарина). Розмарин и розово дърво в сърцето, подправени с хвойна и пипер, създават усещане за реене с делтапланер над тюркоазените вълни, в които се пречупва дъгата. Малко безумство никога не е излишно. Остава ви да се обзаведете с бял бански също като рекламното лице Бианка Балти, лодка и Дейвид Ганди по желание. Tempo, mio amore. Tempo!