Издателите на списания като Vogue и Vanity Fair обявиха в съобщение, изпратено до служителите си във вторник, че след преструктуриране предстои да съкратят 5% от работната си ръка – около 270 служители, предимно в подразделението си за видеа Condé Nast Entertainment.
Condé Nast Entertainment е най-известна с продуцирането на франчайзи като „73 Questions“ (73 въпроса) на Vogue и „Architectural Digest“ (представяне на домовете на знаменитости). Тези видеа се излъчват предимно в YouTube. Компанията обаче трудно се справя със засилената конкуренция от страна на TikTok и YouTube Shorts. Макар че каналите за кратки видеоклипове на Condé Nast спомагат за увеличаването на аудиторията, издателят се бори за увеличаване на приходите от тази дейност.
„Въпреки че не можем да контролираме алгоритмите на платформите или начина, по който изкуственият интелект променя трафика при търсене, вярваме, че дългосрочният ни успех ще се определя от разрастването на областите, които можем да контролираме, включително абонаментите и електронната търговия, където имаме пряка връзка с нашата аудитория“, каза в изявление Роджър Линч, главен изпълнителен директор на Conde Nast.
Линч заяви също, че през следващите месеци Condé Nast ще въведе допълнителни мерки за намаляване на разходите, включително в областта на недвижимите имоти. През последното десетилетие редица издания се опитаха да разнообразят източниците си на приходи, като например GQ и Vogue инвестираха във видеосъдържание и стартираха абонаментни програми.
В резултат на предстоящите промени около 400 работници, сред които членове на синдикатите в Condé Nast и автори в издания като Vanity Fair, Vogue и GQ, са отказали да работят в знак на протест срещу начина, по който издателството преговаря за съкращения.

Ан Хатауей на National Board Of Review Gala през януари, 2024 г. (Снимка: Gotham/WireImage)
Съобщава се, че Ан Хатауей е напуснала фотосесия за Vanity Fair в Ню Йорк във вторник в знак на солидарност със стачкуващите. Актрисата е била с готов грим и прическа, но още не е започнала да позира за снимките, когато до нея е достигнала информация, че журналистите преустановяват работния процес за 24 часа, докато текат преговорите между синдикатите и корпорацията, съобщи списание Variety във вторник.
Инстаграм профилът condeunited насърчава потребителите да не харесват, споделят и коментират интернет съдържанието на изданията, собственост на медийната група. Във видео, споделено от същия акаунт, чуваме как протестиращите скандират „Bosses wear Dior, workers need more“ (Шефовете ни носят Dior, работниците искат още).
Condé Nast е собственик на някои от най-емблематичните периодични издания в света, сред които Vogue, The New Yorker, GQ, Vanity Fair, Wired, Architectural Digest (AD) и Condé Nast Traveler, които достигат до повече от 1 милиард потребители на 32 пазара чрез печатни, цифрови, видео и социални платформи.