Приключи ерата Даниел Лий в Bottega Veneta

Аксесоарите са водеща част от продажбите на всяка модна къща, а точно там е силата на Даниел Лий. Бившият творчески директор на Bottega Veneta създаде такива чанти, обувки и колани, които лесно да пасват на всеки стил. За разлика от много марки, които задължително слагат лого на аксесоарите си, Bottega Veneta избират друг начин на брандиране – разпознаваемия дизайн. Използват специфичен нюанс на зеленото, наричан вече Bottegagreen, и италианската техника на преплитане intrecciato. Спомнете си и за чантите Cassette, както и за Pouch, които се носят като клъч или на рамото с верижна дръжка. Не се забравят лесно и обувките с квадратна предна част, нито ботите Tire. Аксесоарите на „новата Bottega“, както често я определят, достигат до сърцата на много звезди, включително и на Роузи Хънтингтън-Уайтли, която има стабилна колекция.

Съвсем очаквано марките за бърза мода създават множество идентични модели на оригиналните. И така Bottega Veneta, било то пряко или косвено, залива пазара и главите на хората. Техните it модели са толкова популярни, че успяват да компенсират други недобре развиващи се сектори на бранда като мъжката линия ready-to-wear. Според Businessof Fashion приходите им растат дори по време на пандемията. Миналата година продажбите на чанти заемат цели 74% от всички приходи на марката, следвани от 16% за обувките и едва 7% за готовата мода.

Даниел Лий е креативен директор на бранда едва три години – наследява позицията от Томас Мейър, който 17 години е начело на Bottega. Въпреки краткия си престой Лий успява да ѝ вдъхне нов живот и да я направи привлекателна за нови клиенти. „Уникалната визия на Даниел Лий направи модната къща актуална и днес и я върна в центъра на събитията“, пише Франсоа-Анри Пино, председател и главен изпълнителен директор на Kering, модния конгломерат, собственик на италианския бранд.

Даниел е възпитаник на Central Saint Martins и е работил заедно с Фийби Фило в студиото на Celine, както и за Donna Karan. Едно от най-запомнящите се негови действия е внезапното изтриване на акаунтите на Bottega Veneta в социалните мрежи и показването на ревютата при закрити врата. От една страна, това е умен ход, имайки предвид колко пренаситен е Instagram. Но от друга – така марката с един замах загърбва ключови имена, които я подкрепят от началото. Става дума за редактори, инфлуенсъри и други създатели на дигитално съдържание, чийто достъп бива ограничен. И точно това изолиране създава усещането за дистанция, разделяща елитарната марка от клиентите й. Неизбежна е препратката към средата на миналия век, когато достъп до висшата мода са имали само високите обществени прослойки. Друг е въпросът дали този модел работи днес – във време на абсолютна демократизация на модата.

Тъй като Bottega Veneta се развиваше добре, малцина очакваха Даниел да напусне. А това вероятно се дължи на задкулисни проблеми в модната къща. Според Women’s Wear Daily „Лий е имал спречквания с няколко човека в компанията и бива определян като „некомуникативен“. Съобщават още, че често е работил през нощта и поведението му предизвиква множество оставки на негови служители. Преди повече от месец по време на най-скорошното ревю на Bottega Veneta напрежението ескалира и вероятно това е последната капка, преляла чашата и довела до уволнението на дизайнера. Но в публичното изявление на Kering, обявяващо напускането на Лий, не е посочена причина за това.

Възможен наследник на длъжността на Лий е настоящият директор на дизайна в Bottega Veneta  Матю Блейзи. Преди това той е работил на същата длъжност в Calvin Klein. Има опит и при Celine и Maison Margiela.

Остава да видим накъде ще поеме Даниел. Дали ще продължи играта на „музикални столове“ и ще оглави друга голяма модна къща, или ще се заеме със свой проект, както направи Фийби Фило след Celine.

Spread the love
More from Ина Иванова
Освежете грима си с новите продукти на Catrice
Catrice насърчава всяка от нас да покаже индивидуалността си с новата пролетно-лятна...
Read More
0 replies on “Приключи ерата Даниел Лий в Bottega Veneta”