Правилният аромат е като подходящите дрехи или макиаж – вие решавате кои искате да бъдете или да се почувствате днес
Край с хетеронормативните бариери на бинарните аромати. Деленето на цветни и плодови за жените и дървесни и кожени за мъжете е безнадеждно остаряло. Рекламните кампании вече няма да ви „програмират” по простата причина, че позиционирането не е залог за успех – парфюм се избира не със сърцето, а с носа. През 1994 г. Calvin Klein демократизира индустрията. CK One е един от малкото аромати за мъже и жени по онова време. Днес все повече къщи залагат нетолкова на двойните аромати за нея и за него, които не са нищо друго освен double dressing, а на джендър неутралните или унисекс. Парфюмът вече е начин за себеизразяване, чрез който другите може да ви идентифицират. На тънкия лед на приобщаването стъпиха Acqua di Parma (Colonia), Byredo (Bal D’Afrique), Jo Malone (Orris&Sandalwood),Gucci (Memoire d’une Odeur), Tom Ford (Metallique)… И ако неутралността в контекста на ароматите означава, че един и същ е подходящ и за двата пола, то промяната в моделите на поведение, отразяващи женски или мъжки черти, доведе до появата на джендър флуидността. Пример е дуото Gentle Fluidity на Francis Kurkdjian. В единия аромат доминира мъжка „природа“, а в другия – женска, но нотките са почти еднакви. Различната дозировка е тази, която измества баланса в една или друга посока.

Концептуалният Mixed Emotions на Byredo действително предизвиква смесени чувства. Има топлина, привкус на сладост и дървесна рамка. Композицията отразява контрастите на времето, в което живеем: черни и бели моменти, възходи и падения, познато и непознато, двойственост и дисхармония. Следвайки философията за предаване на фрагменти от спомени и абстрактни идеи чрез аромат, Mixed Emotions е израз на усещането да сте различни. Контрапункт на омиротворяващия чай от мате е касис на ложе от бреза и папирус. Баланса от черен цейлонски чай нарушават листа виолетка. Резултатът от напомнянето, че да не си OK е OK, тоест от обезпокоителните преживявания, е появата на нова реалност.
Това сме ние – разнообразно, но единно племе без пол, възраст и граници, движено от радостта от живота, рока, глема и свободата. Всичко, което иска групата приятели, е да са щастливи заедно. This is Us! на Zadig&Voltaire е аромат за споделяне, който обединява хората като тотем. Замислен като олфактивен еквивалент на кашмирен пуловер, емблематичен елемент от гардероба на къщата, той се плъзга върху голата кожа, оставяйки омайваща следа. Познато от базата на This is Her! и This is Him!, санталово дърво пулсира в сърцето, подчертано от радостен аспект на пачули и ванилия. На заден план изненадват мускусни нотки за едно увлекателно изживяване. This is Us! е покана за присъединяване към племето, на която не може да устоите.