Ефект на незабавна пролет

пролет

Трендът на розовите рози за пролет-лято 2024 за мигновено приложение

Съществува общоизвестен прийом, предизвикващ ефект на незабавна пролет. Става въпрос за аранжиране на интериора с живи цветя. Същото се отнася и за гардероба, но когато говорим за него, цветята прескачат от вазата върху облеклата. За щастие, дизайнерите вземат под внимание опасността от зимно пренасищане и за пореден път включват флорални мотиви в тренд списъка за новия сезон. Като истински магьосници те боравят с цветята майсторски и свежо, използвайки само онези ботанически видове, които отговарят на попкултурните нагласи и при това ги обагрят само в цвета на новата година.

Kenzo, Undercover, Richard Quinn

Ако ще е роза, да е розова

„2023-та беше смело тържество на женствеността”, посочват от модното издание Business of Fashion, цитирайки нарастващата популярност на момичешката естетика на поп звезди като Тейлър Суифт, както и разтърсващия успех и попкултурен ефект на филма „Барби“. „Всичко това важи и в модно отношение – с момичешки кокетни детайли като панделки, дантела и волани, които набраха популярност, а балетът отново се превърна в сериозно вдъхновение за модните къщи. През 2024-та владичеството на всичко момичешко продължава“, посочват още от BoF. В потвърждение на тази теза идва и наскоро обявеният от Pantone цвят на годината, а именно – прасковен мъх. Както подсказва и името му, той е възможно най-нежното розово-оранжево, внушаващо „чувство на нежност и доброта“ с послания за „споделяне и грижа“, както казват от института по цветове. Нюансът вече се разхожда на модния подиум, но дизайнерите не спират дотук. Защо да не използват прасковения мъх, а и в допълнение най-сладките захарни нюанси от розовата палитра и да ги поставят върху и без друго женствения флорален тренд? Изборът им се спира именно на розовата роза като олицетворение на внушенията на сезона – момичешка свежест, балетна ефирност и нежност.

Balmain, Simone Rocha

Буквален превод

Букетите и стръковете, които публиката хвърля на сцената в края на балетно представление, се превръщат във вдъхновение за Simone Rocha, чиято колекция пролет-лято 2024 е представена в сградата на Английския национален балет в Лондон. Подиумът се превръща в истински триумф на розата – не само с минирокли с форма на полуотворен цвят, обеци-рози и сатенени чанти-рози, но и с истински живи цветя, втъкнати в женствени рокли измежду пластове прозрачен тюл. Живи рози завладяват и подиума на Undercover, където се разиграва подобаващ моден пърформанс с минирокли със светеща прозрачна обемна долна част, оказваща се терариум, пълен с цветя и пеперуди. Истинска градина в гардероба разцъфва и при Balmain, където розите са буквално навсякъде и всякакви – като розови копчета с идеална флорална форма върху черни минирокли, като букет от изкуствени цветове, изскачащ от чантите, като обемни апликации върху сака и топове, като принтове върху рокли и поли. Показаните нюанси са също толкова разнообразни, колкото и тези на семейство Розоцветни, и преливат от бяло и прасковен мъх към кървавочервено и жълто.

Roberto Cavalli, Rodarte, Richard Quinn

Розова експлозия

Нежните гардеробни розови терариуми дотук се прилагат върху всичко – най-често, но не само върху женствени рокли, а също и върху найлонови спортни екипи (при Simone Rocha), както и върху андрогинни сака и панталони (при Tanner Fletcher). Когато става въпрос за официално облекло обаче, розовият принт избухва във всевъзможни нюанси върху обемни максирокли. Модел от колекцията на Marni – обемна рокля с флорален пачуърк ефект, включващ цветове и форми на всевъзможни представители на семейство Розоцветни, вече се разходи на червения килим на наградите „Еми“ върху италианската актриса Симона Табаско от сериала „Белият лотос“. Подобни спиращи дъха официални тоалети се появяват още на подиума на Roberto Cavalli – истинска феерия за сетивата с всепоглъщащ розов принт, размиващ в едно формите на цветя и пера, и на Rodarte – с максимодели с волани, ефирни и многопластови като истински живи цветя.

Spread the love
Tags from the story
, ,
More from Галина Друмева
Две завръщания и един дебют
Триъгълникът Дария Вербови, Фийби Фило, Сабато де Сарно се очертава на модния...
Read More
0 replies on “Ефект на незабавна пролет”