Щастието е състояние на ума. Затова обичаме посланието на Lancome – да намерим истински смисъл в новата нормалност. Съгласни сме, по-щастливото (и устойчиво) утре започва днес
През последните години природата ни дава ясни знаци: ресурсите й не са безкрайни, а защитната обвивка – стоманена. А и пандемията за пореден път доказа колко взаимосвързани са социалното и биологичното начало в живота. Затова все повече марки променят радикално системата си на работа. Като една от водещите в бюти индустрията Lancome също се присъедини към редиците на екоотговорните.
КАКВО Компанията, чиято основна ценност вече 85 години е грижа за кожата, обяви старта на програмата си за глобална устойчивост Caring Together for a Happier Tomorrow.
ДЕТАЙЛИ Трите кита, на които се крепи стратегията на марката, са защита на биоразнообразието и ресурсите на планетата, преминаване към екоопаковки и подкрепа на жените в целия свят. Безспорно най-интересен е първият основополагащ принцип. В тон с името Bring the World to Bloom (в превод „Доведете света до разцвет“) Lancome предвижда регенеративни земеделски практики и отглеждане на растения по устойчив начин. Интересното е, че 99% от розите, използвани в продуктите, са органични, но явно това е недостатъчно. След 4 години марката се ангажира да премине изцяло към 100%, като 60% ще са с френски произход, за да са избегне вредата от транспортирането. Сред другите, заслужаващи внимание обещания, са ограничаване употребата на растителни суровини (използват се всички части на розата – от венчелистчетата до стъблото за постигане на „нулеви отпадъци”) и иновации за намаляване влиянието на формулите върху околната среда. Поощрението на отговорното потребление е не по-малко амбициозна цел. До 2030 г. опаковките ще са само от рециклиран или биоразлагаем материал. До 2025 г. пък 100% от най-продаваните продукти ще се пълнят повторно или ще се презареждат. (Наред със серията Absolue, известна с капсулната си система, ароматът Idole също може да се похвали с фонтан за повторно пълнене в някои държави.) Всяка жена заслужава да бъде щастлива. Това може да стане, когато сама започне да пише собствената си съдба. Целта на благотворителната инициатива на марката е да разшири правата и възможностите на жените чрез предоставяне на достъп до образование, менторство и предприемачество.
ЗАЩО Осъзнавайки, че новото десетилетие е решаващ момент за планетата и в контекста на нарастващите екологични и социални предизвикателства, Lancome вече се ангажира с благородната кауза. От нас се иска да продължим, като направим своя устойчив избор, ставайки участници в промяната.