Handmade by Penny или как баба и внучка създадоха успешен бранд за три месеца

Penny

Каня Наталия Досева от Бургас на интервю в най-натоварения период от годината. При нея обаче той е повече от специален, защото е първият за бранда ѝ за ръчно изработени несесери Handmade by Penny, който създава съвместно с баба си Пенка. Изпитвам необясним сантимент към марката може би защото олицетворява една моя завинаги останала неосъществена мечта – да създам нещо със собствената си баба.

Всичко около Penny започва от желанието на Наталия да прекара повече време с баба си, но ескалира в бързо развиващ се бранд с разпознаваема естетика и очарователна история, която няма как да не те трогне. А вниманието им към детайла и ръчната изработка дават допълнителна стойност на всеки изработен продукт. Почитателите на марката толкова харесват несесерите, че започват да ги наричат „Пенита“.

Наталия споделя, че вечерта преди нашия разговор е опаковала пратки до два през нощта, за да може да пристигнат навреме преди празниците. „Вкъщи цари същинска празнична бъркотия – пълно е с несесерчета, торбички, кашони,“ разказва тя. Досева вече изцяло се е отдала на Penny. Преди това работи на круизни кораби като рецепционист: „Работата ми беше свързана с много пътувания, което е чудесно, но умората надделя.“ По-рано тази година се захваща с фотография и започва работа в агенция като мениджър социални мрежи. Но плановете ѝ отново се променят.

Вече трети месец Handmade by Penny се радва на неочакван от тях интерес

„В момента се занимавам единствено с бранда просто защото не ми остава време. Наистина не предполагах, че ще се развие толкова бързо. Виждам, че хората много ги харесват и ежедневно ни пишат с въпроси кога ще има нови бройки. Това е страхотно, защото правим всичко с много любов.“

Когато създават марката, целта на Наталия и баба ѝ е далеч от финансова. За първи път ушиват несесер по повод предстоящо пътуване на внучката. „Просто исках да прекарам повече време с нея, – споделя ми тя. – Преди да се пенсионира, баба ми е била шивачка. Шевната ѝ машина беше много стара и я зарадвах с нова. За да я тестваме, решихме да си ушием нещо заедно.“

Спряхме се на несесерче, защото ми предстоеше пътуване и нямах подходящо. Снимах резултата, качих го в социалните мрежи и изведнъж хората ме заляха с въпроси дали могат да си поръчат такова. Тогава се замислих, че идеята да започнем да ги продаваме не е за пренебрегване. Ето така започна всичко.

Досева пътува активно още от 19-годишна, когато се мести да живее в Дания, за да учи за бакалавър. „Прибирах се често да виждам семейството си, а и там се запознах с хора, които споделят страстта ми към пътешествията. Налагало ми се е да пътувам по работа, а и по почивки. Имаше една година, в която бях летяла цели 23 пъти със самолет.“ В Дания Наталия израства като човек, открива личния си стил и това проличава и в естетиката на Penny, в която сякаш присъства и типичната за страната хюга.

Баба ѝ също е максимално отдадена на бранда

„Участва във всяка стъпка – разказва Досева. – Стремя се да я включвам възможно най-много в целия процес. Тя е човекът, който избра логото. Бях направила около 10 разновидности и я помолих да си избере. Държа брандът да не е само мой. Разбира се, тя не може да участва в социалните мрежи или в комуникацията с клиентите, но в другите ресори – без проблем. От избора на платове – до ушиването.“

Първите им опити за несесери се събират в цял чувал, докато уточнят с какви размери, форми и материи искат да работят. „Осъзнахме, че не всеки плат е подходящ – дали заради трудността при шиене, разтегливостта или това, че се разнищва. Работим основно с памук, защото е най-издръжлив, лесен е за шиене и се пере. Намирането на материали всъщност е най-трудната част за бранда в момента, тъй като България има недостиг на качествени такива.“

По случай празниците Наталия моли илюстраторка да изработи специална картичка, която да включва към всяка от празничните поръчки. „Знам, че много клиенти поръчват за подаръци за близките си, – споделя тя. – Затова гърбът ѝ е празен, за да напишат свое пожелание или послание. Държах да съм нарисувана заедно с баба си, защото тя е сърцето на бранда. Създаването ѝ отне време, но идеално ни пасва. Надявам се това да зарадва клиентите ни.“

В момента един от най-харесваните модели несесери е каракуленият, който Наталия кръщава Teddy. Но за съжаление, най-трудно се шие заради по-дебелия и разтеглив плат. „Наложи се да си купим нова машина – предишната не се справяше особено добре, – споделя тя. – Нямаме възможност да шием много бройки от него точно поради тази причина и затова не сме взели много плат. По ирония на съдбата, когато количествата са най-ограничени, най-много се харесват.“

Три поколения жени за Penny

Наскоро към творческата работилница се включва и майката на Наталия, която им помага с шиенето. „Интересът е по-голям, отколкото можем да се справим в момента – особено покрай празниците. Не искам да разочаровам никого, а да зарадваме възможно най-много хора. Неприятно ми е, когато трябва да им казвам, че се налага да изчакат или че няма наличност. Затова много бих искала да се разраснем, но пък работим едва от три месеца. Затова го оставям за малко по-нататък.“

Все още се уча как да управлявам бизнес, всичко това е напълно ново за мен. Не бях достатъчно подготвена в началото и не очаквах такъв интерес.

Наталия и баба ѝ са избрали следния метод на работа: сдобиват се с плат и определят колко бройки могат да изработят от него. Публикуват ги в сайта и ги изработват, когато имат поръчка. „Този процес е малко бавен, но не искам да претоварвам баба си. Върша повече работа от нея спрямо останалите ресори. Освен шиенето, има още много неща, разбира се, – разказва Досева. – Тя обаче е много ентусиазирана. Ако ѝ разрешавах, щеше да шие по цял ден. Макар да има доста чакане от страна на клиентите, но за момента това работи за нас.“

Този бранд сплоти семейството ми и се надявам трудът, вниманието и любовта, които влагаме, да се усещат.

Spread the love
More from Ина Иванова
Капсулен гардероб за начинаещи
Модният редактор на D!VA  Ина Иванова ни учи как да създадем 8...
Read More
0 replies on “Handmade by Penny или как баба и внучка създадоха успешен бранд за три месеца”