Кирил Кирилов: Денди в Burberry зад кулисите

В предишен живот съм бил дизайнер в Милано, казва Кирил Кирилов, който стои зад хитовете на Мариус Куркински и Виктор Калев, а Ламбо и Стоянка Мутафова му се доверяват до последните си аплодисменти

Елегантността осмисля битието, казва Кирил Кирилов – най-известният продуцент в българския театър. Младият мъж, който стои зад триумфалните моноспектакли на Мариус Куркински и Виктор Калев, а Стефан Данаилов и Стоянка Мутафова се кълняха приживе в него, е готов на всичко в името на модата. Това обаче съвсем не означава, че би превърнал визията си в самоцелна, крещяща и досадна екстравагантност. „Модата е повече от дрехи и аксесоари с лого на световни компании, тя е пулс и ритъм в съвременния свят. Наблюдавам я, анализирам я, следя развитието й съвсем отблизо, буквално от първия ред, на една ръка разстояние. Когато чета за дизайнерите, буквално потъвам в биографиите и бизнеса им. Сравнявам творенията им, колекциите им, ищаха им да бъдат на върха. Преди години единствен модел превръщаше никому неизвестна до този момент манекенка или актриса в звезда, а сега е обратното – гледаме кой какво носи и само тогава искаме и ние от същото. Но да не забравяме, че личността прави дрехата, а не обратното. Че изворите на вдъхновение при авторите на красота са други. Много от най-известните стилисти работят в операта, театъра и киното, мотивирани от класиката, от произведенията на велики драматурзи и писатели. Всички знаят за участието на Джани Версаче в спектаклите на „Ла скала“. Няма нищо по-вълнуващо от смесването на жанрове и култури“, коментира Кирил Кирилов пред D!VA.

Той обожава модните столици, най-привързан е към Милано. „Бил съм навсякъде, където провеждат първокласни дефилета, но съм влюбен в Милано. Може би в предишен живот съм живял там, може би дори съм бил дизайнер или въобще съм бил свързан с индустрията. Много странно и приятно усещане имам, когато съм в този град. Неведнъж съм водил и наши актьори там, за да ги запаля по аурата на Милано. Изненадах Мария Сапунджиева със „сикрет парти“ за рождения ден на Доменико Габана. Събитието се случваше веднага след овациите за Долче и Габана на поредното им ревю. Озовахме се до Моника Белучи, световния модел Мариано ди Вайо, звездата на социалните мрежи Камерън Далас, който напоследък играе в сериали и филми, и още, и още… Мария остана впечатлена  както от перфектното възпитание на Моника Белучи, която не пропусна да ни поздрави, така и от изумителното й излъчване. На следващата вечер отидохме в „Ла Скала“. Всичко беше разпродадено и ние разочаровани стояхме до касите, очаквайки някой в последната минута да върне билета си. Уви, не се случи и излязохме навън. В същото време пред нас спря лимузина, от нея излезе мъж и аз напълно импулсивно тръгнах към него с дежурния въпрос „Повече билети?“. Оказа се, че господинът е един от спонсорите на операта, който не може да присъства на тазвечершния спектакъл и минава да остави свободните си покани на касата. Когато разбра, че не само сме почитатели, но и хора, които се занимават с изкуство, а не могат да влязат на представлението, ни подари поканите. „Щастлив съм, че ги предоставям на професионалисти, които ще оценят постановката“, направи ни и комплимент той. Просто сякаш някой го изпрати на пътя ни, за да можем с Мария да седнем в ложите и да се насладим на „Петрушка“ на Стравински. Завършихме вечерта с вино срещу Дуомо“, разказва Кирил.  

Той признава още, че страстта към парфюмите също е част от разумната му суета. „Ароматът е финалният щрих на всеки мой аутфит. Определя настроението ми, дава ми енергията, от която често имам нужда. Както знаем, при всяка среща парфюмът говори преди и след нас. Затова обожавам „Диор“ – там модата и уханията са в съвършена хармония и се допълват в идеалното цяло. Малко преди пандемията получих покана за двудневна визита в Les fontaines parfumees – лабораторията до Грас, където съхраняват формули на божествените аромати на „Диор“ и произвеждат безценното съдържание за уникалните флакони. Приказно място във Франция, което нямам търпение да посетя, за да се потопя в тази обичана от мен вселена“, откровен е Кирил.

Всъщност любопитството, възторгът и предаността на продуцента към модата вървят паралелно с бизнеса му в театъра и киното. Още в началото открива близостта между тях и е убеден, че рано или късно ще се впусне в сериозен тематичен проект. „Модата е осмото изкуство – когато е стойностна, рязко се дистанцира от показността и парадирането. Тя ми помага и в театъра – винаги обмислям как посланията на драматургията и героите преминават през визията. Чувствам се добре и адекватно, когато участвам в избора на костюмите и въобще на целия стайлинг.“  

Кирил се дразни, че тук и сега най-младите не разбират правилно модата. „Свикнали сме да гледаме само до върха на носа си. Властва масовката, липсват изисканост и прецизност във вкуса. Младите хора главно подражават, никога не работят върху умението да избираш правилно. Не са наясно, че гардеробът влияе и на психиката.“  

Самият той като човек, учил математика в Софийския университет „Свети Климент Охридски“, оценява детайлно плюсовете и минусите на всеки от водещите брандове и ги приема в цялата им палитра от полюс до полюс. Каквото може да си позволи, го купува. Каквото все още не е по джоба му, го поръчва да му го ушият. „В театъра имаме перфектни кроячи. Много хора си мислят за мен, че пазарувам като луд. Чувал съм реплики от сорта на „Този не си знае парите“. А не е така – важното е да знаеш какво и как се носи и на кого да се довериш в производството му“, споделя Кирил, който още като тийнейджър свиква да прави разлика между кича и елегантността, докато заработва на голф игрище във Варна сред дузина милионери, съпругите и любовниците им.     

Кирил е фен и „потребител“ на „Луи Вюитон“, „Диор“ и „Бърбъри“. Рикардо Тиши няколко пъти качва в своята страница в Инстаграм снимки на българина, облечен в „Бърбъри“. Кирилов е влюбен още в „Баленсиага“, защото там успяват да издигнат и традициите, и новаторството на пиедестал, безкрайно уважава Армани, като най-много си пада по неповторимите графитени цветове на корифея. Високо оценява и Донатела Версаче, въпреки че тя е по-различна от идола му в естетиката Джани Версаче.    

„Всеки път, когато се ядосам на нещо в София, си казвам, че ще зарежа всичко в България и ще замина за Милано. Бих продавал и в бутик – подобна авантюра никога не е за пренебрегване. В България модата никога няма да се приеме така, както трябва – в цялата й философия, в пълната й адекватност“, твърди Кирил. И дълбоко съжалява, че разговорите им със Стоянка Мутафова, абсолютен експерт във вродения и в придобития шик, повече никога няма да се повторят. Кирилов и феноменалната комедиантка, за която той продуцира „Госпожа Стихийно бедствие“, са близки приятели  независимо от над половинвековната разлика във възрастта. Кирил не крие възхищението си от дарбата на Стояна да носи кожените си палта и перлите като същинска кралица. Със Стефан Данаилов, за когото прави „Актрисата“ – хита, с който Ламбо се сбогува с публиката си, също обсъждат колко е важно за артиста да изглежда модерно. Другата познавачка на модата и абсолютна отличничка в шопинга е Аня Пенчева, приятелка с Кирил и звезда в неговите проекти. Двамата могат с часове да обсъждат дизайнери и тенденции, но нямат толкова свободно време. С Куркински, който е кръстникът на Кирил в театъра – Кирилов къса с математиката и се отдава на Мелпомена, след като гледа режисьорския евъргрийн на Мариус в Народния „С любовта шега не бива“ – също водят интересни диалози за модата. В тях обаче финалната дума е на Кирилов. Сега една от сценичните тръпки в продуцентската общност край Кирил са тоалетите, с които Александра Сърчаджиева ще излезе в моноспектакъла за живота си и в „Догодина по същото време“ в дует с Ненчо Илчев.      

Spread the love
Публикувано от
Още от Албена Атанасова

Вдовицата Гучи

Патриция Реджани крои заговори, мачка конкуренцията, поръчва убийството на бившия си мъж,...
ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ