Miu Miu и Loewe водят класацията като най-желаните брандове
Текст / Дейвид Гайдев
За третото тримесечие на 2024 г. класацията на Lyst слага Miu Miu начело на 20-те най-желани марки. Италианският лейбъл, известен със своите закачливи, но изискани модели, отбеляза значителен ръст в търсенето. Успехът на марката се дължи на интригуващи кампании и моменти от модния подиум, които доказват способността на марката да съчетава класическа елегантност с неформална ексцентричност, поддържащи бранда свеж и актуалнен.
На второ място се нарежда Loewe. Испанската модна къща остава силен конкурент под творческата визия на Джонатан Андерсън – неповторим в балансирането на авангардната естетика с идеята за непреходно облекло. Успехът на марката е подкрепен от изключителни артикули с нестандартни форми и неочаквани материи като чантите „Пъзел“.
Loewe пролет-лято’25
Фотография / Estrop, Getty Images
Prada също е на челно място в класацията – под номер 3, и продължава да пленява аудиторията със своята комбинация от лукс и функционалност, привличайки вниманието с класически, но модерни и актуални модели.
Saint Laurent и Alaïa допълват челната петица. Елегантните дизайни на Saint Laurent, еталон за френска мода, гарантират на марката стабилно място сред най-търсените. Мрежестите балеринки на Alaïa, обявени за It обувките на сезона, също затвърждават позицията на марката като лидер в сферата на trendy аксесоарите.
Фотография / Getty Images
През това тримесечие се появяват и нови марки, които разкриват вълнуваща еволюция в луксозната мода. Ralph Lauren дебютира в топ 20 благодарение на силното си присъствие на Олимпийските игри. Тази стратегия спомогна за утвърждаването на имиджа на бранда като емблема на вечния американски стил. TOTEME, друг дебютант в класирането, печели световната аудитория със своята минималистична скандинавска естетика. Victoria Beckham и Chloé също са нови имена в класацията, благодарение на последните си колекции, които силно привличат интереса на потребителите.
От страна на десетте най-актуални артикули за това тримесечие, Lyst отразяват както интереса към луксозните стоки, така и тенденциите, вдъхновени от носталгията. Списъкът се оглавява от мрежестите балерини на Alaïa – It обувките на сезона с ретро привкус, и велурената чанта Arcadie на Miu Miu, любима на поколението Z. Чантата Brooklyn на Coach и маратонките Speedcat OG на Puma също правят фурор, като резултат от тенденцията за винтидж спортни стилове.
Фотография / Getty Images
Но какво всъщност е индексът Lyst?
Това е тримесечна класация на най-горещите модни марки и продукти. С над 200 милиона купувачи годишно и най-големия набор от данни в областта на модата онлайн платформата е неповторим източник на информация. Отчита поведението на купувачите чрез прегледите на продукти и продажбите. Освен това проследява популярността на дадена марка или артикул, като формулата включва и статистически данни за споменавания, активност и ангажираност в социалните медии в световен мащаб за период от три месеца.
Класацията на Lyst за третото тримесечие на 2024 г. показва колко разнообразен и динамичен е модният свят днес. С интересните нови попълнения като Ralph Lauren и TOTEME и устойчивите лидери като Miu Miu и Loewe, изниква следните въпроси: ще останат ли тези марки на върха или предстоят нови размествания? Възможно ли е да се наложат изцяло нови брандове? Едно е сигурно — следващото тримесечие ще ни поднесе още изненади и интересни тенденции!