Гримът и косата през 2025: Драг, пънк, контракултура

Harris Reed

Седмицата на модата развихря въображението на топгримьорите

Най-хубавото на модата е, че е устремила поглед към бъдещето и ни носи свежи идеи, нови тенденции (дори когато са добре забравени стари), вълнение и експериментаторски дух. Докато ние се подготвяме за зимата, подиумите в Ню Йорк, Лондон, Милано и Париж вече са на пролетно-лятна вълна и задават трендовете за 2025-а.

И така, какво да очакваме? Основното, което прави впечатление, е естествената сияеща кожа. Независимо дали става дума за пълното отсъствие на грим като при Collina Strada и Prabal Gurung, или за полиран ефект тип „стъклена“ кожа, сигурно е едно – добрата грижа е инвестиция, която се отплаща и едва ли скоро ще излезе от мода. Що се отнася до косата, тя е лъскава и пригладена, свободно пусната или пък усукана и оформена на плитки и вълни.

Артистично завихряне

Christian Siriano, Ulla Johnson

Като говорим за плитки и вълни, ето ги и тях. За колекцията на Ulla Johnson стилистът Джоуи Джордж не просто заплита косите на моделите в рибена кост, а ги превръща в сложна карта, в картина дори от трайбъл извивки и пейсли мотиви.

За Christian Siriano пък Лейси Редуей създава ар нуво фантазия от пригладени вълни, оформени с гел с кристални частици, които рамкират лицето с изящна строгост и сдържан блясък.

Трепкане с ресни(ци)

В краищата: Harris Reed, в средата: Diotima

Гримьорката София Тилбъри, племенница на Шарлот Тилбъри, приковава погледа със своите творения за Harris Reed. Тя използва техниката на прочутата си леля за слепване на миглите една с друга и ги покрива с плътни слоеве черна спирала, като ги допълва с изкуствени мигли за още по-театрален ефект.

За ревюто на Diotima по време на нюйоркската седмица на модата гримьорката Канако Такасе прави реверанс към карибските корени на дизайнерката Рейчъл Скот и създава мигли, напомнящи корали. За целта върху черна основа наслоява червена и бяла спирала, а резултатът е открояващ се и драматичен поглед.

В пълен разцвет

Sola Salons

Хореографията на Пина Бауш вдъхновява гримьора Томас де Клуйвър да рамкира очите с венчелистчета за ревюто на Simone Rocha. Красивите флорални аранжировки, напомнящи венецианска маска, разцъфват върху лицата на моделите.

Simone Rocha

За Sola Salons Матю Къртис украсява сложно сплетените кокове с цветя и бижута, като създава едно истинско цветно градинско парти в косите.

Дискретна геометрия

Alaïa

За колекцията на Alaïa легендата в грима Пат Макграт предлага нова интерпретация на нюд грима. Тя използва коректор с два тона по-светъл или по-тъмен от кожата на модела, за да подчертае очите във формата на широки цветни блокове. Този графичен грим придава неочаквано модерно звучене на донякъде скучните неутрални нюд гами.

Дръзки вежди

Luar, JW Anderson

Гримьорката Линзи Алекзандър създава за JW Anderson строги, мъжествени вежди, за да внуши усещане за сила и едновременно с това за елегантна красота. За целта използва молив за вежди с много тънък писец, с който подчертава естествената посока на косъма, а след това покрива с помада за вежди за повече обем.

Khaite

Рекламна кампания на Comme des Garçons от началото на 90-те, заснета от Питър Линдбърг, вдъхновява Даян Кендал за драматичните тъмни вежди в ревюто на Khaite. Тя запълва веждите със сенки в цвят на абанос, като изравнява вътрешните ъгли и удължава краищата, а извивката подчертава с молив.

„Драг, пънк, контракултура“ – така Ядим Каранза описва драматичния грим, който създава за шоуто на Luar. Върху веждите са залепени парчета черна кожа със змийска шарка, огромни мигли и лъскаво черно червило допълват цялостното готик излъчване.

На голо

Prabal Gurung, Collina Strada

Гримьорът Дик Пейдж обича дръзки наситени цветове. За Collina Strada обаче той се отказва от този подход и вместо това се заиграва с текстурата на кожата. Най-напред полага база за красив здравословен блясък, а след това нанася щрихи от богат мазен крем на клепачите, веждите и устните за лъскав мокър ефект. Голото лице се допълва от изцапани с трева и кал колене за сурово автентично усещане.

За Prabal Gurung топгримьорът Сил Бруинсма създава ултра-„стъклен“ финиш на кожата, използвайки само продукти за грижа без грим. Многоетапният процес включва овлажняващи тампони, есенция и серум за плътна равномерна основа. Върху нея се нанасят два вида балсам с по-лека и по-плътна консистенция на местата, където естествено пада светлината. Накрая всички слоеве се запечатват със спрей за „стъклен“ ефект, а на устните се нанася балсам в прасковен тон.

Двойно конско

Off-White

Вдъхновен от племенните традиции, за ревюто на Off-White коафьорът Джавара превръща конската опашка в сложна конструкция. Най-напред разделя косата на две опашки една над друга, след това увива горната с кожена връв, съединява я с долната и оставя краищата да се веят свободно.

Полет на фантазията

Simone Rocha, Carolina Herrera

За Simone Rocha Томас де Клуйвър гримира очите във формата на гарваново крило и добавя въздушност с малко блестящи тъмни сенки, така че крайният ефект да е загадъчен, без да е зловещ.

Труман Капоти определено би одобрил грима ала Холи Голайтли, който гримьорът Сам Висер създава за Carolina Herrera. Формата на окото е удължена с нежна женствена линия, елегантна, но и игрива. Лек гланц в цвят на слива върху устните завършва тази изящна и минималистична визия.

Spread the love
More from Дона Делова
Лятно почистване
Детокс е модерен напоследък термин и като всичко модерно – много благодатен...
Read More
0 replies on “Гримът и косата през 2025: Драг, пънк, контракултура”