Маргарет Куоли – загуба за балета, печалба за киното

Pascal Le Segretain/Getty Images

Най-малката дъщеря на Анди Макдауъл предстои да гледаме в три нови филма – на Итън Коен, Деми Мур и Йоргос Лантимос

Когато през 2019 година Куентин Тарантино я поставя на централно място във филма си „Имало едно време… в Холивуд“ като съблазнителното перверзно котенце с окосмени подмишници и палаво хипи поведение Pussycat, Маргарет Куоли е на 24 и отказва да покаже босите си ходила в кадър. Тарантино, най-известният фетишист на крака в Холивуд обаче, подкрепян от  Брад Пит, убеждава Куоли, че чудесните й форми – включително тези на краката, ще са само от полза за филма.

С Брад Пит и Лена Дънам в „Имало едно време в Холивуд”

Сара Маргарет Куоли е най-малкото от трите деца на Анди Макдауъл и модела Пол Куоли. Те се развеждат, когато тя е само на 4. Тъй като домовете на родителите й са само на 5 км един от друг, Куоли прекарва достатъчно време и с двамата. „Докато растях, майка ми си беше просто моята майка. Никога не съм я приемала като известна актриса.“

В Ашвийл, Северна Каролина, висшето общество все още прави дебютантски балове за момичетата. Маргарет и сестра й Рейни обаче дебютират на „Бала на дебютантите“ в Париж. Малко след това най-малката Куоли напуска дома, за да учи балет в Кралската академия за драматично изкуство къде. Но тръгва по стъпките на баща си, ставайки модел. „Да си балерина, е много специфичен начин на живот, а аз исках да науча и други неща. Така че бях модел, за да запълня времето, защото танците са свързани с много работа дори когато си само на 14 години.“

Маргарет на 77-ия фестивал в Кан през май 2024
Фотография / Pascal Le Segretain/Getty Images

Маргарет дефилира за Valentino и Chanel на Седмицата на модата в Париж. Снима се в сесии за Vogue, Interview, Vanity Fair и на 16 години окончателно напуска балета. Но краката й, както тя обича да напомня, все още пазят белези от тези времена. „Не изглеждат добре. Твърде дълго носих палци, за да ги показвам пред хора.“ Но освен дисциплина, балетът й дава грация и усещане за полет, които се забелязват в походката й, независимо дали играе, дефилира или танцува модерни танци.

Снима се в драмата „Пало Алто“ на Джия Копола през 2013-а още преди да навърши 20 години, а три години по-късно играе разхайтената Амелия Кътнър в комедията на Шейн Блек „Добрите пичове“ с Райън Гослинг и Ръсел Кроу. Преди Тарантино да я убеди да покаже краката си в скута на Брад Пит, Куоли избухва в късометражния Kenzo: Kenzo World, режисиран от Спайк Джоунс. В краткото видео от 4 минути тя се впуска в лудешки абсурдистки танц, облечена в зелена рокля. Видеото и кампанията печелят награда на Visual Effects Society, а Маргарет се отправя към Холивуд.

Още със стъпването си там снима два сезона в сериала „Останалите“ и играе главна роля в драмата „Послушницата“. Тарантино обаче отваря широко вратата пред Куоли – чудесна поддържаща роля в биографичния сериал за Боб Фоси и съпругата му Гуен Вердон „Фоси/Вердон“, за което получава номинация за „Еми“ и от Асоциацията на критиците в Америка.

В „Благи деяния” и „Клети създания” на Йоргос Лантимос
Фотография / Searchlight Pictures. © 2023 20th Century Studios All Rights Reserved

Другото голямо кроше на Куоли е в сериала по книгата на Стефани Ленд „Прислужницата“. Маргарет влиза в ролята на самотна майка без образование и без пари, която започва работа като прислужница, за да издържа детето си. Междувременно трябва да се справя и с майка си, която има биполярно разстройство – в ролята е истинската й майка Анди Макдауъл. Сериалът носи втора номинация за „Еми“ на Маргарет Куоли и първа номинация за „Златен глобус“ на майката и дъщерята. 

Пътят на Куоли в киното става все по-стръмен – участва в последния филм на Клеър Дени Stars at Noon, играе доминейтрикс в Sanctuary и снима с Йоргос Лантимос в „Клети създания“. Тази година три филма с нея излизат на стрийминг – Drive-Away Dolls на Итън Коен в Amazon Prime, боди хорърът The Substance с Деми Мур, който дебютира в Кан, и последният на Лантимос – Kinds of Kindness, или както е преведен у нас „Благи деяния“. Междувременно Куоли влиза и в ролята на режисьор и хореограф и снима първото си късометражно видео за клип към песен на бандата на съпруга си Джак Антоноф Bleachers – Tiny Moves.

Със съпруга си Джак Антоноф
Фотография / Emma McIntyre/Getty Images for The Recording Academy

След поредица от различни връзки, последната от които с Шая Лабьоф, с когото Куоли се разделя малко след като срещу актьора започват да валят обвинения в агресивно поведение от бивши приятелки, Маргарет среща музиканта и продуцент на Тейлър Суифт, Лана дел Рей и Florance and the Machine – Джак Антоноф.

Антоноф точно е излязъл от петгодишна връзка с Лена Дънам, с която Куоли се среща на снимачната площадка на „Имало едно време… в Холивуд“. В едно интервю актрисата признава, че още в началото на тяхната връзка е знаела, че иска да се омъжи за Антоноф. „Веднага се влюбих до уши. Имах сигурно, осъзнато чувство, че искам той да е мой съпруг.“

През лятото на 2021-ва по време на Chanel Haute Couture Show Куоли дефилира в булчинска рокля. Две години по-късно е булка, облечена в Chanel, докато казва „да“ на остров Лонг Бийч, Ню Джърси. Медиите в Америка нарекоха сватбата едно от събитията на 2023-та. Тейлър Суифт беше там, както и Зоуи Кравиц и Чанинг Тейтъм, също така Лана Дел Рей и Кара Делевин.    

Spread the love
More from Зорница Аспарухова
Дженифър Лорънс: Твърде мързелива, за да се изнервя
След дълга пауза носителката на „Оскар“ се завръща в сатирата Don’t Look...
Read More
0 replies on “Маргарет Куоли – загуба за балета, печалба за киното”