Общата история между дизайнера и френската модна къща Givenchy приключва след три години и половина, съобщи марката в Париж в кратко изявление.
Американецът стана известен с дизайните си за изпълнители като Кание Уест, преди да основе своята собствена марка 1017 Alyx 9SM през 2015 г. Популярен с елегантното си улично облекло, съвършено балансиращи между практичното и отличителното, Матю Уилямс наскоро осигури нов инвеститор за Alyx – базираният в Хонконг предприемач Адриен Ченг. (Първоначално лейбълът беше подкрепен от основателя на Slam Jam Лука Бенини).
Пътят на Уилямс в Givenchy, собственост на LVMH, започва трудно заради пандемията, която ограничи публичния интерес към първите му ревюта. Това – в комбинация с несъвсем добрите отзиви за ранните му колекции, дизайнерът намира по-стабилна стратегия. А именно – да съчетае интереса си към пънкарско улично облекло с историята на модната къща и разбира се, със съдействието на прочутия стилист Карин Ройтфелд.
Въпреки това обаче посланието на марката остава донякъде размито – люшка се от готическата кутюрна естетика на Рикардо Тиши до по-класическата визия на Клеър Уайт Келър, която зорко се вглеждаше в архивите. Givenchy вече се нуждае от по-ясен и завладяващ поглед върху модата, както и от по-големи инвестиции от компанията майка, за да не изостава от лейбъли като Celine и Loewe, които на практика са мегабрандове в процес на развитие.
Кой ще заеме поста на Уилямс все още не е ясно. Някои представители на индустрията смятат, че Сара Бъртън, наследницата на покойния дизайнер Александър Маккуин, е спрягана за кандидат, след като през септември напусна едноименната марка. Но Бъртън не е единственият свободен дизайнер в бранша: модната индустрия е в очакване да разбере как и къде ще се позиционират дизайнери като Алесандро Микеле и Рикардо Тиши.
А до назначаването на нов творчески директор колекциите на Givenchy ще бъдат проектирани от екипа на студиото.