Защо Алесандро Микеле е новият творчески директор на Valentino?

Снимка: Getty Images

Valentino назначи бившия дизайнер на Gucci Алесандро Микеле за свой нов креативен директор, съобщиха от марката в четвъртък. Той ще покаже първата си колекция за римската модна къща по време на Седмицата на модата в Париж през септември.

„Чувствам огромна радост и отговорност да се присъединя към тази maison de couture, в чиято история е издълбана думата „красота“, изградена от отличителна елегантност, изтънченост и грация“, казва дизайнерът в изявление. Новината дава отговор на въпроса къде ще се озове Микеле, едно от най-големите имена в модната индустрия, след като напусна Gucci в края на 2022 г.

Алесандро Микеле и Пиерпаоло Пичоли на ревю на Versace в Милано пролет/лято 2018 на 22 септември 2017 г. в Милано, Италия. (Снимка: Venturelli/WireImage)

В крайна сметка Микеле не се насочва към най-големия моден конгломерат LVMH, както предполагаха мнозина, а към Mayhoola for Investments – модната група, подкрепяна от катарското кралско семейство, която притежава Balmain и Pal Zileri, както и Valentino.

Миналата седмица дизайнерът Пиерпаоло Пичоли напусна Valentino след 25 години работа за марката, 8 от които като самостоятелен творчески директор. През юни италианският бранд няма да проведе ревюта за мъжки облекла и висша мода.

Новият ѝ креативен директор прекарва години в работа зад кулисите в дизайнерското студио на Gucci, преди да бъде поставен на най-високия пост през 2015 г. Заедно с тогавашния главен изпълнителен директор Марко Бизари, дизайнерът поставя началото на значителен растеж, по време на който продажбите се увеличават приблизително три пъти, преди да достигнат плато по време на пандемията.

Алесандро Микеле и Хари Стайлс на Met Gala 2019 в Ню Йорк. (Снимка 1: Theo Wargo/WireImage; Снимка 2: Karwai Tang/Getty Images)

Микеле става известен със своята максималистична естетика: монограмът на Gucci, катарамите с преплетените букви G, флоралните и животинските мотиви, пищните принтове и материи, артикулите със змии, цикади и дори астрологични елементи. Дизайнерът създава цял нов свят, абсолютната противоположност на философията на Фийби Фило, фокусирана само върху създаването на хубави дрехи.

През последните години интересът към привличащата вниманието визия на Микеле намаля, но именно тя е творческата сила, благодарение на която продажбите на Gucci достигат около 10 млрд. евро годишно, разкриват от The Business of Fashion. Това е резултат, за който Valentino със сигурност мечтае. Според неназовани източници марката отчита оперативна печалба от 350 млн. евро при рекордни приходи от 1,4 млрд. евро през 2022 г., преди да бъде засегната от кризата на пазара на луксозни стоки през 2023 г. (все още не е обявила резултатите за миналата година).

Снимки: Gucci

Назначаването на Микеле би трябвало да бъде безпроблемно: известно е, че дизайнерът е силно привързан към родния си Рим, където е основан Valentino през 1960 г. и все още поддържа творческото си студио (въпреки че повечето им обекти са базирани в Милано). Там той ще работи заедно с главния изпълнителен директор Джакопо Вентурини, който заедно с Микеле и Бизари формира заветното трио, стоящо зад успеха на Gucci.

Във Valentino Вентурини се опитва да разнообрази предлагането в магазините (което все още зависи в голяма степен от няколко характерни за марката продукти като коланите с V-образни лога и чанти и аксесоарите Rockstud), както и да направи по-ясна връзка между имиджа на марката, изтъкан от поетичност и романтика, и реалността, в която най-важно е да се продава. Раздвижване от страна на Микеле може да ускори напредъка в това начинание: той е умел търговец, който знае как да заимства от архивите, за да открие забравени или недостатъчно използвани елементи и да ги направи актуални днес.

Микеле и Дакота Джонсън присъстват на червения килим на 78-ия Международен филмов фестивал във Венеция на 3 септември 2021 г. във Венеция, Италия. (Снимка: Marilla Sicilia/Archivio Marilla Sicilia/Mondadori Portfolio via Getty Images)

Ето каква е стратегията

Това, че звезден талант като Микеле не е привлечен от по-голяма марка или група, може да е изненада. Но за Mayhoola, която разполага с много средства, увеличаването на приходите си струва, тъй като се подготвя да продаде своя дял от марката. Миналата година Kering, собственик на Gucci, инвестира във Valentino, като придоби 30% с опция да купи и останалите акции в рамките на 5 години.

От придобиването на Valentino през 2012 г. „успяхме да увеличим репутацията и размера му над пет пъти, като същевременно спечелихме лоялността и признателността на нашите клиенти“, заяви председателят на Mayhoola Рашид Мохамед Рашид. „Микеле е изключителен талант и назначаването му показва амбициите ни.“

„Със своята креативност, култура и многостранен талант Микеле ще може да интерпретира майсторски уникалното наследство на тази великолепна къща и да я накара да процъфти“, добави председателят на Kering Франсоа-Анри Пино.

Spread the love
More from Ина Иванова
Luar – огледален образ на създателя си
Дизайнерът Раул Лопес не крие доминиканските си корени и сексуалната си ориентация,...
Read More
0 replies on “Защо Алесандро Микеле е новият творчески директор на Valentino?”