Актьорът от Сатирата прекрасно комбинира ода за яйцето с Оскар Уайлд и Теди Москов
Михаил Сървански завършва НАТФИЗ преди 10 години при Здравко Митков. Кадър на Сатирата, но тъй като е професионалист, който тества възможностите си, през следващия сезон ще го гледаме още в Младежкия театър и в Операта на Варна.
„С Анастасия Събева репетираме за камерната сцена в Младежкия театър пиеса, която напоследък рязко стана актуална. Действието в „Бедни мой Марат“ от Алексей Арбузов се развива по време на окупацията на Ленинград през Втората световна война. Но ние изобщо не се занимаваме с топографията, с имената – интересуват ни само отношенията между героите и как се проявяват техните характери. Аз съм Марат – участник в любовен триъгълник“, разказва Михаил Сървански пред D!VA. Той ще излезе пред зрителите заедно с Димитър Несторов и Елена Нацариду. Много е доволен, че са в комбина – заедно са още от академията и имат пълен синхрон. Освен всичко друго са близки като натюрел и светоусещане. „А това веднага се долавя от публиката. Твърде важно е да си партнираш с колеги, с които се харесвате. Удоволствието е сигурно, качеството в резултата – също.“
Друг спектакъл, по който работи Михаил, е „Очарователни грешници“ на Съмърсет Моъм в Сатирата. Ще го режисира Бойка Велкова. С нея са „партия“ още от „Империя на красотата“, където той е момчето за всичко и изповедник на козметичните кралици Хелена Рубинщайн и Елизабет Арден. Въобще не смята, че историята е феминистка – темите в нея са глобални като вечните въпроси, оставащи без отговори. Чувства се изключително комфортно с Бойка Велкова и Силвия Лулчева, които се превъплъщават в грандамите на червилото, антиейдж кремовете, водоустойчивата спирала и парфюмите. Смее да твърди, че докато подготвят вече хитовото представление, те го ухажват по много свой префинен и забавен начин. „Голямо приключение е да изследваш живота на действителни персонажи, които при това са познати на целия не само женски свят“, казва Михаил. Под диригентската палка на Бойка Велкова той е още и лорд Уиндърмиър във „Ветрилото на лейди Уиндърмиър“ от Оскар Уайлд, където е и Силвия Лулчева. Въобще Сървански не страда от липса на самочувствие, че умее да партнира на тези две истински жрици на Талия и Мелпомена. Това, разбира се, подхранва закономерната му мъжка и актьорска суета. „Опитвам се да я контролирам – и мисля, че успявам. Но е факт, че всички артисти искаме да сме харесвани. Не бива обаче да преминаваме границите на разума – за да не изпадаме в ситуации, в които сме подвластни на егото си“, коментира Михаил. Той се грижи добре за физиката си – спортува и се храни дозирано, за да е балансиран и да се чувства добре в тялото си. Но не се страхува и да е смешен до пародия – като в „Станете, за да легна аз“ на Теди Москов. В комедията, на която всички зрители изпадат в истински кикот, Сървански е неузнаваем – с лекота се впуска в пародии, скечове и гегове, в които красотата е на последно място. Москов на свой ред е приятно изненадан от метаморфозата – още повече че досега нито е гледал Сървански, нито го познава. „Изживяването беше страхотно. През първите 20 дни в общуването ни Теди Москов пускаше документални филми. Ако не беше той, вероятно никога нямаше да ги гледаме. Посоката, която дава, е уникална. Предизвикателството да създаваш постановка с Теди Москов е огромно – колкото и да е сложно в началото. Голям късметлия съм“, споделя Сървански. Според него тъкмо в разнообразието се крие тръпката в професията. Много се пази да не залита в щампи и клишета, за да изненадва и самия себе си. Знае, че ако се движи към единствен хоризонт, рутината бързо би му омръзнала.
Любопитството е другото, което го движи напред. Обожава музиката и е тясно свързан с нея – благодарение на родителите и на своя дядо, който е чудесен акордеонист слухар. „От него съм наследил музикалността“, откровен е Михаил, който без някога да е учил солфеж, се справя отлично с практиката. Свири на пиано и на ударни – без да е виртуоз, без да ходи на уроци. Преди пет години изведнъж решава да си купи тромпет, без да знае нищо за този инструмент – интересно му е да го изследва. А преди три месеца не се колебае, когато Операта във Варна обявява кастинг за мюзикъла „Красавицата и Звяра“. Отива ей така, да види до ъде може да стигне. И стига до основния образ на принца, превърнат в чудовище. Затова ще се откаже от половината лятна ваканция, за да репетира край брега. Премиерата на „Красавицата и Звяра“ е на 12 август в Летния театър на морската ни столица.
Сървански притежава още едно скрито оръжие – впечатляващо добър е в кулинарията. В дипломата му от гимназията по туризъм пише „Готвач“. И досега тези умения са му суперполезни и никога не са му изневерявали. Обича да майстори около печката, да си угажда. Върти специалитети, като много се възхищава на яйцето, което като в ода на гастронома достойно присъства във всяко блюдо – от ордьовъра до десертите. На недискретния въпрос на кого готви в момента, Сървански отговаря без напрежение: „Само за себе си и за приятели. Обичам да се грижа за хората от моето обкръжение – да правя така, че да се чувстват добре. Доста често някой от тях ми звъни с предложение, на което не мога да откажа. Докато дойдат, вече съм готов в кухнята.“
Михаил Сървански признава и още нещо – че в разни етапи от битието си разсъждава върху възможността да отвори ресторант. „Менюто ще бъде само от един лист с не повече от пет ястия. Но има време и за това“, искрен е той.