„Аз съм рок звезда“, заявява певицата в интервю пред барабаниста на „Металика“ Ларс Улрих
Сладката и наивна Хана Монтана е погребана в миналото. Майли Сайръс прочете опелото й с може би най-провокативното интервю в кариерата си. То е взето от барабаниста на „Металика“ Ларс Улрих и е за американското списание Interview.
“Да се кача на сцената след пауза от 18 месеца (заради пандемичните мерки – бел. ред.) е като да скоча от самолет пред 100 000 души. Няма никаква подготовка – просто го правиш. Завръща се онова малко плашещо чувство, тревожността, които бях оставила зад гърба си. Но в момента, в който шоуто започне, всичко сякаш се изтрива“, обяснява Сайръс пред Ларс, с когото се сближават покрай решението на певицата да направи кавър на Nothing Else Matters на „Металика“.
Пред своя колега тя разказва, че в месеците на изолация и несигурност търси вдъхновение в архивите. Прекарва много време да разглежда снимки на холивудската икона Мерилин Монро, направени, за да повдигнат духа на войниците от американската армия в Корейската война. Сайръс открива надеждата, която шеметната блондинка носи на света под формата на сексуалност и остроумие, красота и радост.
“Мисля, че силата на тази нейна енергия е в това, че тя е изолирана от преживяванията на войниците на фронта. Тя е глътка свеж въздух, стояща далеч от тъмнина, болка и смърт. Тези неща не достигат до аурата й. Докато в днешно време малко или много всички се превърнахме във войници. Разбира се, с условността, че аз и ти не сме имали същия опит с пандемията като повечето от населението, защото нашите домовете са достатъчно сигурни“, обяснява още певицата.
Влечението й към Мерилин Монро може да се открие и като намигване във фотосесията към списанието. Екипът – фотографът Бриана Капоци и стилистът Мат Отенбърг, наблягат на рус сексапил и огромна доза провокация в кадрите. Корицата показва голите гърди на Майли през увелечително стъкло, пристегнати между дланите й. Следват снимка в пин-ъп стилистика със сутиен, имитиращ женски бюст, впит бяла гащеризон, високи чорапи с кант и черни обувки на Gucci. Друг, заиграващ с Монро и войнишкия й период кадър, е на Майли, легнала в тревата с нахвърляни обелени банани. Еротизмът на певицата е наелектризиращ, но за разлика от снимките той почти отсъства в разговора й с Ларс. Пред него Сайръс споделя как събира цитати, разпилени мъдрости и прозрения за живота си.
„Имам две тетрадки, които нося навсякъде, където отида. Едната е с мои мисли за живота, моите мечти, цели, прозрения и моите ангажименти – към другите и към мен самата. Постоянно пиша разни неща там“, споделя певицата и разказва на барабаниста, че желанието да изпълни кавъра на Nothing Else Matters е именно едно от прозренията й, отбелязани там. Майли обяснява, че настроението на текста, ценностите и моралът му са от онези неща, които резонират на нейната лична парадигма.
„Аз съм рок звезда“, обявява още Майли и заедно с Ларс се хвърлят в спомени за свои срещи през годините и чисто музикантски преживявания. За обикновения читател те едва ли са най-вълнуващата част от разговора помежду им. Затова пък той може да се чувства напълно компенсиран от щедрата доза голота на блондинката.