На 91-годишна възраст почина Нино Черути – италианският дизайнер и ментор на Джорджо Армани. Той е известен с това, че омекотява силуетите в мъжкия гардероб. Неговата линия Cerruti 1881 беше популярна в Холивуд, както и на екрана през 80-те и 90-те години.
Черути започва кариерата си в модната индустрия едва на 20, след като наследява текстилната компания от семейството си в северозападна Италия. Създава първия си бранд за мъжко облекло през 1957-а и го нарича Hitman. Малко по-късно наема младия Джорджо Армани да работи във фабриката му.
Getty Images
„Дори да не общувахме много през последните години, винаги съм го нареждал сред хората, оказали ми истинско влияние в живота,“ казва Армани в изявление, цитирано от Associated Press. „От него научих колко са важни свободните кройки наред с това да се развиваш всестранното и като дизайнер, и като предприемач.“ Затова трябва да благодарим точно на тези двама мъже, които въвеждат непринудената елегантност в мъжкото облекло, от която толкова се е нуждаела модата на миналия век.
Втората луксозна марка на дизайнера, Cerruti 1881, се появява през 1967 г. Тя бе сред любимите на актьори от ранга на Ричард Гиър и Том Ханкс. Но през 2000 г. продава контролен дял от компанията си на италиански инвеститори (Fin.Part). Година по-късно те поемат пълен контрол върху бранда.
„Черути идва от семейство на производители на тъкани. Той изпитва уважение към облеклото именно заради отношението си към материята на първо място,“ спомня си модният критик Анджело Флакавенто. „Нино беше първият, който осъзнаваше колко е важна креативността в мъжкото облекло. Той промени правилата в модата и даде поле за изява на младия и талантлив Джорджо Армани“. Това са думи на Карло Капаза, президент на Националната камара на италианската мода.