Новите на подиума в подкрепа на устойчивия гардероб

Модата отвъд океана далеч не е само в ръцете на Calvin Klein, Tommy Hilfiger или Ralph Lauren. Задават се нови имена, които определено имат нещо за казване

Американската мода е символ на прагматичност и функционалност, понякога дори на небрежност. Но е дала много повече на света от дънковите панталони. Несъмнено трябва да благодарим на Леви Щраус, но се налага да погледнем в друга посока. Така правят и организаторите на тазгодишната Met Gala, която има за задача да навлезе в историята на американската мода, но да насочи прожекторите и към изгряващи дизайнери. Миналата година най-важното модно събитие така и не се проведе заради пандемията, но пък сега е забележително.

По този повод музеят Metropolitan в Ню Йорк е подготвил изложба в две части – най-амбициозното им начинание досега. Тя проследява историята на американската мода три века назад. Първата и по-малка част – In America: A Lexicon of Fashion, е отворила врати от септември и включва творения на отдавна утвърдили се имена в бранша – като Donna Karan и Ralph Lauren, но и на нови таланти. Втората част ще бъде открита на 5 май догодина и е под наслов  In America: An Anthology of Fashion.

По повод сигурното завръщане на американците на модния подиум сме подбрали пет бранда, които непременно трябва да следите. Създателите на някои от тях все още не са навършили 30, но вече са изградили разпознаваема ДНК на брандовете си и работят с мисъл за природата. Влияят се все по-малко от преходните тенденции и мотивират клиентите си да изграждат устойчив на времето гардероб.

Conner Ives

Въпреки че е възпитаник на Central Saint Martin’s и живее в Лондон, Конър е израснал в Ню Йорк и носи Америка в сърцето си. На 25 години той вече има собствена модна къща, обличал е Адуа Абоа за Met Gala (част е и от настоящата изложба в музея Metropolitan) и е работил с Риана още преди да завърши университет. За производството на облеклата си рециклира винтидж дрехи и бижута, които сам търси. Затова и всеки негов артикул е единствен по рода си. Идеята му идва, докато стажува в големи модни къщи. „Те изхвърляха огромни количества скъпи платове и тогава си казах, че искам да работя по различен начин.“

Puppets&Puppets

Ако смесим пънкарския дух на Vivienne Westwood с кутюрните техники в стил McQueen на Сара Бъртън и ги украсим с барокови щампи, ще получим американския бранд Puppets&Puppets. Както се досещате от името, кукленските елементи не липсват в колекциите им. Те често са примесени с нещо инфантилно – като гигантско парче сирене вместо шапка или чанта с формата на нар. Към опазването на планетата обаче подхождат сериозно, защото използват щокови материи.

Dauphinette

Описанието им в Инстаграм гласи „Най-щастливият бранд на Земята“. Нейният създател Оливия Ченг  създава артикулите си от рециклирана кожа, винтидж дрехи и често вкарва ръчно изработени компоненти. За една от последните си колекции тя решава да заложи на  техника, каквато Paco Rabanne използва за създаването на легендарните рокли с метални дискове от 60-те. Но този път „дисковете“ са изработени от смола и във всеки има запечатано истинско цветче. Подобно на испанския дизайнер тя прави дрехи от неконвенционални материали – яке от найлон,  декорирано с цветчета, запечатани между различните слоеве. Изработва и (буквално) цветни чанти, колани, обеци, аксесоари за дома… Затова и погледите няма скоро да се отместят от нея.

The Row

Сестрите Мери-Кейт и Ашли Олсън нямат модно образование, а са актриси. Създават бранда си The Row през 2006-а. Идеята за името на лейбъла им идва от Saville Row – известната улица в Лондон, където работят най-уважаваните шивачи. Това се случва близо четири десетилетия след като Ралф Лорън започва кариерата си като дизайнер на вратовръзки. От своя страна актрисите най-напред се захващат с производството на класически бели тениски. Но с годините асортиментът им се разраства, а с него се затвърждават изтънчеността и минимализмът, заради които редовни клиенти са им дами като Зоуи Кравиц и Кендъл Дженър.

Peter Do

Роденият във Виетнам дизайнер се мести в Щатите, когато е на 14. Завършва моден дизайн в Ню Йорк, печели наградата LVMH Graduate Prize през 2014 г., а след това работи за Celine и Derek Lam. Модният бранд Peter Do съществува от 2018-а. Тогава индустрията все още бе потресена от оттеглянето на Фийби Фило от Celine. Работата с нея несъмнено му е оказала влияние, защото Ду веднага запълва нишата с издължените силуети, модерния поглед върху класическите кройки и съвършено ушитите дрехи. Допълва този пакет, като използва и природосъобразен текстил. Той е от новото поколение дизайнери, чиито дрехи „правят живота ти по-лесен и същевременно ти помагат да изглеждаш добре,“ както споделя самият той. А не е ли това квинтесенцията на американската мода!

Spread the love
More from Ина Иванова
SEKTA и силата на новото начало
Беше време за рестарт на SEKTA – българския стрийтуеър бранд, основан в...
Read More
0 replies on “Новите на подиума в подкрепа на устойчивия гардероб”