Оливия Колман: По-истинска от себе си

Ако още не сте я гледали в „Непознатата дъщеря“ на Маги Джиленхол или в сериала „Градинари“ на HBO,даваме ви няколко причини да се запознаете отблизо с нея, преди да потънете в ролите й

„Непознатата дъщеря“ се превърна в поредното доказателство, че Оливия Колман е име в гилдията на актьорите, което заслужава внимание. Събираме няколко истории за нея, за да я представим в разностранните й роли – на екрана и в живота.

„Ако някой не ме харесва заради големината на дупето ми, може да си гледа работата. Защото всъщност съм доста приятен човек.“

Голямата слава я застига в края на 2018-а, когато „Фаворитката“ на Йоргос Лантимос излиза на екран. Ролята на лудата кралица Ан й носи „Оскар“. Оливия Колман се озовава в списъците на продуценти и режисьори, които искат да работят с нея. Само две години по-рано тя буквално трябва да убеждава Сузане Биер – режисьор на сериала „Нощният мениджър“, да я наеме за ролята на Анджела Бър. Преди това Колман е играла в един криминален сериал – британската драма Broadchurch и в саркастичната комедия Fleabag. Причината Биер да не я обмисля за ролята не са актьорските й заложби, а фактът, че е в напреднала бременност с третото си дете. Но Колман се позовава на това колко интересна и ярка е бременната героиня на Франсис Макдорманд – Мардж Гъндерсън във „Фарго“. Така приключва снимките на сериала бременна в осмия месец, а малко след като ражда, се връща, за да заснеме последен сезон на Broadchurch. Година по-късно е Кралица Елизабет II в „Короната“, а името й вече е познато на всички. Тази година академията я номинира за трети път за ролята й в „Непознатата дъщеря“, като преди това са номинациите й за „Бащата“, където си партнира с Антъни Хопкинс.

Големият й успех в световен мащаб идва с британския криминален сериал Broadchurch, когато е на 40 години. На британската сцена пробивът й е в комедията Рeep Show, където моли продуцентите да направят персонажа й по-малко симпатичен, след като ги убеждава, че нейното поведение и отношението й към героя на Дейвид Мичъл са доста лоши. Така героинята й Софи Чапман се превръща в едно от най-забавните, странни и дразнещи същества в сериала, а Оливия печели овациите на публиката.

„Нощният мениджър“ й носи първата голяма награда – „Златен глобус“. Колман така и не успява да вземе статуетката си на живо, защото по това време е на сцената в Лондон, където играе активно и както тя по-късно казва, „не може просто да си вземе два дни отпуск и да отскочи до Холивуд“. Но вятърът духа в нейната посока. Готова да улови шанса, когато й се предоставя, актрисата се впуска с удоволствие в работата си по „Фаворитката“.

Три жени и 17 заека

Преди това Оливия вече е работила с режисьора Йоргос Лантимос по сюрреалистичната му любовна драма „Омарът“, където има малка роля. Когато я питат защо е приела да изиграе луда кралица, тя разказва, че в училище е учила за историческия период, в който се развива действието – за костюмите и архитектурата, но не и за самата кралица Ан. Историята на „Фаворитката“ я грабва, защото разказва за три жени в главните роли, които не са свързани с мъж или зависими от мъж. По-точно за три жени и седемнайсет заека.

„Тези малки гадове бяха навсякъде по мен и онова, което не знаех, е, че пишкат през цялото време. Така че те се катерят по мен, докато лежа в леглото, усещам нещо и, – о, това е пишкане и се просмуква в костюма ми. Но обичам животни и доста се забавлявах да работя с тях въпреки мокротата. Дадохме имена на всичките. Не само Хилдебранд, който има име във филма.“

“Трябва да плащам ипотеката все пак”

Колман е ужасно активна в работата си. Само тази година има три проекта – „Градинари“, „Непознатата дъщеря“ и „Наелектризиращият живот на Луис Уейн“.

На въпроса защо работи толкова много тя винаги отговаря лежерно нещо от сорта на „трябва да плащам ипотеката все пак“. Но и добавя: „Защото наистина обичам това, което правя. Бих искала да правя малко по-малко за една година, но това ще означава и различно заплащане. Не казвам нищо… В момента нещата вървят много добре.”

Истинска история и едно убийство

„Градинари“ е последният телевизионен проект, който Колман прави в партньорство със съпруга си  Ед Синклер. Не на екрана, а зад кадър. Ед Синклер пише сценария на „Градинари“, вдъхновен от истинската история на така наречените убийци от Мансфийлд – Сюзън и Кристофър Едуардс. Колман и Дейвид Тюлис играят благите по характер съпруга и съпруг Сюзън и Кристофър Едуардс, които бягат от реалността повече от 15 години. Когато Кристофър се обажда на доведената си майка, за зрителя се заплита нишка, която очертава ролята на семейството в едно убийство. Съпрузите попадат под полицейския прожектор и със старта на разследването сплотената двойка се налага да бъде разделена за първи път. Докато случаят се разплита, вдъхновени от манията на Сюзън по уестърн жанра и класическото кино, двамата съпрузи се представят като холивудски герои в собствен филм. Фантазният свят на Сюзън и Крис им предоставя необходимото убежище от заплахата пред тях в реалния свят, но също така ги тласва и отвъд ръба на лудостта.

Spread the love
Публикувано от
Още от Зорница Аспарухова

„Земя“ – емоционално приключение от Робин Райт

За последните няколко години свикнахме да виждаме аристократичната осанка на Робин Райт...
ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ