Отвъд магията на българската шевица

Фотография Васил Германов

Как едно момиче ни провокира да преоткрием автентичността на българските носии, за да ги носим по нов и модерен начин

Крехка, изящна и изключително фина, Бойка Пантелеева ни посреща на представянето на своя бранд VEZA. Бранд с етикет „Произведено в България“ с цялото вдъхновение, който този етикет може да носи. Още от дете тя скицира модели на дрехи и някъде между тези скици се ражда страстта й към модата. С моден дизайн обаче се занимава отскоро. „Животът е интересен дизайнерски проект. Винаги различен, цветен, новаторски….. Мисля, че всеки от нас носи дизайнерски плам в себе си – казва тя и скромно допълва: – Това беше любимо хоби. Сега се превърна във VEZA.“

До създаването на марката обаче се стига сякаш на шега, когато прочита статия в списание на тема “Магията на българската шевица”. Тогава се влюбва в една прекрасна престилка от северняшкия регион. „Беше толкова красиво везана с вълнени конци и страхотно съчетаване на много и различни цветове. Тогава си помислих колко хубаво би било да нося подобна престилка, интерпретирана в съвременна визия“, спомня си Бойка. Споделя със съпруга си, че има идея да съчетае автентични престилки и елементи от носии с модерните днес дрехи, кройки и материи. „Той ме погледна, усмихна се и ми каза, че идеята е страхотна.“ Макар и без никакъв опит в проектирането на облекла, решава да опита и да създаде свой моден бранд. „Така поставих началото на VEZA – „От модерното тогава, до модерното днес!”

От мечтата до реализирането

Да създадеш модна марка в България, се изисква доста смелост. И страст, и любов, и правилните хора. Да създаде VEZA, на Бойка й отнема около две години. Много трудни, но същевременно изключително ценни и полезни за нея. „Колкото и трудно да е едно начало, смятам, че не трябва да се отказваш да преследваш и да реализираш мечтата си за създаване на истински стойностна марка. И категорично не трябва да се страхуваш от грешки – заявява тя. – Аз самата допуснах много, но именно те ми дадоха най-ценните уроци и ми показаха правилния път.“ Днес е категорична, че не само трудът и постоянството са важни, а трябва да не се боиш да изразяваш себе си. Да, автентичността винаги е била посрещана с одобрение. Но не по-малко важни са и хората, които ще повярват в тази автентичност.

Бойка стартира работата си с екип, с който така или иначе не се получва. По-късно обаче намира своите хора, с които най-после VEZA добива цвят, материя и онзи облик, който преди това едно момиче, което обича да скицира, е задало като форма. „Семейството и приятелите са много важни и ценни за мен. Цветелина Кръстева, една от основателите на Flower’s & CO Gallery, в която представям бранда си, Христина Ангелова, дизайнер на MaisonTina, и Теодора Хамами – дизайнер на TeAdre P., са приятелите, които са до мен през цялото време – от идеята до създаването на бранда. Безкрайно им благодаря, че винаги ме подкрепят. Щастлива съм, че българските творци си помагаме, за да реализираме мечтите си.“

Кампанията е дело на Васил Германов и неговия страхотен екип, с който създават тази съвременна градска (или urban) визия, в която моделите на VEZA са съчетани с актуалните суитшърти, сака и обемни палта, различни аксесоари – като въжета за катерене вместо колани, маратонки, спортни шапки, цветни чорапогащници и малки цветни чанти за разкош
Spread the love
Written By
More from admin
Небесно царство
Във фотографиите от книгата Eart River Sky канадецът Роб Аткинс събира двайсет...
Read More
Leave a comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *