Преосмисляне: една стъпка по-близо

biologie beauty

За да ползвате премиум и луксозна козметика, каквато е Biologique Recherche, трябва да сте подковани, тоест да имате известни познания. Възможност за смислени инвестиции дава докладът за корпоративната социална отговорност на марката за 2020 г.

При избора на грижа за кожата eco-friendly компаниите винаги се открояват. Да знаете как използваните продукти оказват положително въздействие върху света и природата, е наистина красиво. Заедно с индивидуалността, бодипозитивизма, pro-age революцията (не борба с възрастта, а приемане) и естествеността трендът корпоративна социална отговорност (КСО) е в ход от няколко години. За бъдещето, което трябва да знаете, днес разказва Biologique Recherche. Различният начин на мислене пък рефлектира върху позитивната разпознаваемост на марката.

Експертно ноу-хау на основата на физиологията на кожата

Основана през 1977 г., Biologique Recherche предлага изключителна бюти експертиза: персонализирани протоколи за доказани клинични резултати. От своя страна подобряване качеството и здравето на кожата повишава самочувствието, нещо от съществено значение за благополучието на обществото и околната среда. Наясно с отговорността за съдбата на планетата, марката се опитва да адаптира всеки продукт не само към нуждите на клиентите си, но и към предизвикателствата на времето: съзнателно потребление и екологично производство. Загърбвайки традиционния маркетинг, красивите умове предприемат курс на креативно мислене, което затвърждава репутацията им на визионери.

Балансът между налаганите стандарти и уважението към идентичността е труден, но не невъзможен. Както и отдалечаването от стереотипите (ключ към младостта), стимулиране на иновациите и насърчаване на прозрачността (списък с активните съставки). Ето защо, прегръщайки идеята за КСО, луксозната френска марка е на път да предефинира красотата за поколението Z. Още повече че по време на локдауна миналата година бюти грамотността нарасна много и продължава да се повишава и до днес.

Д-р Филип Аллуш, собственик на Biologique Recherche, създател на култовите формули в продуктите и син на основателите на марката

Актуализиране на формулите

Наясно с въздействието си върху обществото, Biologique Recherche стартира ъпгрейда на формулите от лятото на 2019 г. Отказът от биологично активни съставки в полза на ботаническите, морските и получените чрез биотехнологии с превес на растителните не се отрази ни на йота на легендарния ефект на продуктите. Много марки използват чисти, концентрирани и сурови съставки. Но формулирането им ги прави различни.

При Biologique Recherche то се основава на клиничния подход, за който стана дума. Похарчените средства, усилия и време за нови изследвания и клинични изпитания дават възможност на белите престилки да свършат страхотна работа. Сега берем плодовете. Усъвършенстваните продукти са с 20-60% по-ефективни от предшествениците си. Системата за проследяване Prooftag (QR код на всяка опаковка) с вградени двойни идентификатори гарантира автентичността на всички, а етикетът Origine France Garantie – проследимостта. Подобна стратегия е не само правилна и отговорна, но и укрепва доверието в компанията. Веганите също може да са спокойни – марката поддържа забраната за изпитване върху животни.

Толкова „зелени”, колкото е възможно

Компанията финализира въглеродния си одит за 2020 г. с цел изготвяне на стратегия за намаляване емисиите на парникови газове по цялата верига, включително от бизнес пътуванията на служителите със самолет. За да подобри екологичните си показатели, Biologique Recherche през юни тази година премества производствените си мощности в помещения с площ над 3000 кв.м в Аржантьой. Ограничаването на въглеродния отпечатък включва още мерки за енергийна ефективност. Наред с намаляване на потреблението и ползване на възобновяема енергия се оптимизира и производството. Регулиране на времето за смесване на лосионите и увеличаване на обема например означава получаване на по-големи количества, но по-рядко. На дневен ред са безводните формули или с по-малко съдържание на живителната течност, която – макар възобновяем ресурс, престава да е питейна доста бързо. Наистина осезаем принос за опазването й.

Работи се и върху използването на съпътстващи продукти от други индустрии. Например включването на орехови черупки в скраба за тяло. Продължава и започнатата от 2019 г. дематериализация. Софтуерът за управление на собствената лаборатория в Сюрен, предградие на Париж, позволява дигитализиране на документи. Виртуализацията на сървърите пък прави съдържанието им достъпно за персонала.

Руперт Шмид – съсобственик и съпрезидент на Biologique Recherche, д-р Филип Аллуш и Пиер-Луи Делапалм – съсобственик и съпрезидент на Biologique Recherche

Екодизайнът като лост за устойчивост

В светлината на прожекторите е и насърчаване на рационалното използване на суровините и управление на отпадъците. Анализът на възможността за рециклиране на опаковките позволява на Biologique Recherche да се съсредоточи върху ключови области: намаляване на количеството, оптимизиране произхода на материалите и подобряване на вторичната преработка. През 2019 г. замяната на пластмасата със стъклени бурканчета например икономиса 10 тона.

През 2020 г. вторичните опаковки от картон изцяло може да се рециклират. Намаляването на кутиите на финиш серумите пък спестява 450 кг хартия, а етикетирането със ситопечат върху тубите – 500 хил. етикета годишно. Промяната продължава с пластмасовата пипетка на серумите. Първоначално заменена с екологична, след време тя е направена изцяло от захарна тръстика. Само не мислете, че екологичният дневен ред е за сметка на привлекателността на продуктите. Не без значение е клиентското изживяване. Тоест дизайнът трябва да е атрактивен (а той е), но в същото време достъпен, така че да е налице готовност да се плати за това отговорно и устойчиво потребление.

Пиер-Луи Делапалм и Руперт Шмид през 2018 г. с престижния приз, който печелят в категория „Лидер в социалното въздействие“, по време на проведения тогава „Global Wellness Summit“ в Чезена, Италия – „Biologique Recherche receives the Global Wellness Award for ‘Leader in Social Impact’“

Здравето – второто име на Biologique Recherche

Двата стълба, на които почива осъзнатият подход, са здравето и безопасността на клиентите. Последният е в основата на ”пакта на доверие”, който марката поддържа повече от 40 години. Ето защо Biologique Recherche не прави компромис с използването на близо 450 суровини от целия свят. Предпочитаната форма е прахообразна, а не течна, за да се избегне нуждата от помощни вещества и консерванти. Синтетичните аромати, парабените, силиконът и прочее химия също са аут от формулите. Студеното производство пък запазва оригиналната структура на активните съставки, доколкото е възможно.

Грижата за здравето и безопасността, които са в центъра на вниманието на марката, се проявява в качеството на продуктите, разработвани, създавани и произвеждани в лабораторията в Сюрен. От своя страна контролът върху целия процес гарантира постоянно високо качество.

Честта си семейство Biologique Recherche защитава с етикета BPI France Excellence (предприемаческа социална мрежа за ускоряване на развитието) и сертификата за система за управление на качеството ISO 9001. Ускорявайки промяната в мисленето, компанията я прави смислена и трайна. Така Международният ден на Земята е не само веднъж в годината, а всеки ден.

Spread the love
More from Свобода Сидерова
Завеса за коса
Спусната или дръпната? Не сме сигурни кой вариант ни хареса повече. И...
Read More
0 replies on “Преосмисляне: една стъпка по-близо”