Създадената от нея лед лампа „Глухарче“ веднага попада в МоМа в Ню Йорк. Други нейни предмети са в Музея на дизайна в Барселона. През последните години италианската дизайнерка Рафаела Манджароти работи с ИКЕА при изискването за семпъл дизайн и евтино изпълнение. Тя обаче не изневерява на принципа си: качествен дизайн, приобщаване, иновация и устойчивост като проект за грижа за хората. И казва, че иска дизайнът, който прави, да е определян като нежен.
Завършила архитектура и индустриален дизайн в Милано, Рафаела Манджароти се причислява към поколението на постмайсторите, което означава, че подходът ѝ не е декоративен. От 2017 година е посланик на италианския дизайн, чиято цел е създаването на по-добър свят от този, който сме намерили.

От преди 25 години Манджароти има студио Deep Design, в което работи, като не се интересува от изразяването на силата и ефективността на предметите, а от това чрез тях да придава усещането за грижа и съпричастност, така че те да се свързват с този, който ги използва.
Един от първите такива предмети е пералнята Pulse за Whirlpool, която да симулира ръчно пране, използвайки центробежната сила. Тя прилича на сърце, осветена е отвътре и в нея малки вендузи мачкат прането. Проектът е от 2000 година, но до ден днешен отлежава в някое чекмедже на компанията. Той е един от 35-те патента на Манджароти, сред които са сешоар за коса с фронтално и странично подаване на въздух, електрическа метла, маса за хранене с излизаща изпод плота ѝ клавиатура и вградени усилватели… Тя ги нарича предмети приятели.


През 2010 г. Манджароти създава личния си бранд за мебелен дизайн. Привлечена от предмети, които остават във времето, започва да съзерцава пилотните образци. И казва, че ако след месец съзерцание продължава да ги харесва, само тогава не ги оттегля. Така се появява седалката с форма на конско седло – столът Pepe: „Най-малко материал на най-правилното място.“ За същата мебелна фирма Манджароти разработва легло за куче, което се преобразува в чанта. За финландска мебелна фирма прави масичка Туиги, стол с кожени подлакътници.
Абсолютно постижение е шезлонгът с мека част от рециклирана хартия и памук. Обладана от идеята за оползотворяване на отпадъците, дизайнерката превръща счупените дръжки на порцеланови чаши в ефектна украса на купички. Виждайки огромните купчини изхвърлени разделящи панели от мебелните изложения, тя проектира подвижни звукопоглъщащи стени за офиси и домове, които ефектно заместват и панелите на изложенията.


Шумопоглъщащ е и материалът, от който са изработени диваните и фотьойлите от колекцията Undecided. Високите им стени създават усещането за интимност дори и в отворено пространство. Два фотьойла, доближени един към друг, са като отделна стая, малка и уютна.
Най-успешният дизайн на Рафаела Манджароти е на серия малки електроуреди за Smeg от 2014 година. Вдъхновена от суперелипсата, тя разработва тостер, кана за вода, миксер, сокоизстисквачка с меки, женствени флуидни форми и с малки крачета от хром. Те веднага стават бестселър и за 10 години удвояват оборота на марката не само в Италия. Към колекцията се добавят и други предмети, тъй като се оказва, че рискът от по-женствените форми в кухнята е бил напълно оправдан. „Формата изразява концепция, памет или език. Общуваме чрез знаци. А и винаги имам амбицията да проектирам устойчиви във времето предмети и вещи.“

Манджароти винаги е вярвала, че цветът е икономичен и екологичен инструмент, създаващ връзката на предмета с този, който го използва. И че промяната на цвета е обновяване на предмета. Споделя опита си с добавянето на талк към пластмасата, от която се изливат проектираните от нея саксии за цветя – изглеждат като мраморни наистина. „Практичността е основен елемент в моите проекти, но в крайна сметка дизайнът трябва да бъде и естетически красив. Винаги се опитвам да направя компромис, но никога за сметка на красотата“, казва Рафеала Манджароти.