Дженифър Лопес и Марая Кери: Войната на поп дивите

Фотография Getty Images

Под прожекторите на поп сцената дългогодишните вражди никак не са рядкост. Мерят се таланти, красота, известност. Понякога сблъсъците са директни, макар и не чак до степен да хвърчат пайети, а като размяна на остри реплики из медиите. Друг път обаче са по-рафинирани и заради това – още по-болезнени

„Дженифър Лопес? Не я познавам“, подхвърля уж невинно „кралицата на Коледа“ Марая Кери по време на телевизионно интервю през 2000 г. Клипът веднага става интернет сензация и присъства в мрежата години наред, а репликата заживява свой собствен живот. Дори други звезди я използват в собствените си вражди – например Лил Ким по адрес на Ники Минаж.

Това на пръв поглед нищо незначещо изречение всъщност крие в себе си идеята, че обектът му е толкова незначителен и толкова под нивото на Кери, че дори не попада в обсега ѝ. Особено обидно го прави фактът, че малко преди това певицата е изпратила поздрави на другите си колежки – като Бионсе.

Всичко това би могло да мине и да замине, сметнато за момента проява на грубост, ако Марая Кери не го беше повторила 10 години по-късно. В друго интервю през 2016 г., запитана от водещия за Дженифър Лопес, тя отвръща през смях: „О, още не я познавам!“

Какво се крие зад тази дългогодишна омраза и дали е само професионална завист? Ето някои от възможните причини.

Дженифър краде от Марая

Дженифър Лопес е обвинявана, че е откраднала идеи не от един, а от два потенциални хита на Марая Кери от саундтрака към филма Glitter през 2001 г. Кери възнамерява да включи във водещия сингъл Loverboy семпъл от Firecracker – старо диско парче, изпълнявано от Yellow Magic Orchestra. Освен това е ангажирала рапъра Джа Рул за дует в If We. Но преди да успее да издаде парчетата, Лопес пуска I’m Real, в което има семпъл от Firecracker. На всичкото отгоре прави и негов ремикс с участието на Джа Рул, доста подобен като стил на If We. Музикалната компания, държаща правата за Firecracker, казва, че Кери е подала заявка за семпъла първа, а Лопес – близо месец по-късно.

В интервю през 2009 г. Марая Кери намеква, че тази неприятна случка може да има нещо общо с ненавистта ѝ към Дженифър Лопес, но продължава да поддържа тезата, че не я познава. „Не познавам тази жена – заявява тя. – Има някои неща от миналото, които трябва да си останат в миналото, предполагам, че просто е станало някакво объркване в звукозаписната компания.“

Бившият съпруг на Марая е замесен

Твърде е възможно бившият съпруг на Кери – Томи Мотола, да стои зад това „недоразумение“. По това време той е шеф в Sony Music и с Кери са разведени от 4 години.

Музикалният продуцент Ърв Готи казва, че няма нищо случайно в идеята Лопес да използва Firecracker и Джа Рул в албума си. „Обади ми се Томи Мотола, с когото бяхме в много добри отношения, и каза, че има нужда от услуга – разказва той. – Помоли ме да запиша песента и ремикса на Дженифър. Веднага разбрах какво се опитва да направи, понеже тъкмо бяхме приключили със записа на Марая.“

Говори се, че Марая Кери отива с адвоката си при Томи Мотола и го заплашва, че ако не ѝ позволи да напусне Sony, ще уведоми висшестоящите какво е направил. В резултат договорът ѝ е прекратен без много шум и тя подписва с Virgin/EMI. Важно е да се уточни обаче, че не се знае дали Лопес е наясно с тези семейни игри на отмъщение и дали реално има вина за случката.

Spread the love
More from Дона Делова
„Бохеми“ на 6 юли във Варна
Световната оперна прима Красимира Стоянова ще влезе в лиричния образ на Мими...
Read More
Leave a comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *