В годините на пубертета тя изпитва дълбоко почитание към дамското бельо. Разбира се, първото се сблъсква с това в гардероба на майка си. Пробва неин сутиен, който и до днес помни с вълнение заради деликатната му изработка.
„Беше класически модел без подплънки и банели от бял сатен и дантела. Сега, като се върна към този спомен, виждам, че се придържам към този вечен стил. Беше истинска красота! Мога да кажа, че добрият дизайн е безсмъртен. Онова изделие и днес би устояло на модните тенденции и още би имало висока стойност“, убедена е дизайнерката.
Творчество отвъд пространството и времето – това вълнува младия й ум, но освен всичко е и изпитана стратегия по време на кризисната за много модни марки 2020-а. Елена описва годината, в която стартира глобалната пандемия, като различна, но не непременно лоша. По време на изолацията тя продължава да създава модели с пълни сили, защото нуждите на нейните клиенти от разнообразие се увеличават.
„Много хора се обърнаха към себе си. Научихме се да ценим себе си повече, да се глезим повече и да се радваме на живота такъв, какъвто е в момента. В този ред на мисли бельото е един изключително интимен и личен артикул, с който да го покажем“, разказва тя.
Елена вярва, че с моделите си е успяла да поразчупи сивотата на живота зад четири стени и да помогне на много дами да откриват радост в малките неща. Да си доставят онази доза личен разкош, с който да компенсират толкова много загуби през изминалата година. Сама за себе си отчита, че работата не е пострадала от липса на вдъхновение, макар в личен план изолацията да е изпитание. „Това време ни даде възможност да отдъхнем и да работим по себе си повече от всякога, разбира се, този процес е труден и болезнен понякога. Да погледнеш истината в очите, е много предизивикателно, а благодарение на тази изолация няма накъде другаде да извърнем поглед“, споделя личното си преживяване дизайнерката.
Откакто стартира Lena-Lena, тя има правило – бельото й винаги е съобразено с настроението й, а защо да не признаем, че нерядко и обратният процес работи. Личният й гардероб бельо разкрива, че имам много лица и емоционални състояния и че е педантична в изразяването им. Почти винаги съчетава настроение с бельо и чак тогава с дрехи.
В малък бизнес като нейния емоцията е водеща за процеса и Елена издава, че това е нож с две остриета. През първите години всеки удар се приема твърде болезнено. Това обаче успява да я кали и да я накара да разбере, че има само една форма на провал – тази, в която тя сама решава, че е провалена. „Щом обичаш работата си, няма как да вземаш грешни решения. Да обичаш това, което правиш, е огромно предимство. Това не означава, че не ми е минавало през ума да се откажа. В такива моменти знам, че трябва малко да се отдръпна, и си давам време. На шега отношенията ми с Lena- Lena са като с гадже, общо взето!.
Бизнес нюхът на Елена вече получава своето признание, след като преди 6 години тя е включена в класация на бизнес издание за най-влиятелните българи под 30. Дали това е измерението на успеха за нея и марката й? „За мен успех е, когато човек е удовлетворен от работата си, когато се чувства в хармония със себе си. Последната година показа на всички, че измерването на успех вече не е насочено само в бизнес план, а в цялостното качество на живота, който водим. По този повод бих разчела успеха като преобладаващи моменти на щастие и баланс в живота.”