Йога за напреднали

През последните години широка популярност добиха различни техники за поддържане на младостта и тонуса на лицето като алтернатива на ботокса и хирургичните методи. Масажи, акупресура, гимнастика… всичко е добре дошло, стига да е щадящо, ефективно и да гарантира естествено изглеждащи резултати.

Фейс йога е една от тези техники, отговаряща на всички изисквания, а последователите ѝ се кълнат в нейната ефективност. Всъщност достатъчно е да видим създателката на метода Фумико Такацу и гладкото ѝ стегнато и сияйно лице, изглеждащо с 20 години по-младо от реалните ѝ 52.

Както при много други „изобретения“, и в този случай неволята има водеща роля. През 30-те си години Фумико претърпява тежка катастрофа, която променя и живота, и лицето ѝ. Не само ѝ остават белези от нараняванията, но и чертите ѝ стават асиметрични. След първоначалния шок тя се замисля дали има някакъв начин да върне добрия си вид и младежкото излъчване. И решава, че след като телесната мускулатура се влияе добре от упражнения, същото би трябвало да важи и за лицевата. Най-малкото нищо не ѝ пречи да опита. Фумико започва с леки и прости упражнения, които постепенно развива. Няколко седмици по-късно вече има видими резултати и познатите ѝ започват да я питат как ги е постигнала. Така се ражда методът фейс йога.

Днес бившата учителка от Токио вече живее в САЩ и популяризира системата си чрез различни социални медии. Нейният канал в Youtube, наречен Face Yoga Method, има милиони последователи, а книгата ѝ със същото име е международен бестселър.

За какво става дума

За разлика от други подобни техники фейс йога е холистичен метод. Той включва не само упражнения, но и медитация и освобождаване от стреса – както и класическата йога. С напредването на възрастта мускулите губят тонус, кожата губи еластичност и чертите на лицето се отпускат. Вредните навици и неправилната стойка допълнително допринасят за преждевременното състаряване. Затова Фумико съветва най-напред да направим списък с нещата, които вредят на лицето и тялото ни. Погледнете се в огледалото – имате ли вече бръчки по шията и двойна брадичка от честото гледане в телефона? Ето за това говорим.

Фумико обаче твърди, че всичко е поправимо независимо от възрастта и пораженията, и никога не е прекалено късно да започнем. Лицето има 45 мускула и всички те трябва да бъдат добре тренирани. Но фейс йога е и нещо повече от това. Тялото и душата са свързани в единна система и дори най-малкият стрес се отразява на лицето. Да коригираме стойката си, да упражняваме мускулите си, да се храним здравословно, да се научим да релаксираме, да обичаме и да ценим себе си – това са основните аспекти на метода. И определено звучат като нещо, което си струва да се пробва.

Какво можем да очакваме

За да имаме сияйна, стегната, младежка кожа, е необходимо мускулите под нея да са с добър тонус, за да й осигурявят подкрепа и да я предпазват от увисване. Това и обещава създателката на фейс йога плюс бонуси като по-високи и изразени скули, по-плътни и очертани устни, по-отворени очи, по-симетрично лице, намаляване на подпухналостта и увисването на клепачите, намаляване на бръчките по челото, назолабиалните бръчки и „пачия крак“, повдигане на ъгълчетата на устните, намаляване на двойната брадичка и по-стегнат лицев контур, по-мека и гладка кожа с по-добър тен.

Последните две може да се забележат веднага, още след първата тренировка. Защо ли? Защото дишането играе важна роля в системата на фейс йога. В ежедневието си не издишваме докрай въглеродния диоксид от дробовете си и той се натрупва. При съзнателното дълбоко дишане тези натрупвания се изчистват и на тяхно място постъпва свеж, богат на кислород въздух, който зарежда мускулите, елиминира токсините, подсилва имунната система, подобрява кръвообращението и повишава нивата на енергия. Когато се фокусираме върху дишането си, се научаваме да отпускаме и да възстановяваме както тялото, така и ума.

Нещо повече, Фумико препоръчва фейс йога като алтернатива на скъпоструващи козметични процедури – ботокс например. За разлика от него упражненията са 100% натурални, без рискове за здравето (и портфейла), с трайни резултати и възможност за превключване към един цялостно здравословен и осмислен начин на живот.

Как и колко

Липсата на време е обичайното ни оправдание, когато става дума за упражнения, но този път то няма да проработи. Дори  2-3 минути два пъти дневно са достатъчни, а практиката може да се превърне в навик подобно миенето на зъбите. Сутрин фейс йога активира производството на ендорфини и действа като лимфен дренаж за намаляване на подпухналостта и подобряване на кръвообращението. Вечер преди сън отпуска напрежението и освобождава от стреса. Каквото и да си говорим, винаги може да отделим няколко минути за себе си, дори в най-натоварения си делник. В краен случай може да правим упражненията, докато вършим нещо друго – къпем се, готвим, шофираме… е, може би все пак трябва да избягваме практикуването в градския транспорт, ако не искаме да ни гледат странно. А ако увеличим времето на 15-20 минути и комбинираме с нанасяне на подходящ крем, резултатите ще са още по-забележими – Фумико ни обещава видима промяна за 28 дни.

Не е чудно, че фейс йога има във фенклуба си доста холивудски звезди, певици и модели, за които добрият външен вид и младежкото излъчване са задължителни елементи от служебната характеристика. Дженифър Анистън, Меган Маркъл, семейство Кардашиян, Жизел Бюндхен, Мадона, Гуинет Полтроу, Кейт Мос и Шарън Стоун са само част от тях.

При толкова добри препоръки, ще е срамота да не опитаме. Книгата на Фумико Такацу може да бъде намерена в Amazon, а в канала Face Yoga Method в Youtube има видеа с упражнения за всички части на лицето. Вземете си огледало и хубав крем и да започваме!

Spread the love
More from Дона Делова
Домашно земеделие
В условията на пандемия и социална изолация да отгледаме храната си вкъщи...
Read More
0 replies on “Йога за напреднали”