Бижутата на сезона връщат доброто настроение с безгрижни детски спомени
Текст Галина Друмева
От Harper’s Bazaar ги наричат „скандални“. От Vogue – толкова „смели“, че може да се видят от зрителите на първия (и на последния) ред на представянията за сезон пролет-лято 2022. Това са бижутата на годината.
Забавление в пръстен с цветовете на дъгата
I’m a Barbie girl, in a Barbie world, „животът е пластмасов, това е фантастично“, текста на популярната песен на Aqua от 1997-а си припяват дизайнерите през настоящия сезон. Като спомен от по-безгрижни времена те издигат в култ познатите от детството огромни пръстени от изкуствени материали, обагрени в най-веселите нюанси от палитрата. За голяма изненада модерната интерпретация на така наречената Y2K стилистика (популярна за 2000-те години) изглежда бунтарски стилна в изпълнение на най-луксозните модни къщи. В пролетно-лятната си колекция за Christian Dior Мария-Грация Кюри представя огромно разнообразие от пластмасови пръстени в яркосиньо, оранжево, лилаво, жълто и черно-бяло, някои разнообразени със златен монограм CD. Пръстените се носят с монохромни визии също в ярки цветове и с чанти в малък размер в тон. Същата бижу тема представят и от Chanel, но под формата на гривни от смола в различни нюанси, носени по много наведнъж.
Детска невинност с колиета и обеци от пластмаса и стъкло
Предложението по темата на Fendi е в изпълнение на фамилния им бижутериен дизайнер Делфина Делетрез, която през тази година изработва масивни обеци и гривни със златни детайли и полупрозрачен композит в нежни пастелни нюанси в тон с цялостната визия. От Moschino пък загърбват всяка предпазливост и прегръщат успокояващото чувство за детски наивитет с цяла бижу колекция, изработена от пластмаса в пастелни цветове и с неочаквани форми на бебешки играчки – дрънкалки, кукли и плюшени мечета. Дори култовият колан с верига и метален монограм на модната къща за пролет-лято 2022 се превръща в пластмасово колие с едри разноцветни букви. Заемки от детския гардероб правят и модните къщи Yves Saint Laurent и Giambattista Valli – изпращайки моделите си на подиума с обеци с големи колкото яйце стъклени кристали и с колиета от изкуствени цветни перли.
Парти с колани-синджири и гривни над лакътя
Парти блясъкът, забравен през последните две години, се завръща с гръм и трясък за сезон пролет-лято 2022. За целта дизайнерите издигат в култ бляскавите бижута, поставящи акцент върху различни части на тялото. Като металния колан-синджир, любим на Chanel. Той се появява омотан около кръста и като колие на врата на подиума на модната къща в комбинация с декорации с логото на бранда или с обемни кръстове. Металният колан има формата на пеперуди в колекцията на Blumarine, а при Acne Studios е тънък и деликатен. И при двете модни къщи се носи под пъпа, слагайки акцент върху ниската талия. Още едно парти бижу от миналото се завръща с пълна сила през настоящия сезон. „Започвайте бицепс упражнения“, препоръчват във връзка с него от Vogue. Става въпрос за гривната, носена високо над лакътя. Тя се появява в свежа интерпретация на подиума на Prada, където е широка и от сатен или от кожа и наподобява колан. Освен това се носи на гола ръка или върху ръкав. Предложенията по темата на Fendi, Raf Simons, Tory Burch и Blumarine са по-традиционни, минималистични и от метал.
Обич с форма на сърце
Освен директни препратки към щастливи декади за настоящия сезон дизайнерите изпращат и подсъзнателни позитивни послания. Те се появяват като детайли във визията под формата на символи – сърца и морски миди. Сърцето – също като цветните платмасови бижута заредено с детска наивност, се появява като миничанти и колиета в текущата пролетно-лятна и есенно-зимна колекция на Chanel. За още повече сладост сърцевидните аксесоари са обагрени в момичешко нежнорозово. Като тайни знаци сърцата прескачат още върху аксесоарите на подиума на Jil Sander и Simone Rocha. Позитивните послания от подиума отиват и по-далеч – към морето и неговите обитатели. Като вечен символ на безкрайността и безгрижието на Лазурния бряг то присъства под формата на огромни колиета-талисмани с формата на мида на подиума на Chloe. Бижу, напълно подходящо за тържествата по повод възстановяването на туризма и пътуванията по целия свят.