Безопасността преди всичко

Глобалната пандемия не само промени модата такава, каквато я познаваме, но и генерира нови възможности за себеизразяване. Един непредвиден аксесоар придоби популярност на подиума. Не че сме изненадани от преосмислянето на маската за лице в контекста на естетиката на модните къщи. Ще остане ли съвременното допълнение към гардероба в историята, когато опасността премине? Или ще се окаже неразделна част от новата реалност? Колкото и да не ни харесва появата на трета вълна, остава влошената градска екология и активиращите се през пролетта алергии. Така че защо да не превърнем символа на 2020 г. в стилна част от ежедневието? Още повече че всеки дизайнер смята за свой дълг да пофантазира над темата. Новата норма и неразделна част от имиджа е продължение на тоалета (Rick Owens, Christian Siriano, Marine Serre, Zero+Maria Cornejo, Eckhaus Latta, Anna Sui) или на „звездния” маникюр (Rebecca Minkoff). Както и начин за предаване на послание. Черните маски с надписа Vote Christian Siriano допълва с двойна очна линия и жълти сенки. Двете техники, които използва Chromat – negative space в синьо и омбре в синьо и жълто, са в тон с графичния дизайн на маските. След като миналата година Collina Strada спаси бизнеса си с шиене на важния артикул, през тази подхожда към въпроса… cool. Както подобава на името Change Is Cute (в превод – промяната е сладка), фермерската колекция – утопична и психеделична, прилича по-скоро на костюмирано парти в стил Лудия шапкар, отколкото на дигитална презентация за промените в климата. На фона на слънчогледови поля и растения в рисувани кашпи и между изправени крави (!?) пърхат модели в ръчно рисувани дрехи. Не по-малко смели от компютърното създание подобно на кукла, което също се мярка в кадър, са персонализираните маски с фирмената панделка по краищата, изпълнени в техниката tie-dye или от сатен във формата на цвете. 

Разбира се, не всички лицеви маски са ефективни срещу коронавируса. Прозрачните драпировки на Maison Margiela, роклите-шапки и мрежите за шапки на Kenzo като на тези на пчеларите, традиционните за Paco Rabanne метални пластини и сюрреалистичното позлатено покритие на Schiaparelli, което повече напомня произведение на изкуството, не предпазват. Прозрачната екипировка от органза на Bora Aksu също е съмнително функционална, но пък свързва минало и настояще. Противопоставяйки суровата реалност на испанския грип от 1918 г. на подземния глем на епохата, марката изкарва на подиума медицински сестри, привидно строги, но с оптимистично излъчване. Кой казва, че маската пречи на червилото? Вместо да акцентира на очите, турският дизайнер Бора Аксу отделя внимание на устните, оцветявайки ги във фуксия или бебешкосиньо. За по-голяма достоверност краищата им са размазани.

Spread the love
Tags from the story
More from Свобода Сидерова
Момичето не си отива
Ако търсите популярна прическа от подиума, която да ви даде възможност да...
Read More
0 replies on “Безопасността преди всичко”