Минимализъм и мултифункционалност в продуктите на българския козметичен бранд KamaYoga Skincare
Зад екзотично звучащото име KamaYoga Skincare са обединени три жени с амбицията да създадат козметика, едновременно натурална, луксозна и покриваща всички нужди на кожата. Идеята хрумва най-напред на 53-годишната Диляна Яначкова, докато търси натурални билкови екстракти, с които да предотврати стареенето на кожата си (впрочем блясъкът и свежестта на кожата ѝ в момента са най-добрата реклама на KamaYoga). Малко по-късно се включват и двете ѝ дъщери – 28-годишната Александра, която е графичен дизайнер и създава опаковките и логото на бранда, и 22-годишната Валентина, която изучава медицинска козметика и добавя към идеята знания и експертност.
Резултатът е малка, но много внимателно разработена гама от продукти (олио за лице, олио за коса и два уреда за масаж), уникални за българския пазар. Не само защото олиотата имат видимо действие още от първото нанасяне (изпробвано и гарантирано), а и защото е помислено и за най-малкия детайл. А съвкупността от всичко – консистенция, аромат, масаж, опаковка, създава усещане за истински луксозен ритуал за красота. „Да нахраним кожата си отвън навътре“, е мотото на бранда, аз пък допълвам, че хранят не само кожата, а всички сетива.
Повече за KamaYoga skincare, действието на олиотата и тайните на аюрведа ни разказва самата Диляна.
Диляна, защо се обърнахте към Индия и аюрведа за вдъхновение? Помогнаха ми лични познанства с хора от водещи козметични брандове в Индия и с производители на натурални олиота. Всъщност има нещо много интересно – европейците и индийците произхождаме от един и същи индоевропейски геном и макар в Индия да има толкова различни и непознати растения и билки, те са много адаптивни към кожата на европееца.
Изповядвате принципите на „скинимализма“ – разбирането, че не е необходимо да задушаваме кожата си с десетки различни продукти. Тази идея ли стои в основата на вашите олиота? Да, точно така. През последните години широко навлезе трендът от корейската козметична индустрия за многостепенна грижа за кожата с до 10 продукта. Ние пък се придържаме към „скинимализма“, което означава по-малко слоеве козметика, за да диша кожата, използване на натурални продукти с прецизна насоченост и силна ефективност. Комбинацията от олиота на практика покрива всички нужди на кожата, дори UV защита. Нямате необходимост от друг продукт.
Блендовете от скъпоценни олиота покриват всички нужди на кожата и косата
Да представим олиотата малко по-подробно…
Олиото за лице Youth-Renewing е направено от 21 от най-скъпите олиота в света. Наличието на толкова много олиота в една бутилка действа едновременно на всички слоеве на кожата – повърхностен, среден и по-дълбок. Стяга кожата, дефинира контура и стимулира синтеза на еластин и колаген. Ще изброя по-конкретно маслата и специфичното им действие:
- хидратация – олио от шафран, санталово дърво, син лотос, сусам
- UV защита и намаляване на пигментни петна – олио от женско биле и куркума
- серамиди за кожната бариера – олио от маково семе
- озаряване – олио от жасмин
- подхранване – олио от шипка, сквалан, витамин Е
- анти акне – олио от тулси и дафинов лист
Олиото за лице не съдържа вода и изкуствени консерванти, не запушва порите и е подходящо за всяка възраст и за всеки тип кожа. В една бутилка има 600 капки, които стигат за около 4-5 месеца.
Олиото за коса Revitalizing съдържа 20 натурални олиота, които предпазват кератина и задържат влагата във вътрешността на космите. Олиото действа предимно на скалпа, тъй като здравият скалп е в основата на гъстата и жизнена коса:
- против косопад – олио от червено санталово дърво, ашваганда, цвят от хибискус, розмарин
- против пърхот – олио от нийм
- хидратация на скалпа – олио от черни семeна на лук и червено санталово дърво
- гъста и съживена коса – олио от „фалшива маргаритка“ и олио от брахми
- подхранване на скалпа и косата – сквалан, витамин Е
- забавяне на побеляването на косата – олио от нийм
И двата продукта са с много интересни и екзотични аромати, имат ли и ароматерапевтични свойства? Двете олиота имат силен натурален аромат. Всъщност те съдържат есенции, които са в основата и на най-скъпите парфюми в света. Още щом отворите бутилката, ароматът изпълва въздуха и това е първото ниво на въздействие – ароматерапията. След това олиото се докосва до кожата и започва да действа в дълбочина. Това е толкова просто, древно и работещо, както и самата Аюрведа, просъществувала 5000 години.
Да поговорим и за уредите за масаж – по какъв начин допълват действието на олиотата? Kansa Wand е древен инструмент за външна красота и енергиен баланс. Масажът с него е ефективен начин за изглаждане и стягане на кожата за „естествен лифтинг“. Той омекотява фините бръчки, премахва подпухването на очите, стяга челюстта и скулите, тонизира мускулите на лицето и насърчава производството на колаген. Kansa Wand ще изтегли токсините и натрупаната киселинност от кожата. Ще я остави балансирана, подмладена и заредена с кислород.
Бронзът, от който е изработен масажорът Kansa Wand, има антибактериални и алкални свойства
От какво е направен? Kansa е индийското име на бронза, сплав, която се състои от 78% мед и 22% калай. Канза металът е считан за най-чистия, от него се изработват тибетските камбани. Той може да балансира нивото на pH на кожата, тъй като има алкални свойства. Освен това действа антибактериално и помага за премахване на упорито акне както по лицето, така и по тялото.
Масажорът Gua-shroom e новата Gua Sha. Масажът на лицето с Gua Sha стимулира кръвния поток и лимфния дренаж. Повишеният приток на кръв доставя основни хранителни вещества и кислород до клетките на кожата, в резултат на което тя придобива здравословен блясък и по-младежки вид. Масажът спомага за премахване на застояли течности и намалява подпухналостта. Специално проектиран във формата на гъба, масажорът Gua-shroom подпомага проникването на продуктите в кожата и увеличава тяхната ефективност.
Gua-shroom е новата Gua Sha
Усещате ли като мисия да образовате българката да използва чисти, естествени, взети от природата съставки в грижата за себе си? KamaYoga skincare не е просто още един бранд за продукти за грижа за кожата, това е нова култура на грижа за кожата. Най-напред искаме да научим българските клиенти да четат съдържанието на етикетите, да се интересуват какво стои зад сложните и трудни за произнасяне съединения и съставки, как това влияе в дългосрочен план и на кожата, и на тъканите и органите под нея. И второ – нека да използваме онова, което природата ни дава, което е доказано от хилядолетия и чиято ефективност се подкрепя и от съвременната наука.
KamaYoga е словосъчетание на санскрит и в най-широк смисъл означава да усещаш физическа и естетическа наслада от всичко, което достига до теб от заобикалящия свят.