Малинова торта и чанта дакел

Фотография / Alaia

Цветовете и моделите на новия сезон са вкусни като кулинарно удоволствие и вдъхновяващи като духовно учение

Смяната на сезоните е една от точките във времето, когато седмиците на модата и улицата се докосват почти метафизично за една гореща секунда, за да претворят фантазиите на дизайнерите в реалност. Така се ражда нов образ – точно толкова вълнуващ и истински като момичето от фермерския пазар от изминалото лято. Това е момичето с малиновата торта. Тя се облича в шоколадовокафяво и патладжан, в култови, неподвластни на времето модели на световни брандове и на собствения си нишов моден лейбъл, чете лектора по житейско развитие д-р Джо Диспенца и се наслаждава на живота, превръщайки страстта си към модата в начин на живот.

Момичето с малиновата торта

Особено модерните в момента философии за личностно и духовно развитие (в лицето на познати life coach фигури като д-р Джо Диспенца и „мотивационния гуру“ Тони Робинс, който според Forbes консултира президентите на САЩ, както и най-успешните изпълнителни директори в света) прокламират промяна в навиците и начина на живот като предхождаща стъпка преди постигането на ежедневие, изпълнено с щастие и изобилие. Така на попкултурния хоризонт изниква ново поколение инфлуенсъри, обединяващи стремежа към всичко красиво – материално и духовно, в цялостен лайфстайл. Популярният германски моден блогър Ксения Адонтс вече не е просто познато лице на първите редове на седмиците на модата. Тя е също и основател на нишовия моден бранд Attire, предлагащ класически базови облекла, произведени в лимитирани количества от естествени материи в социално отговорни фабрики. Освен това тя е лице, което прокламира положителни послания пред двумилионната си Инстаграм аудитория, свързани с позитивизъм и неограниченост на човешките способности и възможности за успех.

Същото се отнася за шведките Матилда Джърф с три милиона последователи (позната и от дигиталната корица на Vogue Скандинавия за септември 2023-та) и за Хана Шьонберг с повече от един милион последователи. И двете са все още в 20-те си години, и двете – основателки на собствени брандове (съответно Djerf Avenue и Arakii), прокламиращи етично и екологично производство, и в допълнение – любов към живота. Почти по мистичен начин малинови торти присъстват сред снимките в социалните мрежи и на трите бизнес дами (а също и сред личности като моделите Роузи-Хънтингтън Уайтли и Лена Перминова) като олицетворение на самоизвоювания сладък живот. Когато истинската страст (в случая към модата) се превърне в начин на живот, сбъдването е лесно, както твърдят Ксения и д-р Диспенца. 

Патладжан

Saint Laurent, Gucci, Miu Miu, Stella McCartney

През тази есен Момичето с малиновата торта носи култовия за Djerf Avenue уютен домашен халат с флорален принт, характерните за Arakii модернистично-сексапилни рокли с изрязани участъци и асиметрия и заменя сладкиша с патладжан. Защото за есен-зима 2024 френското aubergine (в превод патладжан) се превръща в събирателно определение за суперактуалната за сезона палитра. Терминът в случая обхваща всички виненочервени и шоколадовокафяви нюанси, както и всички тонове помежду им – по-светли или по-тъмни, едва различими едни от други. Макар модни къщи като Stella McCartney, Louis Vuitton, Balenciaga и Schiaparelli да се обединяват и около любимото от миналата година сиво, а Gucci, Burberry, Bottega Veneta и Chloé – около зелено и каки, битката за улична хегемония безспорно печели патладжанът. Освен в гардеробите на инфлуенсърите (и в street style-а, демонстриран на течащите в момента седмици на модата), кафявото и бургундското червено изскачат отвсякъде в предлагането на всички масови брандове за бърза мода. Нюансите се появяват за първи път преди месеци в колекции есен-зима 2024 в интерпретациите на Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Miu Miu, Courreges, Stella McCatney и кой ли още не. От Gucci изпращат на подиума ключови аксесоари като мокасини на висок ток, ботуши до и над коляното  и кожени чанти, обагрени в наситено бургундско червено, докато от Saint Laurent се потапят смело в патладжанената палитра с цялостни полупрозрачни визии, преливащи от винено към шоколадово. Предложенията на Miu Miu и Bottega Veneta са изцяло в кафяво под формата на кожени и вълнени палта, както и комбинации от пуловери и максиполи в тон. От Stella McCartney се заиграват с нюансите на кафето, представяйки на подиума кожена пола с цвят на еспресо, костюм, обагрен в мока, както и тренчкот и широк панталон – капучино.

Дакелът

The Row, Miu Miu

Момичето с малиновата торта разхожда дакел. Но не на четири крака, а с две дръжки, носени през рамо. Става въпрос за хит чантата на сезона – модел със специфична форма на издължен обемен правоъгълник, която от Vogue наричат „блокче шоколад“. Появява се в интерпретации на Miu Miu, Jil Sander и The Row, но моделът, печелещ битката за популярност, носи етикета на Alaïa. От френската модна къща кръщават чантата Le Teckel (буквално от френски – дакелът – заради формата и като намигване към основателя Азедин Алая и любовта му към кучетата), която се оказва „водач на глутницата“ според Harper’s Bazaar. От изданието я включват в списъка си с всичко най-актуално и я определят като особено подходяща за носене върху обемни палта и многопластови визии заради издължените дръжки. В края на лятото Le Teckel е разпродаден в много мултибранд ритейлъри и „тича“ на свобода из улиците на най-стилните градове в света (както и из социалните мрежи) на рамото на Ксения Адонтс, Хана Шьонберг, Роузи Хънтингтън-Уайтли и дори актрисата Джулиан Мур.

Alaia

Чантата се появява за първи път в колекция пролет-лято 2024, но набира истинска популярност с кампанията, заснета под ръководството на креативния директор на Alaïa Питър Мюлие. В нея модели-танцьорки позират на фона на култовото парижко кабаре Crazy Horse, облечени в изцяло едноцветни визии, всяка с чанта Le Teckel в тон. Вариацията, която буквално залива социалните мрежи в момента, е изработена от гладка кожа в черно или бяло и е снабдена с метални капси – запазена марка на аксесоарите Alaïa. Elle отбелязва, че „в ерата на добре обмислените модни покупки“ най-големите предимства на дакела са неговата необичайност, минимализъм и непреходност – именно ценностите, които Момичето с малиновата торта издига в култ.

Spread the love
More from Галина Друмева
Две завръщания и един дебют
Триъгълникът Дария Вербови, Фийби Фило, Сабато де Сарно се очертава на модния...
Read More
0 replies on “Малинова торта и чанта дакел”