Розовите облаци на Cecilie Bahnsen

Модни гиганти като H&M и Zara се вдъхновяват от идеите на датската дизайнерка

Текст Галина Друмева

Понякога, когато първите изгряващи звезди в небето се подредят под специален ъгъл с най-къдравите облаци на розовия хоризонт, се ражда нова звезда. Точно като случая със Сесили Бансен, 37-годишната дизайнерка от Копенхаген, която като магьосница материализира въздушните маси и ги заключва във вълшебния гардероб в ателието си. Резултатът приема формата на специфични  разпознаваеми рокли – едновременно прозирни и леки като въздух, и обемни, накъдрени, изпълнени с почти извънземно движение като облак. Всяка от тях, откраднала най-чистите и простички цветове на изгрева и залеза – бяло, бебешко розово, патешко жълто, яркочервено, небесносиньо или среднощно индиго. Съвсем естествено усещането за нещо необичайно и гениално предизвиква вълни в модния свят. Само за шест години от основаването на бранда си дизайнерката се превръща в абсолютната „модна любимка“ от Седмицата на модата в Копенхаген, както я наричат от изданието WWD, и кара стилисти, инфлуенсъри, редактори и модни любители да мечтаят колективно за роклите й, отбелязвайки ги в Инстаграм от различни части на света повече от четиринайсет хиляди пъти.

Къде се крие магията

Тайната, едновременно простичка и гениална, се крие в модела на роклите. Неусложнени, по момичешки нежни, те носят заряда на абсолютната женственост с огромни буфан ръкави и подгъви с набори от метри релефен, но безтегловен плат. „Носят усещане за сестринска връзка, за принадлежност към огромна женска общност, проповядваща нежност и обич”, както посочва самата дизайнерка пред Vogue. Моделите съществуват във всевъзможни вариации – със средна или минидължина, с отвори на гърба или кръста, с тънки връзки за пристягане на различни места. В колекцията есен-зима 2022 Бансен държи на любимите си небрежни асиметрични подгъви, вдъхновени от „начина, по който жените в Дания запретват полите си, за да карат колело“, казва дизайнерката. Именно скандинавската идея за небрежност и безгрижие на обличането прави идеите на Бансен толкова обичани, а именно – за рокля, лесна за носене, която обгръща тялото като въздушна възглавница, пази формите на тялото скрити и едновременно не оставя визията незабелязана. Ето защо дизайнерката комбинира моделите си с удобни ниски обувки с каишки при представянето им – създадени за бранда й в колаборация с японската марка Suicone. В Инстаграм „легионът от сканди-готини клиенти на Бансен“, по думите на Vogue, стилизира моделите й с всичко – от маратонки, толкова удобни, колкото женствени са роклите, през сексапилните високи токове Amina Muaddi до популярните „дядовски“ Birkenstock сандали – визия в интерпретация на датската стилистка Пърнил Тайсбек, популярна със своя секси-небрежен еклектичен стил на обличане. Тя се появява в ефирните рокли на снимки от дома си в Копенхаген, на Седмиците на модата в Ню Йорк и Париж, на колело из датската столица и на скандинавска ваканция сред диви полета, въплъщавайки идеята за меланхоличното вечно светло и прохладно датско лято. Всички визии, отбелязани с етикета Cecilie Bahnsen, от Копенхаген до Лондон и Ню Йорк са заредени със силите на женското начало и нагледно въплъщават идеите на създателката им – да оставят спомен „за момичета, които стоят заедно, държат се за ръце с безгрижното усещане за приятелство, което витае между тях“, както казва Сесили пред Because Magazine за колекцията есен-зима 2019. Ключовите предложения на дизайнерката освен рокли включват още и подобни на тях обемни текстурирани топове с тънки презрамки, а за сезон есен-зима 2022 ателието разработва и въвежда нови видове напълно прозрачни или силно текстурирани плетки, които допълват облеклото като ефирна жилетка или скъсен топ в тон.

От малко име към бранд

Сесили Бансен е представителка на ново поколение дизайнери. Съвсем млада, със специфична идея за стил и със собствен млад като нея, независим моден бранд. Той работи в онова толкова любимо на съвременните модни къщи пространство – между кутюр и ready-to-wear гардероба, едновременно луксозен, класически и неподвластен на времето и тенденциите. „Тя се превърна в култ с помощта на копенхагенската модна сцена, а сега заема подобаващо място на световната карта, балансирайки експоненциален бизнес растеж и своите ценности за устойчива мода“, посочват от Vogue. Създаден през 2015 година в Дания, след като дизайнерката завършва Кралския колеж в Лондон, през настоящата година лейбълът завладява най-популярната модна сцена с първо представяне като част от календара на Седмицата на модата в Париж. Още в началото на кариерата си Бансен е забелязана от експертите и през 2016-а печели наградата за дизайн талант DANSK, а година по-късно става финалист на наградите за млад дизайнер на годината на модния гигант LVMH. Освен уникалната си идея за модел-хамелеон със силата да трансформира жената, която го носи, Бансен има и още скрити козове в ателието си. А именно– опита, натрупан от работата с модни къщи като John Galliano, Erdem и датския Stine Goya. През настоящата година Cecilie Bahnsen се радва на общо 125 международни ритейлъри, физически и онлайн, сред които Net-a-porter, Matches Fashion, Far Fetch и Dover Street Market. Последните са с датската дизайнерка от самото начало, изкупувайки първата й колекция, състояща се само от 10 рокли, а в настоящия момент включват моделите й в асортимента си за всички пазари – от Токио до Ню Йорк и Лондон. И още едно признание, само по себе си подпечатвайки абсолютно всеобхватния успех на Сесили – силуетът на роклите й сезони наред се превръща във вдъхновение за предложенията на популярните брандове H&M и Zara, по традиция яхващи най-шумните дизайнерски тренд вълни.

Spread the love
Tags from the story
More from divamagazine.bg
Мария Бакалова във VOGUE
Сякаш златната епоха за младите български актьори се задава на хоризонта и...
Read More
0 replies on “Розовите облаци на Cecilie Bahnsen”