Розовите облаци на Cecilie Bahnsen

Модни гиганти като H&M и Zara се вдъхновяват от идеите на датската дизайнерка

Текст Галина Друмева

Понякога, когато първите изгряващи звезди в небето се подредят под специален ъгъл с най-къдравите облаци на розовия хоризонт, се ражда нова звезда. Точно като случая със Сесили Бансен, 37-годишната дизайнерка от Копенхаген, която като магьосница материализира въздушните маси и ги заключва във вълшебния гардероб в ателието си. Резултатът приема формата на специфични  разпознаваеми рокли – едновременно прозирни и леки като въздух, и обемни, накъдрени, изпълнени с почти извънземно движение като облак. Всяка от тях, откраднала най-чистите и простички цветове на изгрева и залеза – бяло, бебешко розово, патешко жълто, яркочервено, небесносиньо или среднощно индиго. Съвсем естествено усещането за нещо необичайно и гениално предизвиква вълни в модния свят. Само за шест години от основаването на бранда си дизайнерката се превръща в абсолютната „модна любимка“ от Седмицата на модата в Копенхаген, както я наричат от изданието WWD, и кара стилисти, инфлуенсъри, редактори и модни любители да мечтаят колективно за роклите й, отбелязвайки ги в Инстаграм от различни части на света повече от четиринайсет хиляди пъти.

Къде се крие магията

Тайната, едновременно простичка и гениална, се крие в модела на роклите. Неусложнени, по момичешки нежни, те носят заряда на абсолютната женственост с огромни буфан ръкави и подгъви с набори от метри релефен, но безтегловен плат. „Носят усещане за сестринска връзка, за принадлежност към огромна женска общност, проповядваща нежност и обич”, както посочва самата дизайнерка пред Vogue. Моделите съществуват във всевъзможни вариации – със средна или минидължина, с отвори на гърба или кръста, с тънки връзки за пристягане на различни места. В колекцията есен-зима 2022 Бансен държи на любимите си небрежни асиметрични подгъви, вдъхновени от „начина, по който жените в Дания запретват полите си, за да карат колело“, казва дизайнерката. Именно скандинавската идея за небрежност и безгрижие на обличането прави идеите на Бансен толкова обичани, а именно – за рокля, лесна за носене, която обгръща тялото като въздушна възглавница, пази формите на тялото скрити и едновременно не оставя визията незабелязана. Ето защо дизайнерката комбинира моделите си с удобни ниски обувки с каишки при представянето им – създадени за бранда й в колаборация с японската марка Suicone. В Инстаграм „легионът от сканди-готини клиенти на Бансен“, по думите на Vogue, стилизира моделите й с всичко – от маратонки, толкова удобни, колкото женствени са роклите, през сексапилните високи токове Amina Muaddi до популярните „дядовски“ Birkenstock сандали – визия в интерпретация на датската стилистка Пърнил Тайсбек, популярна със своя секси-небрежен еклектичен стил на обличане. Тя се появява в ефирните рокли на снимки от дома си в Копенхаген, на Седмиците на модата в Ню Йорк и Париж, на колело из датската столица и на скандинавска ваканция сред диви полета, въплъщавайки идеята за меланхоличното вечно светло и прохладно датско лято. Всички визии, отбелязани с етикета Cecilie Bahnsen, от Копенхаген до Лондон и Ню Йорк са заредени със силите на женското начало и нагледно въплъщават идеите на създателката им – да оставят спомен „за момичета, които стоят заедно, държат се за ръце с безгрижното усещане за приятелство, което витае между тях“, както казва Сесили пред Because Magazine за колекцията есен-зима 2019. Ключовите предложения на дизайнерката освен рокли включват още и подобни на тях обемни текстурирани топове с тънки презрамки, а за сезон есен-зима 2022 ателието разработва и въвежда нови видове напълно прозрачни или силно текстурирани плетки, които допълват облеклото като ефирна жилетка или скъсен топ в тон.

От малко име към бранд

Сесили Бансен е представителка на ново поколение дизайнери. Съвсем млада, със специфична идея за стил и със собствен млад като нея, независим моден бранд. Той работи в онова толкова любимо на съвременните модни къщи пространство – между кутюр и ready-to-wear гардероба, едновременно луксозен, класически и неподвластен на времето и тенденциите. „Тя се превърна в култ с помощта на копенхагенската модна сцена, а сега заема подобаващо място на световната карта, балансирайки експоненциален бизнес растеж и своите ценности за устойчива мода“, посочват от Vogue. Създаден през 2015 година в Дания, след като дизайнерката завършва Кралския колеж в Лондон, през настоящата година лейбълът завладява най-популярната модна сцена с първо представяне като част от календара на Седмицата на модата в Париж. Още в началото на кариерата си Бансен е забелязана от експертите и през 2016-а печели наградата за дизайн талант DANSK, а година по-късно става финалист на наградите за млад дизайнер на годината на модния гигант LVMH. Освен уникалната си идея за модел-хамелеон със силата да трансформира жената, която го носи, Бансен има и още скрити козове в ателието си. А именно– опита, натрупан от работата с модни къщи като John Galliano, Erdem и датския Stine Goya. През настоящата година Cecilie Bahnsen се радва на общо 125 международни ритейлъри, физически и онлайн, сред които Net-a-porter, Matches Fashion, Far Fetch и Dover Street Market. Последните са с датската дизайнерка от самото начало, изкупувайки първата й колекция, състояща се само от 10 рокли, а в настоящия момент включват моделите й в асортимента си за всички пазари – от Токио до Ню Йорк и Лондон. И още едно признание, само по себе си подпечатвайки абсолютно всеобхватния успех на Сесили – силуетът на роклите й сезони наред се превръща във вдъхновение за предложенията на популярните брандове H&M и Zara, по традиция яхващи най-шумните дизайнерски тренд вълни.

Spread the love
Tags from the story
More from divamagazine.bg
Легендарният Виенски симфоничен оркестър гостува за първи път в България
На 9 и 10 септември представителният оркестър на град Виена ще изнесе...
Read More
0 replies on “Розовите облаци на Cecilie Bahnsen”