SEKTA и силата на новото начало

Беше време за рестарт на SEKTA – българския стрийтуеър бранд, основан в края на 2019-а от вече 24-годишната Нелина Петрова. След половингодишна пауза марката се завръща с най-добрата си колекция досега.
Изработени от неопрен и кожа, дрехите носят добре познатата андрогинна нотка, както и усещане за мултисезонност – колекцията не е пролетно-лятна, нито есенно-зимна. Това е обусловено и от традиционно по-тежките материи, които не са подходящи за топлите дни по нашите ширини. Нелина разказва, че идеята идва от неин смътен спомен за обувка, направена от неопрен и кожа. Водена от шестото си чувство и напук на съветите, че предпочитанието ѝ за материи не е най-правилното, тя избира между 7-8 вида неопрен най-приятния за кожата. Снабдява се с платовете от Южна Корея. След появата на първите мостри моли свой приятел да облече мъжкия анорак и панталона на nightout, за да го тества. „Той каза, че материите не запарват, било му е много леко, чувствал се е доста удобно и това ми даде зелена светлина”, споделя Нелина.
Капсулната колекция или drop-ът, както тя го нарича, е от 7 утилитарно изглеждащи артикула в земни тонове – в пълен противовес на ярките цветове, заливащи ни отвсякъде. Причината за избора на тази палитра е мрачният период в живота ѝ, който я връща обратно на земята, но я дарява с нови сили, за да се издигне.
Идеята за бранда се ражда по време да обяд в Лондон, докато Нелина все още е студентка по бизнес предприемачество. Тя има афинитет към модата, но без смелостта да се нарече дизайнер. В началото тръгва колебливо, защото според нейните виждания само човек, завършил мода, може да създава дрехи. Приятелите ѝ в Англия обаче я насърчават да пробва, въпреки че не умее нито да шие, нито да крои. За сметка на това е въоръжена с друга силна страна, която липсва при повечето творчески личности – бизнес нюх.
ДРЪЗКОТО ИМЕ
на марката идва от идеята за общество в обществото, събиращо млади и отворени към света хора. В началото, все още несигурна в творческите си способности, Нелина наема друго момиче като дизайнер на SEKTA. Само година след това пътищата им се разделят. Следва 6-месечна пауза, в която основателката на бранда търси сили да се събере и да преодолее страховете си – от неуспеха и най-вече от това да не изгуби марката си. И именно те я изкарват от емоционалната дупка, за която тя разказва през сълзи. След нея обаче се ражда най-новата и най-добрата им колекция досега.
Творческият процес на Нелина започва с визуализация. „Много обичам, докато работя, да си пускам музика. Представям си своята таргет персона – къде ходи, как изглежда. След това вече, като съм си намислила моделите, започвам да рисувам, но скиците стават много грозни – казва тя с усмивка. – Правя и технически скици, в които посочвам с подробности колко да е дълга дрехата, какъв да е ръкавът – описвам всичко в сантиметри. Поръчвам мостри – винаги по няколко вида, за да имам повече избор. Тогава се отправям към жената, която шие дрехите ни. Тя е правила костюмите за „Маскираният певец“. Тъй като има много опит, винаги ми дава съвет. Оттам нататък започва кроенето и създаването на прошивки. А после тестване на мострите в различни условия“, разказва Нелина.
SEKTA Е ТУК, ЗА ДА ОБЕДИНЯВА
Голяма част от израстването на бранда идва и от новите лица зад него. Нелина ме запознава с двама от тях в разговор в Zoom. Общото помежду им е, че се припознават в кредото, което SEKTA изповядва.И двамата се свързват с Нелина чрез Инстаграм, водени от шесто чувство, че искат да направят нещо за бранда. Видеографът Даниел Димитров е на длъжност, с която малко български марки могат да се похвалят. Той е едва на 18 и все още е в училище, но вече има око и потенциала да запълни голяма ниша в България за fashion филми. От самото начало го спечелва топлото отношение към него, което до този момент не е откривал в работна среда. Другото момче – Кико Атанасов, в момента учи право на две места – в Англия е предпоследна година, а в България – втора задочно. Занимава се с reels в Инстаграм и TikTok, помага и с видеосъдържание на Exe Club. Третата в екипа е една от най-добрите приятелки на Нелина. Тя помага с графичния дизайн и естетическото оформление на социалните мрежи, рекламите, етикетите и опаковките. Не на последно място е Христо, партньорът на Нелина в живота, с когото са заедно от 5 години. Той е опора както за своето момиче, така и за бранда. Тя го нарича „гръбнака” на SEKTA.
От съвсем скоро SEKTA набляга сериозно и на дигиталния маркетинг. „Убедих се, че бизнес с един човек няма как да съществува – казва Нелина. – Когато работехме по последния проект, в един файл накратко бях описала каква емоция искам да изразя. Всеки от екипа го прочете и оттам нататък заедно започнахме да предлагаме идеи, направихме муудборд. Последва подготовката по концептуалното видео с Даниел.“ Чрез което винаги се стараят да разкажат история.
ТОВА НЕ Е ПОРЕДНИЯТ СТРИЙТУЕЪР БРАНД
Нелина яхва вълната на стрийтуеър брандовете, които напоследък никнат като гъби навсякъде по света и стават част от всеки гардероб. На това дължим и голямото еднообразие в артикулите им – независимо къде се произвеждат. „Все повече големи брандове вкарват тази естетика в колекциите си – най-яркият пример за това е OFF-White. Но уличната мода не е просто карго панталони и кецове. Можем да включим и рокли, и по-шик елементи“, разказва основателката на бранда. Точно в тази посока е решила да тласне и следващият drop. Ще смесят по-елегантни дрехи с американски стрийтуеър. „Ще загатна, че ще присъства както усещането за женственост, така и за мъжественост“, обяснява Нелина. Но този баланс е загатнат още в стайлинга на настоящата колекция. Дамският чарлстон панталон от неопрен и коженото яке с дължина до талията са съчетани с дантелена риза, токчета и блестящи чорапи. Мъжкият панталон – нещо средно между jogger и карго, и аноракът са комбинирани с палто от кожа, за да ни напомнят за Хари Стайлс. „Точно това искахме да постигнем със стилиста Орлин Бакърджиев. Опитахме се да избягаме от клишето на стрийт бранда“, споделя Нелина. Действително дрехите предразполагат да ги ползвате като чисто платно – да ги задържите в по-изчистената гама или да ги стилизирате така, че да покажете максималиста в себе си.
ЕВОЛЮЦИЯТА Е НАЛИЦЕ
В началото залагат повече на брандинг чрез бродерия и печат. Но вече са в търсене на своята естетика, на тези кодове, които веднага ще подскажат, че етикетът на дрехата е именно SEKTA, без логото на дрехите да го крещи. И ако миналата колекция е тласната към по-приглушената земна гама и радва окото на минималиста, то предстоящият drop ще е с повече цвят.
За момента SEKTA се предлага в техния онлайн магазин и във Flower’s&Co Gallery, но в бъдеще Нелина планира артикулите им да станат част от магазини на дребно, както и в concept stores. През май предстои да заснемат най-новата колекция, която се очаква в продажба от началото на юни.

Spread the love
Tags from the story
More from Ина Иванова
Дъщерята на Джуд Лоу представя новата колекция бански на Versace
Италианският моден бранд представи новата си кампания за плажно облекло за 2022-ра...
Read More
0 replies on “SEKTA и силата на новото начало”