Градска джунгла и 40 години Майкъл Корс

Впечатляващо, пищно и звездно – такова бе модното шоу, което дизайнерът Майкъл Корс представи на своите идеи за облеклото идната есен в Ню Йорк. Шоуто му бе специално поради факта, че ознаменува 40 години, през които Корс твори за жените. Сред почитателките му са най-големите имена в бизнеса и развлекателната индустрия, а част от тях бяха ангажирани за ревюто му.

Майкъл стартира своя публичен живот като дете актьор, което навярно не е изненада за тези, които са го гледали в тв риалитито Project Runaway. Неговата страст към модата обаче се оказва по-силна от актьорската професия. И именно тя го превръща в любимец на елита. Авангардността не е неговото средство за изразяване – чистите линии, спортните кройки и луксът без въпросителни са. „Семлотата“, казва той, „Няма как да я фалшифицираш“.

. (Photo by Stephane Cardinale/Sygma via Getty Images)

Първи стъпки в модата Корс прави на 19 години. Тогава се записва да учи в Fashion Institute of Technology в Ню Йорк. Още като студент изработил колекция за именития бутик Lothar’s of New York. Пресата бързо отразила успеха на колекцията и това тласнало Корс да поеме по пътя на собствената си кариера.

(Photo by Keith Beaty/Toronto Star via Getty Images)

През 1981г. Корс формира лейбъла Michael Kors, като пуска първата си самостоятелна колекция в престижните Saks Fifth Avenuе и Bergdorf Goodman. След тези постижения френската модна къща Celine наема Корс като първия им ready-to-wear дизайнер и креативен директор през 1997г. От тогава дизайнерът помага на Celine да се превърне отново в голямо име от световната модна карта чрез своите облекла ready-to-wear и колекцията аксесоари, които спечелват одобрението на клиентите и критиците. Корс работи с модната къща до 2002г., когато решава да се отдаде изцяло на самостоятелното си бизнес начинание.

Как дизайнерът избра да отбележи 4 десетилетия кариера в модата? Първо с 63 различни визии, а след това и с блясък, който всички бяха забравили заради ковид 19. В света на Майкъл Корс обаче тази дума не се споменава и макар цялото шоу да се развива пред екраните на компютрите ни, то е пълно с онзи блясък, който само най-добрите ревюта притежават. Наоми Кемпбъл. Хелена Кристенсен, Каролин Мърфи се разхождат под светлините на 45-та улица в Ню Йорк и разказват историята на опразнения от пандемията Бродуей.

Самият Корс издава, че заради ситуацията не е опитал да търси връзка между ревюто и 40-те си години в модата. „Освен това винаги сме се гордеели, че нашите дизайни са отвъд времето и клиентът го оценява“, коментира той. Разбира се, задължителните фини материи като кашмир, кожа, вълна за задължителна част от неговата колекция, но преобладават животински принтове. Макар много дизайнери да избягаха в посока мода за дивана Корс отново избира своите сака, панталони с ръб и коктейни рокли. Всичко това, заради което почитателите му го обичат.

Spread the love
Публикувано от
Още от Надя Костова

Тайните на бялата тениска, които искаш да знаеш

Каква е разликата между тази за 10 и тази за 500 лв....
ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ