Най-дълги овации получи испанският криминален мюзикъл „Емилия Перес” – близо 11 минути, а Кевин Костнър се просълзи, когато публиката на крака аплодира първата част от уестърн епоса му Horizon: An American Saga – Chapter 1. И както артистичният директор на фестивала Тиери Фремо каза: „Киното не е мъртво!”
Всяка година няколко събития в света на шоубизнеса събират каймака на световния елит и публиката от цял свят гледа и обсъжда. Най-бляскавото от тях е филмовият фестивал в Кан. Ето какво се открои там.
Йоргос Лантимос и Ема Стоун
След успеха на „Клети създания“ гръцкият ексцентрик Йоргос Лантимос се превърна в неразривна част от холивудския елит (в най-добрия смисъл на думата). Наесен ще се появи на голям екран новият му филм Kinds of Kindness, за който режисьорът казва: „Като да правиш три филма едновременно.“ Лантимос пише сценария за него със сътрудника си Ефтимис Филипу, с когото са съавтори на „Омарът“, „Убийството на свещения елен“ и „Кучешки зъб“. Kinds of Kindness първоначално е озаглавен And, а снимките му приключват в края на 2022 г. в Ню Орлиънс. Той е третият съвместен проект на Лантимос с Ема Стоун. Към нея се присъединяват и Уилям Дефо, Джеси Племънс, Маргарет Куали, Хонг Чау, Джо Алуин, Мамуду Атие и Хънтър Шафър. Филмът в Кан бе акламиран, а творческата двойка Лантимос/Стоун вече започва работа по нов проект, римейк на южнокорейската фантастична комедия Save the Green Planet.
Появата на Деми Мур
Pascal Le Segretain/Getty Images
Френската публика, известна с нестандартния си вкус, оцени високо филма с Деми Мур The Substance, написан и режисиран от Корали Фаржа, която преди няколко години направи кървавия трилър за отмъщение Revenge. Фаржа отново избира жанров разказ, който прекарва през феминистка призма – този път ужас за актриса на средна възраст, която обсесивно мисли за отминалата си красота. Изведнъж пред нея се появява оферта за мистериозна субстанция, която може да направи от всеки „неговата по-млада, по-красива и по-перфектна версия“. Филмът предизвика бурни реакции, а Деми Мур на червения килим до Маргарет Куоли бе посрещната с възторг от фенове и медии.
„Мегалополис“ от Копола
Vittorio Zunino Celotto/Getty Images
Франсис Форд Копола, който преди две години отпразнува 50-годишнината от създаването на шедьовъра „Кръстникът“, най-после показа своя епос „Мегалополис“. Копола работи по филма 20 години. „Семената за „Мегалополис“ бяха посети в главата ми, когато като дете гледах Things to Come на Х. Г. Уелс“, казва Копола пред Vanity Fair. „Мегалополис“ разказва за инцидент, разрушил вече разпадащ се метрополис, наподобяващ Ню Йорк Сити. Идеалистът Цезар се стреми да възстанови града като устойчива утопия, докато продажният кмет Франк Цицерон има други планове. Между враждуващите мъже и техните виждания застава светската дъщеря на Франк – Джулия. Филмът, показан в Кан, все още се бори за разпространение, тъй като е „изключително особен“.
Мария Бакалова в Dolce & Gabbana
Lionel Hahn/Getty Images
Мария Бакалова стъпи на червения килим за премиерата на The Apprentice на режисьора Али Абаси. Първите реакции към филма бяха полюсни. Издания от Щатите описваха шокирани погледи от зрителите, а други разказваха по-подробно за притеснителни сцени – Тръмп си прави липосукция и изнасилва съпругата си Ивана. Според източници сцената е художествена фикция, базирана на реален инцидент от 1989 г., описан в бракоразводното дело на двойката през 1990 г. The Apprentice предизвика остра реакция и в предизборния щаб на Тръмп, а Али Абаси каза, че причината да направи филм за Доналд Тръмп, е, че според него киното трябва да е актуално. The Apprentice се очаква по кината в края на годината.
Вижте най-интересните визии от червения килим на кинофестивала тази година тук.