Голяма част от мъжките модни седмици в Париж и Милано протекоха онлайн с кратки филми, представящи колекциите. Но основните играчи като Prada, Dior и Louis Vuitton представиха колекциите си пред публика.
Свободната кройка е наложила почти абсолютен монопол на подиума. Дължим това на факта, че заради последните близо две години не можем да се откажем от мотото „Всичко в името на удобството“. Виждаме sportswear, но не в чистия му вид, а съчетан с по-официални елементи (Ким Джоунс за Dior).
Dior Men
Prada
Много от дрехите са същински хибриди – бомбер яке или стандартна пухенка, превърнати в палто (както виждаме при Prada). Стремежът към практичността личи и по множеството джобове, които се появяват по сака, якета и панталони.
Zegna
JW Anderson отива още по-далеч, създавайки хибрид между дънково яке и рокля
Благодарение на своята утилитарност доминира и денимът. Ще го виждаме във всичките му нюанси от светлия acid wash до класическото тъмносиньо. Освен дънкови панталони и якета, през идната есен дизайнерите ни предлагат да заложим и на гащеризони, по-груби ризи, дори обувки от деним. Справка: Y/Project.
Y/Project
Y/Project
Именно в това ревю, което е в колаборация с Жан Пол Готие, изпъква и друга тенденция – trompe l’oeil (оптична илюзия). Чудесна метафора за изкривената представа за живота, която получаваме през нашите телефони.
Поглеждаме и към най-новото ревю на Prada (и най-коментираната колекция от Милано). Там връхните са с преекспонирани рамене и досущ приличат на картина от Тамара де Лемпицка. Balenciaga редовно залага на този силует напоследък. Но той е въведен през 80-те от Клод Монтана̀ и Тиери Мюглер – много преди Демна (Balenciaga) да започне да твори. А самият Раф Симънс (който твори с Миуча Прада) прави този силует от 20 години.
Prada
Все по-рядко виждаме класическия мъжки костюм на подиума. Но се появяват модерни интепретации или само негови елементи. Материите варират от традиционен кариран туид или рипсено кадифе и се съчетават с вълнен пуловер и кецове от кожа.
Връщането към по-ежедневното облекло позволява и носенето на по-весели плетива. Оглеждайте се за нови вариации на алпийските пуловери, които носехме тази зима. Ще попаднете на такива с животни (Etro), надписи, цифри (Louis Vuitton) и други най-различни декорации.
Etro
Dior Men
При стайлинга силен момент е съчетаването на сходни тонове (т.нар. tonal dressing). Ще се сдобиете с бонус точки, ако комбинирате различни материи в една и съща тоналност, както правят Etro и Louis Vuitton. Смесете матово с лъскаво – chunky пуловер или сако от вълна с връхно от латекс. Така ще придадете нужната триизмерност на тоалета и ще накарате цветовете да изпъкнат.
Fendi
Etro
Ако тази година кафявото направи заявка за завръщане, то през идния зимен сезон изцяло ще завладее гардеробите ни. Наред с него присъстват горчицата и червеното. Като последното е по-приглушено и отива към керемидено и оранжево, за разлика от предишните сезони.
При по-студените тонове присъстват стоманеното сиво и кобалтовото синьо, както и цветът на годината Very Peri (Louis Vuitton). Колкото до тревистото зелено на Bottega Veneta – вече е потъмняло и се доближава до изумруденото. При много от дизайнерите зеленото е по-убито – маслинено или войнишко.
Tod’s
Prada
Louis Vuitton (от Върджил Абло)
А ако многото цветове не са за вас, можете да разгледате палитрата от ревюто на Dior – неутрални тонове, вариращи от млечнобяло и пясъчко, през пепелявосиньо и гълъбовосиво до черно.
Dior Men
Принтовете на идната зима се доближават до психоделичните и сякаш са залети с киселина (резултат от царуването на знаменития tie dye, на който му е време да си ходи). Десените са в нюансите на жълтото, зеленото и кафявото. Виждаме ги при колаборацията между Глен Мартенс и Жан Пол Готие за Y/Project, както и при Prada и Louis Vuitton. Тук-таме се подаваше и неизменната леопардова щампа – ще я откриете при Dior и Versace.
Prada
Колкото до водещите аксесоари – дизайнерите несъмнено наблягат на твърдите чанти в средни и големи размери. Доминират и футуристичните очила тип Balenciaga, както и обувките с груби, дебели подметки.
Fendi
Завършваме с видео от последната колекция на Върджил Абло, която наистина си заслужава да гледате. Сюрреълистичният декор е вдъхновен от любима книга от детството му – Вълшебникът от Оз, референция, която използва още в първото си ревю на Louis Vuitton през юни 2018 г.