Разговор за незабравими изживявания и привилегията да си част от екип, който знае как да слуша, да разбира и да изненадва потребителите си
Срещнахме се с част от маркетинг екипа на Филип Морис България – Севдалина Василеску, ръководител на отдел „Бездимни продукти“, Наталия Тодорова, мениджър „Бездимни продукти“, и Десислава Боева, мениджър „Бездимни продукти“, за да поговорим за 10-ата годишнина на водещата бездимна алтернатива за портфолиото на компанията, за маркетинг стратегията на бранда и за ролята на потребителите в стратегическите решения.
Тази година отбелязвате 10 години от появяването на IQOS на световния пазар? Какво означава за вас като професионалисти, които работят за развитието на бранда у нас, тази годишнина?
Севдалина Василеску: За мен това е история за прогрес и иновации. IQOS изцяло трансформира бизнеса ни глобално и локално като променихме фокуса и от еднокомпонентно продуктово портфолио преминахме към ежегодно разширяващо се портфолио от бездимни алтернативи. Открихме много нови отдели и канали за комерсиализация, в много кратък срок придобихме нови професионални умения.
Наталия Тодорова: Тази годишнина е ключова не само за нас като екип, но и за всички онези пълнолетни пушачи, които избират да продължат да пушат, но искат да намалят вредата в живота си. Да работиш за бранд, който променя представите за цяла една индустрия, е привилегия и предизвикателство.
Десислава Боева: Aз съм част от екипа на Филип Морис България от момента, в който IQOS стъпи в България, и мога да споделя, че вълнението да работиш за иновативен бранд, който се базира на науката и технологиите, е голямо. С идването на водещата за нашето портфолио бездимна алтернатива ние ориентирахме цялата си вселена около потребителите и техните нужди и това си личи във всичко, което правим.
Всъщност какво от маркетинг гледна точка отличава този бранд от останалите?
Севдалина Василеску: Определено колоритността, динамичността и функционалността. В България пълнолетните потребители на водещата за нашето портфолио бездимна алтернатива вече са над 400 хиляди. Ние общуваме с голяма част от тях всеки месец и знаем, че нашата бездимна алтернатива е неизменна част от ежедневието им, правейки го по-приятно и по-споделено. Предлагаме много високо ниво на потребителско обслужване в специализираните ни магазини, през Центъра за обслужване на клиенти и през дигиталните ни канали. През последната година също заложихме на създаване на емоционални изживявания за нашата общност от потребители на неочаквани чрез активации, събития и програми.
Създаване на изживявания, които трудно може да се забравят. Това ли е пътят към сърцето на потребителя? Кое отключва неговата лоялност и го превръща в посланик на любимия си продукт?
Наталия Тодорова: Ако един бранд те вълнува, изненадва те, развива се и ти предлага не само иновации, но и емоции, за които искаш да разказваш, то тогава този бранд създава наистина лоялни посланици на всичко онова, което стои зад него. Все повече залагаме на присъствието на IQOS на места, на които можем да допълним изживяването на пълнолетните пушачи, част от нашата общност – събития, концерти, заведения и още. Това е не просто стратегия за нас, това е философия зад бранда, която спокойно мога да кажа, че вълнува потребителите.
Десислава Боева: Основен елемент от нашия успех е отдадеността и желанието ни да бъдем близо до нашата общност и да разпознаваме нуждите на пълнолетните пушачи и потребители. В динамиката на живота ние често намираме спокойствие, разбиране, подкрепа в общностите, в които се разпознаваме. Екипът ни работи усилено, за да изгради общност, която споделя наслади и удоволствия винаги с осъзнаването, че алтернативите с намален риск може да са по-добър избор за нас и нашите близки.
Отбелязвате 10-ата годишнина вече цяла година с различни събития. Какво предстои, с което ще ангажирате потребителите си?
Севдалина Василеску: Кулминацията на 10-ата годишнина предстои! Ще продължим да предоставяме неочаквани и вълнуващи преживявания на потребителите ни и през последната част от годината. Ще изпратим няколко потребители на пътуване до Токио, където ще посетят глобалното парти по случай празника ни. Ще изпратим и потребители на подобни събития в Букурещ и Кьолн, както и, вярвам, ще организираме най-вълнуващото и грандиозно IQOS парти в София досега в края на ноември. Искаме нашите гости да се чувстват като звездите на вечерта. Точно това е идеята ни – да ги поставим под светлините на прожекторите с различни неочаквани за тях изживявания.
Наталия Тодорова: Наистина предстоят много вълнуващи инициативи, които да бъдат кулминацията на нашата глобална годишнина. През последните три месеца от годината ще вълнуваме нашата общност от пълнолетни потребители с всичко, което правим – имаме страхотни портфолио новини, събития от глобален и локален характер.
Десислава Боева: Целият ни екип чака с нетърпение това, което предстои. Забавляваме се, докато работим по бъдещите ни проекти, и нямаме търпение да ги реализираме, за да видим реакциите на нашите потребители.
Трите ценности, които описват вътрешната култура на компанията ви, са We Care, We are Game Changers, We are Better Together. Как бихте ги обяснили в повече детайли и емоция на нашите читатели?
Севдалина Василеску: Ценностите показват същността на компанията ни – като екип винаги се стремим към най-доброто за потребителите ни, предизвикваме се, празнуваме успехите си. В такава среда се раждат проекти, за които се говори години наред – проекти, които са game changers. Именно ценността We are game changers е израз на нашите иновативен дух и смел подход. Стремим се да разширяваме границите на възможното, да предприемаме пресметнати рискове и да се учим от опита си.
Наталия Тодорова: От друга страна, подкрепяме се непрестанно. We care подчертава фокуса ни върху това да имаме положително влияние върху нашите колеги, потребители и обществото като цяло.
Десислава Боева: Третата ценност We are better together поставя ударението върху взаимното доверие, сътрудничеството и единството при постигането на нашите дръзки цели. Тези ценности създават приобщаваща и подкрепяща среда, в която можем да се развиваме като индивиди и като екип .
–––––––––––––––––
Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България