Урок по чертане

Цветна, дръзка, графична, покриваща целия горен клепач, нанесена с размах или с уверена ръка. Ако се нуждаете от антидот на фона на постпандемичните строги ограничения, очната линия може би е вдъхновението, което търсите

Хващайте моливите за очи и течната очна линия. Налага се да възкресите в паметта позабравените уроци по чертане. Приветстват се всякакви експерименти с цвят. На шоуто на Versace Джиджи Хадид представя на публиката не само новия цвят на косата си – меднокестеняв. Топлият оттенък контрастира с кобалтовосинята очна линия, претворена от Пат Макграт. Останалите модели, включително Бела Хадид и Ирина Шейк, също демонстрират ярки cat eyes, но вече във фуксия. Целта на гуруто на макиажа е създаване на визия, която да „насити новото нормално с електрически нюанси и индивидуалност“. За още повече драма множество разкошни шалове за коса допълват смелите изблици на пигмент. За да дефинира очите, David Koma удвоява усилията си. Истински поклон към 60-те, графичната очна линия не би била завършена без експлозията на поп цветове. Зеленото и синьото, ключови акценти и в колекцията, се нанасят почти навсякъде около окото, смело и графично отгоре, меко и смесено отдолу. Тънката черна черта в основата на миглите на горния клепач добавя допълнителна интензивност. Носталгичната „двуетажна” очна линия, напомняща за нощи в дискотеката, е вдъхновена от образите на Еди Седжуик, Туиги и Миа Фароу. Повтаряйки златните акценти в косата, бронзова очна линия във формата на крило краси очите на моделите на Christian Siriano. Също като при Versace тя е удължена и преувеличена. Но при Off-White тя е направо XXXL размер. Дебелата черта в мастилено синьо стига чак до… слепоочието. Клеопатра, жената, която прелъсти двама римски владетели, би позеленяла от завист. Всъщност няма нищо за чудене. Оставете визажистите на мира за една година и чакайте да се развихрят. 

През миналия сезон графичната черна очна линия се очерта като подходящо изявление за макиаж с безкраен потенциал на фона на маските за лице. Така че сегашното продължение на тренда не е изненада. Любовта на Erdem към балета е добре известна, но за есен-зима’21 визажистите преекспонират визията, за да може да се чете по очите на танцьорките дори от последния ред на залата. Очната линия изпълнява собствена козметична интерпретация на арабеска, като всеки край се спуска под и над окото и след това изящно се извива в преувеличен поглед в стил cat eyes. Поразителният подход, вдъхновен от Марго Фонтейн в „Лебедово езеро, придава сила на излъчването на моделите. Отправна точка за Philosophy di Lorenzo Serafini е техниката Negative space. Оптимизирането на празното пространство между елементите носи усещане за художествено училище. При Givenchy графичната очна линия е подчертана с бял пигмент от 60-те, смесен по долната линия на растеж на миглите. Макар колекцията на Dolce&Gabbana значително да се отклонява от обичайния артистичен почерк на дуото, традиционно клонящ към черна дантела, леопардов принт и елегантен мотив на цветя, в макиажа Пат Макграт се позовава на козметични стълбове, станали синоним на old school. Използваните класически техники – очна линия тип котешко око и матово червено червило, изглеждат познати, макар и с няколко ярки обрата.

Spread the love
Публикувано от
Още от Свобода Сидерова

Черна рамка

Не искаме да сме черногледи, но бързият поглед към дефилетата не оставя...
ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ