Anine Bing – инфлуенсър, превърнал се в бранд

Анине Бинг

Датската дизайнерка Анине Бинг създава своята първа колекция в гаража си през 2012-а, а днес е пример как един инфлуенсър може да изгради модна империя благодарение на добрия си вкус, упоритата работа и правилната интуиция

Понастоящем брандът има 13 магазина в САЩ, а до края на 2024 г. планира да бъдат 30, като ще бъдат открити обекти и в Торонто, Тел Авив и Бостън. Освен това Aninе Bing се предлага и от търговци на едро, включително Net-a-Porter, Farfetch и Saks Fifth Avenue, които със сигурност също са помогнали за популяризиране на марката. В България може да откриете техни продукти в Plus Zero Concept Store.

Ясно си спомням запознанството си с марката Anine Bing. Зърнах прословутия сив суитшърт с лика на Кейт Мос и го поисках на мига. Проблемът беше, че в началото нямах представа на кой бранд е, а след това и откъде да си го купя – вече беше изчерпан навсякъде. Но за хората с моя късмет имам добра новина. Лейбълът Anine Bing се завръща с нова колекция, чието лице е самата Кейт Мос. Тя вече се появява по билбордове в Ню Йорк, както и в Шанхай, който е нов пазар за марката. Легендарният супермодел ще ни радва и от нова, лимитирана серия тениски и суитшърти.

„Кейт е вдъхновение за мен откакто се помня – заявява Бинг. – Тя е олицетворение на непреходната красота и емблематичния стил.“ Двете си сътрудничат от няколко години покрай въпросните блузи с лика на Кейт пред обектива на Тери О’Нийл. До този момент обаче тя е непотвърдена муза на марката и бях изненадана да разбера, че първата им среща всъщност се случва чак на снимачната площадка за новата колекция. Дрехите носят характерния за 90-те дух и свеж поглед към рокендрол облеклото. „Харесаха ми кожените изделия, бяха толкова меки и луксозни. От снимките си взех и дънковите панталони с висока талия, които ми паснаха идеално“, споделя Мос.

СЪЗДАДЕНА ОТ ИНФЛУЕНСЪР

вече с над милион последователи в Инстаграм, зад марката Anine Bing не се крие някакво нестандартно вдъхновение. Дизайнерката се инспирира от модерната жена и нейните нежни и силни черти, които иска да подчертае със своите дизайни. Затова базираният в Лос Анджелис бранд миксира непреходната европейска мода с винтидж американски стил. Голяма част от артикулите сякаш са създадени за тенденцията quiet luxury или тих лукс, макар най-разпознаваемите дрехи да са нейните тениски и суитшърти, вдъхновени от винтидж дизайна. Цените им са съответно 200 и 400 лева.

Семплите и същевременно модерни дрехи на Бинг не са особено новаторски, но си личи, че потребителите ги харесват. Продажбите са нараснали с 40% от 2021 до 2022 г. и са на път да се увеличат с още 25% тази година, съобщават от марката. „Модата трябва да е израз на това, което си, но не всеки иска да изглежда твърде нестандартно – споделя тя пред Financial Review. Мисля, че повечето жени се стремят да изградят гардероб, който да работи в реалния живот.“ Дънки, тениски, ботуши – Бинг залага предимно на базисни модели без сезон, които може да се съчетават по различни начини. Това е процъфтяващ сегмент на модната индустрия: брандове като The Frankie Shop, Tibi, Toteme и Arket имат сходна естетика и философия. Лейбълът Anine Bing отразява

УСЕЩАНЕТО ЗА СТИЛ

на основателката си – уголемени сака, панталони с прав силует, рокендрол тениски и кожени якета. Сигурна съм, че на всички им идва в повече всеки втори инфлуенсър да има собствен бранд. Но Бинг излиза от рамката на традиционната маркетингова стратегия на марки, създадени от влиятелни личности. Повечето разчитат на популярните си основатели и ги използват като средство за увеличаване на продажбите. Макар това да звучи като най-логичната стъпка, може бързо да намали интереса към бранда. „Въпреки че стартирахме като марка, основана от инфлуенсър, крайната цел винаги е била да сме много по-големи“, казват от Anine Bing.

Успехът на датската дизайнерка е резултат от намирането на точния баланс между популярната си основателка и премереното дистанциране на марката от нея. Момент, който много марки със сходна история не успяват да постигнат. Какво имам предвид? Марката Anine Bing често присъства в профила на създателката си в Инстаграм, но пък самата тя се появява сравнително рядко на страницата на бранда.

КАМПАНИЯТА С КЕЙТ МОС

е едва втората в историята на бранда (миналата година първата бе с участието на Ирина Шейк). През по-голямата част от съществуването си марката разчита на органичен интерес, разбира се, подхранван и от големия брой последователи на Бинг. „Нашата общност наистина харесва тези кампании и това е добър начин да издигнем лейбъла и да запазим неговата актуалност“, казва Аника Мелер, другият основател и главен стратегически директор на марката.

Вероятно подозирате, че Анине е проявявала интерес към дрехите от малка. Като четвъртото от общо пет деца в семейство без много възможности тя износва гардеробите на по-големите си братя и сестри. В училище Бинг реже дънките си, за да се опита да се доближи до стила на готините ученици. „Канех приятели у дома, за да си разменим дрехи, които вече не носим –разказва тя. – Винаги навирах носа си в дрешника на баба и си играех с нейните бижута.“ В началото на 20-те си години се премества в Лос Анджелис. Обича да посещава битпазарите в Роуз Боул, където си намира рокерски тениски и стари дънки Levi’s.

ТАКА СЕ РАЖДА НЕЙНИЯТ СТИЛ

В началото се слави като модел и певица, но бързо се насочва и към кликата на модните блогъри. Започва да води блога си Anine’s World, когато пътува по работа, за да разказва на приятелите си от Скандинавския полуостров за преживяното. Това бързо се разраства в нещо друго. „Хората се интересуваха от стила ми и от начина, по който винаги съм умеела да съчетавам винтидж артикули с нови марки. Бях надхвърлила рамките на това да бъда просто инфлуенсър“, разказва тя пред Fashion Network. Създаването на марката се получава много естествено – първата колекция на Anine Bing е разработена заедно с нейния съпруг в гаража им в Холивуд през 2012-а. Състои се едва от десетина продукта, базирани на присъщата ѝ аутфит формула.

Анине Бинг проследява процеса по създаването на новите тениски с лика на Кейт Мос

„По-късно добавих и детска линия, искайки да облека собствените си деца, и спортно облекло, когато не можех да открия нищо подходящо за себе си.“ Следват чанти, обувки, бижута, парфюм и свещ. Нейната история е особено вдъхновяваща за всеки с бизнес идея, но и не крие някаква особена тайна – постиженията ѝ се дължат на запретването на ръкави и усърдната работа. В началото с мъжа ѝ правят всичко сами – от проектирането на цялата колекция до опаковането на поръчките и обслужването на клиентите.

„Нищо не е твърде голямо или твърде незначително, за да го направите сами – това научих от съпруга си – разкрива Бинг пред Forbes. – Трябва да познаваш всеки аспект на бизнеса си, за да можеш след това да наемаш хора и да ги насочваш как да го управляват. Днес разбирам добре всеки екип в нашата фирма, защото самата аз съм била на тяхното място. Смятам, че е важно да си готов да работиш наистина здраво и да научиш всичко.“

С дъщеря си, Бианка

Няколко месеца след старта на марката стилисти се свързват с нея, за да поискат тоалети за звездните си клиенти, а бутици от целия свят искат да продават дрехите ѝ. „Тогава осъзнах, че това вече не е малък гаражен бизнес, а се превръща в нещо по-голямо. Беше вълнуващо приключение“, спомня си Бинг.

На ръката си дизайнерката има татуирана мантра – You know when you know, или „Когато знаеш, знаеш“. Признава, че я използва както в живота, така и в бизнеса си. „Около вас винаги различни гласове ще ви казват кое е правилно. Но аз предпочитам да се обръщам към вътрешното си усещане и в 90% от случаите наистина мисля, че не греши. Искам да насърча жените да се вслушват повече в себе си – всички имаме наистина добра интуиция и ако сме достатъчно смели да я послушаме, тя наистина може да ни отведе далеч не само в живота, а и в бизнеса.“

Spread the love
More from Ина Иванова
Визия на седмицата: Булки от ново поколение
Сватбените рокли са бели още от времето на кралица Виктория. Макар традициите...
Read More
0 replies on “Anine Bing – инфлуенсър, превърнал се в бранд”