Тази седмица испанската марка Loewe показа новото лице на кампанията си за пролет/лято 2024 – 88-годишната актриса Дейм Маги Смит. Трудно е да подминеш снимката на проф. Минерва Макгонъгол в рошаво кафяво палто, за което и Хагрид би завидял. Фотограф е прочутият Юрген Телър, известен с работата си с млади топмодели.
Вляво: Маги Смит през 1964 г. (Снимка: MIRRORPIX//GETTY IMAGES), Вдясно: Маги Смит за Loewe (Снимка: JUERGEN TELLER/LOEWE)
Смит върви по стъпките на други жени над 70, които могат да се похвалят с кампании или с корици на модни списания. 77-годишната Шарлот Рамплинг носи големи слънчеви очила в новата кампания на Massimo Dutti.
Снимка: MASSIMO DUTTI
Кралицата на тортата, 88-годишната Мери Бери, работи с Burberry миналия месец, а 81-годишната Марта Стюарт бе сложена на корицата Sports Illustrated Swimsuit и стана най-възрастната cover звезда в историята на изданието.
През 2021 г. актрисата Катрин Деньов, тогава на 77 години, носи винилов тренчкот с вдигната яка в кампания за Saint Laurent. А превърналата се в легендарна дизайнерка Фийби Фило даде сериозен тласък на тенденцията още през 2015 г., когато постави 80-годишната писателка Джоун Дидиън начело на кампанията за слънчеви очила на Céline.
Представянето на по-възрастни модели предефинира идеята за красота, изкривявана в продължение на десетилетия от модната индустрия. Точно това доказва и Изабела Роселини, красяща корицата на тазмесечния Vogue Italia.