Италианка стана първата жена начело на една от най-известните американски марки
Вероника Леони е назначена за творчески директор на Calvin Klein, американският лейбъл – символ на минимализма на 90-те, сега собственост на PVH.
Брандът обявява завръщане на модния подиум след петгодишна пауза, след като през декември 2018 г. прекъсна сътрудничеството си с тогавашния творчески директор Раф Симънс, сега креативен директор рамо до рамо с Миуча Прада на Miu Miu, както и на едноименната марка.
Фотография Valentin Hennequin
Финалист за наградата LVMH 2023 и основател на Quira, Леони, родена през 1984 г. в Рим, e работила за марки като Jil Sander, Céline, Moncler и The Row.
Създадената от нея колекция ще включва дрехи, бельо и аксесоари за мъже и жени и ще дебютира през есента на 2025 г. „Развълнувана съм и за мен е чест, че имам възможността да напиша нова глава в историята на Calvin Klein“, казва Вероника Леони, „От десетилетия Calvin Klein интерпретира идеята за смело себеизразяване и аз съм готова да я подсиля със силен фокус върху стила и творчеството.“
В изявление собственикът PVH заяви, че съживяването на премиум линията „Collection“ на Calvin Klein под ръководството на Леони „бележи една от най-важните стратегически стъпки“ за съживяване на интереса към марката.
По-обширният маркетингов подход включва рекламната кампания с участието на актьора Джеръми Алън Уайт само по боксерки, която стана вайръл по-рано тази година.