Джени Иванова и Антропологията на образа

Разказвали сме ви за Джени Иванова, когато преди година и малко тя направи изложбата си „Персона“. Образи, вдъхновени от жени са нейната страст, нейното изкуство, нейната сила… Както тя казва, рисуването е нейна страст „Благодарение на вътрешната ми необходимост да правя това, което обичам.“

На 3 декември се състоя третата ѝ самостоятелна изложба. Тя гостува в изисканото пространство на The Residence Exclusive club и представи изложбата „Антропология на образа“, която е своеобразно продължение на предишните й два проекта „Персона” и „Лице в лице“, изложени съответно в бижутерска къща „Велмар“ и галерия „Нюанс“. Различното тук е, че женските образи в картините са все по-изчистени от детайли и бижута, за да изпъкне лицето – един от най-мощните инструменти за изразяване на характер. Непроменливи величини обаче си остават имената на дамите от картините – някои по-често срещани, други по-рядко, но всичките френски: Франсоаз, Матилд, Клементин, Едит, Визаж и т.н., както и препратките към любимия период на авторката – ар деко. „Поканата дойде много изненадващо за мен от кураторката на The Residence Exclusive Club – Каролина Панаинте в началото на годината. За което безкрайно благодаря! Малко след това започнах да подготвям изложбата. Направих 12 картини за пространството, голяма част, от които успяхме да запазим в тайна до деня на откриването.“

Джени Иванова е хит. Първата си самостоятелна изложба „Кресчèндо“ прави в бар „Петък“ през 2019 година. Ковид-19 пристига малко след това и Джени се затваря в ателието си, като използва времето и изолацията, за да вложи много творческа енергия в онова, което изразява чрез картините й. Женска енергия струи от тях. В най-новата си изложба младата художничка акцентира върху външната и вътрешната красота, „с които искам изразя сложността на човешкия образ. В гилдията на художниците много често се споменава това, че лицето е един от най-мощните инструменти за изразяване на характер. Този характер искам да изразя с тези женски образи. Интимност, която не използва директно физическата голота.“

Картините на Джени отразяват много ярко специфична женска енергия. „Тук (в „Антропология на образа“ – бел. ред.) персоните ми са представени в много по-провокативни пози, лицата им подсказват дълбочина на мислите и чувствата, които остават извън пределите на физическото. Този контраст между външния блясък и вътрешния свят е централна тема в „Антропология на образа”. Силно вярвам, че психическият мир и емоционалната дълбочина определят многопластовото излъчването на човека.“

Джени казва, че нейното най-голямо вдъхновение са не просто жените, а хората. „Не толкова с това, което са направили, а с това, което са измислили. С подхода им към света. Искам да разгърна темата в още платна и да видя до къде би ме отвела.“

Spread the love
More from Зорница Аспарухова
Оливия Колман: По-истинска от себе си
Ако още не сте я гледали в „Непознатата дъщеря“ на Маги Джиленхол...
Read More
0 replies on “Джени Иванова и Антропологията на образа”