Очаквайте убедителни аргументи за актуализация и отклонение от хиперженствената естетика
Елегантният кок не отива никъде – освен до тила. Популяризирана от знаменитости като Хейли Бийбър и София Ричи, прическата не позволява нито един кичур да падне не на място. Този сезон обаче подиумът прави рязък завой от гладкото изпълнение, с което сме свикнали, към небрежно. Ниският кок тип балерина със стърчащи краища за „бодлив“ обрат в стил не-се-забърквай-с-мен е сред най-удобните за носене лежерни трендове, независимо дали сте на среща, във фитнеса, в офиса или миете лицето си. Въпреки че изглеждат изискани, разхвърляните на пръв поглед и по-малко придирчиви варианти като част от ежедневния бюти лексикон са лесни за пресъздаване вкъщи. За утилитарния стил, който ще се запази като тенденция и през есен-зима’24, пратете цялата си любов на топстилистите. С добра причина, разбира се. Освен носенето на косата пусната прибирането ѝ на кок е безпогрешен начин да сте фешън.
Прическата, която известният фризьор Гуидо Палау измисли за Khaite, допълва лесната за дефиниране концепция на колекцията: жена в движение в центъра на града. Downtown updo не е нищо друго освен бюти версия на „теорията за грешните обувки“ на стилистката Алисън Борнстейн, която гласи, че съчетаването на визията с неотговорящи на стила обувки придава повече индивидуалност. Ако моделите дефилираха с романтична прическа, а не с мокра версия на ниския кок с неприбрани краища, със сигурност излъчването нямаше да е на балерина след работно време, решила да се разхлади. Решаваща в случая е подготовката на косата с продукти на Tresemmé. За целта майсторът на ножиците я третира с мус и серум за придаване съответно на wet ефект и блясък. Ако не обичате да тичате из града с мокра коса (може би чувате гласа на мама в главата си, който казва, че ще настинете), не се притеснявайте. Косата просто изглежда напоена.



Phillip Lim, Eudon Choi, Helmut Lang
След като напръсква косата с лак, стилистът Мустафа Яназ за 3.1 Phillip Lim обработва краищата с пресата Corrale Straightener на Dyson, за да фиксира дъготрайно „шиповете“. Актуализирайки един от кодовете на Balletcore за Helmut Lang, водещият фризьор Джавара придава модерен привкус на прическата в стил гръндж от 90-те. Завършващият щрих е тънка черна лента от трико под кока със стърчащи кичури, които изискват сериозна фиксация, така че той използва три лака за коса Bumble&bumble. „Настройката“, разбирайте архитектурния ефект на най-универсалната прическа на всички времена (и най-малко интересна за гледане), е блестяща хрумка.
При Altuzarra Джавара променя концепцията за пищна прическа 48 часа преди шоуто. Целта е да не изглежда твърде дамска, а да кореспондира с настроението на колекцията за модерна женственост и неприкрита елегантност. „Докато правехме тест за шоуто, един от моделите влезе с прибрана коса със среден път и собственоръчно усукан възел. Ние се влюбихме в примера за „бизнес отпред, парти отзад”, тоест структура на темето и разхлабеност и разхвърляност на тила, но решихме да я направим малко по-преднамерено небрежна за повече шик и лекота – обяснява Джавара. – Така всяко момиче изглежда по-различно в зависимост от текстурата на косата.“ По привидно незавършената визия си падат още Eudon Choi и Edward Crutchley.