Винаги ще има хора, търсещи аромата на мастило върху хартията

Книжарници Orange представиха мобилното приложение Orange Gifts – надежден помощник в избора на подаръци. Как работят виртуалният асистент за подаръци и програмата за лоялност My Orange, както и как ранното четене стимулира интелектуалното и емоционалното развитие на децата, разказва Ния Арсениева, изпълнителен директор на книжарници Orange.

На кого не се е случвало да се чуди какво да избере за любим човек, приятел или роднина? Книжарници Orange представиха мобилното приложение Orange Gifts – надежден помощник в избора на подаръци. Как работят виртуалният асистент за подаръци и програмата за лоялност My Orange, както и как ранното четене стимулира интелектуалното и емоционалното развитие на децата, разказва Ния Арсениева, изпълнителен директор на книжарниците.

Скоро е Коледа, а книжарници Orange са едно от любимите места за пазаруване. Усеща ли се вече предпразнична еуфория? В Orange има еуфория целогодишно – от очакването да намериш нещо ново за себе си или за близък, нова книга или някоя странна приумица като плюшени пантофи във формата на еленче. В празничните седмици, разбира се, всичко това е с още по-силен заряд. Идеи за подаръци се събират още в началото на ноември. Има клиенти, които предпочитат да се подготвят рано и идват със списъци. За мен са любими избиращите за внуците си – има толкова много любов и желание да открият най-подходящия подарък. Идват и родители с деца видимо за да набележат какво да напишат в писмото до Дядо Коледа. С приближаването на 24 декември настроението расте и традиционно последните дни са най-натоварени.
За екипа на Orange Коледа е кулминацията на усилията ни през цялата година. През последните седмици се събира много умора, но и удовлетворение, виждайки как клиентите ни се доверяват за подаръците на близките си хора. Това чувство е незаменимо за нас.

През лятото стартирахте приложение Orange Gifts, насочено към по-лесен избор на подаръци за любимите ни хора (и за нас самите) с помощта на различни алгоритми и усъвършенстван изкуствен интелект. Какви са отзивите от него – успява ли да предложи най-подходящите подаръци? Първите отзиви за Orange Gifts са предимно положителни. При пускането на всеки нов продукт на пазара слушаме внимателно отзивите на клиентите и работим активно върху подобряването на преживяването им. И все пак – приемаме за голям успех, че български бранд, какъвто е Orange, се нареди на челни позиции в класациите на апп сторовете заедно със световни пазарни лидери. Това още веднъж ни напомня, че клиентите ни вярват и трябва да оправдаем тяхното доверие.
Виртуалният асистент, който препоръчва подаръци, има страхотни попадения, понякога е доста смел в предложенията и със сигурност дава различна гледна точка и възможност наистина да изненадаш и себе си, и близък. Аз използвам често функцията за добавяне на близки – обичам да купувам подаръци, но винаги пропускам поводите. Приложението ми напомня и това е безценна помощ в забързаното ни ежедневие.

Една от любимите функции е програмата за лоялност My Orange, която включва възможности за отстъпки. Разкажете как можем да се възползваме от нея най-пълноценно? На първо място винаги се идентифицирайте като лоялен клиент. Програмата е структурирана така, че да може да проследява интеракциите на клиентите ни през всички канали за продажба – в търговски обект, онлайн и през приложението.
Попълнете данните в профила си, така ще знаем какви са вашите интереси и на тяхна база заедно с информацията от покупките чрез програмата за лоялност ще получавате персонализирани селекции и отстъпки. Предвидени са и много допълнителни опции, които скоро ще бъдат факт – дигитални касови бележки, улесняващи потребителя, както и ексклузивни продукти, достъпни само за лоялни клиенти. My Orange е не просто програма за лоялност, която предоставя отстъпки, тя е нашето „благодаря“ за верните ни фенове през годините.

Мобилните приложения все повече навлизат в търговията, има ли опасност да „избутат“ романтиката на пазаруването в книжарници? Бих казала не приложенията, а електронната търговия като цяло. През годините минахме през различни етапи – първо електронните книги щяха да изместят хартиеното тяло, после аудиосъдържанието щеше да направи същото. Днес говорим много за онлайн търговията и как физическият ритейл изостава. Цифрите обаче не показват това.
Клиентите търсят обединяване на преживяването си – да купят онлайн и да вземат от магазин, да изберат онлайн, да проверят наличност и да минат през книжарницата, защото не им се чака за доставка или просто защото им е приятно да разгледат.
Физическото пазаруване винаги ще има своя чар, винаги ще има родители, които помагат на децата си да влязат в света на книгите, както и хора, искащи да усетят аромата на мастилото върху хартията, за тях посещението в книжарница е незаменимо преживяване.
Клиентът трябва да има избор и ние като търговци сме длъжни да предложим различни възможности. Това е и една от целите на програмата за лоялност My Orange – Orange винаги да е до теб. Аз лично вярвам, че технологиите не само може да улеснят, но и да направят изживяването още по-обогатяващо, като същевременно не отнемат от романтиката на физическото пазаруване.

Фотография / Виолета Пефтичева

Казвате, че Orange не са само книжарници, а място, което носи радост. Ако можем да допълним – също така е и компания, подкрепяща благотворителни инициативи, насочени към младите и децата. Разкажете ни повече за тях!
Orange подкрепя различни инициативи, свързани с ранно детско развитие, образование и култура. Съвсем естествено тези теми са част от нашето ежедневие и са близки до същността на бранда. В Orange вярваме, че разпознаваемостта ни дава възможност да предадем послание и че като социално отговорна компания сме длъжни да го направим.
Над 10 години сме партньори на UNICEF по различни програми, свързани с образование, отчисляваме част от всяка касова бележка в подкрепа на техните програми. Партнираме си с неправителствени организации като „Тук-там“, „Скритите таланти на България“, WWF. Работим активно с фондация „Детски книги“ за повишаване на информираността за ползите от ранното детско четене. Много родители не си дават сметка колко са важни първите години и как те трябва да предизвикат интереса на детето към книгата. В днешния забързан свят някак по-лесно е да се даде телефон, без да се замислим, че видеосъдържанието, макар и полезно понякога, може да бъде и ограбващо за детската фантазия и развитие. Опитваме се да предадем простичко послание – дори половин час четене на ден помага значително за интелектуалното и емоционалното развитие на детето. Ролята на родителя е изключително важна, а нашата е да предложим правилните книги спрямо възрастта.

Как избирате инициативи, в които да се включите и да подкрепите финансово? Orange като компания работи активно върху инициативи, свързани с образование, и преди да бъда част от управленския екип. Имам невероятния късмет моите ценности да съвпадат с тези на компанията, всички инициативи са близки до мен и ги съпреживявам.
Аз съм майка и съм убедена в значението на четенето за ранното детско развитие. Четенето е не само начин да обогатиш речника на детето, но и да стимулираш неговото въображение, да развиеш критичното му мислене и емоционалната интелигентност. Дъщеря ми вече е голяма и чете сама, но си спомням как в ранните години наблюдавах поведението ѝ и намирах връзка между прочетено и конкретни нейни реакции.
Може би поради тези лични преживявания чувствам, че всяка стъпка, която можем да направим в подкрепа на децата и техния достъп до качествени образователни ресурси, е изключително важна.
Ако успеем да провокираме интерес към книгата още от най-ранна възраст, ще осигурим на децата по-добри възможности за успех и личностно развитие. За мен това не е просто част от бизнес стратегията, а отговорно действие, което като общество трябва да поемем, за да подкрепим следващото поколение.

„Бъди промяната, която искаш да видиш в света“, казва Ганди. Какво бихте искали да виждате повече в българското общество и с какво Orange се опитва да служи на тази промяна? През последните години сме залети от много информация, част от която е откровено подвеждаща. Обществото е в постоянно противопоставяне на идеи, често без да ги разбира напълно. Критичното мислене липсва все повече не само при младите, но и при хора в активна възраст. За мен критичното мислене е в основата на развитието и дава правилната посока на промяна. Ако се замислите, всичко е свързано със способността ни да оценяваме обективно и да вземаме адекватни решения.
Тук идва и ролята на Orange. Работим за повишаване на информираността за ползите от четенето при децата. Благодарение на книгите в съзнанието на детето се изграждат морални и етични представи, развива се емоционална интелигентност, изграждат се модели, които подпомагат критичното мислене.

Готови ли сте с избора на подаръци за любимите си хора, или ще заложите на изненада в последния момент? Признавам си, че редовно купувам в последния момент. Дори да взема нещо по-рано, не успявам да издържа и го подарявам предварително, съответно търся отново.
Винаги работя на 24 декември и съм от онези клиенти, които правят парадна обиколка в магазините между 16 и 18 часа на Бъдни вечер с идеята поне една година да не взема всичко от Orange. Не правете като мен! (Смее се.) Накрая все пак се връщам в Orange и затваряме касите в книжарницата с моите подаръци за Коледа.

Spread the love
Tags from the story
,
More from Надя Костова
Да гледаш или не?
Продължението на култовия „Сексът и градът“ оставя леко горчив привкус след първите...
Read More
0 replies on “Винаги ще има хора, търсещи аромата на мастило върху хартията”